Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Faith

Faith

15-07-2009 om 09:57

En plassen?? op de camping

Ik moet toch zeker een of twee keer per nacht naar het toilet, neem ik een plasemmer mee of eureka ik dacht vanochtend plaszakjes (die een vaste substantie vormen met de urine?? ) Hoe doen jullie dat? Tenzij je naast het sanitair staat is het toch wel een eind lopen. Vroeger ging ik 's nachts gewoon bij een struikje zitten,maar ik weet niet of ik dat nu nog zou doen... Faith

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
K@rin m

K@rin m

15-07-2009 om 10:08

Inderdaad een dilemma...

maar ik ga - als ik 's nachts moet - toch effe naar het toiletgebouw. Ik zie mezelf niet 's morgens met de plasemmer over de camping lopen. Meestal staan we redelijk in de buurt van de wc.

Karin

pien

pien

15-07-2009 om 10:11

Potje?

Ha!
Ik heb wel in tijden dat de kinderen klein waren en
er een potje meeging, daar gebruik van gemaakt.
En dan mijn claim to shame:
sochtends even leeggieten bij een boom achter de tent....

Erg he
MAar en nachtelijke wandelingetje went en is soms best lekker.

Lynna

Lynna

15-07-2009 om 11:12

Plaszakjes?

Waar koop je zuks? Lijkt me super!

Ik neem meestal een plasemmer met deksel mee en leegde die 's morgens vroeg in het toilet.

Tot enkele jaren geleden

Liep ik gewoon 's nachts naar het toiletgebouw, maar zo min mogelijk. Als ik zeker wist dat ik 1 à 2 keer per nacht zou moeten zou ik toch gewoon een emmertje nemen. Ik kom nl altijd weer moeilijk in slaap na zo'n nachtelijke wandeling...In de nieuwe caravan zit een chemisch toiletje. Dus ik doe daar mn plasje 's nachts & 's morgens vroeg! Groet Suus

Vera*

Vera*

15-07-2009 om 12:34

Toiletemmer

Ik weiger als ik 's nachts wakker wordt om naar het toiletgebouw te gaan. Hoewel in Zuid Frankrijk was het wel mooi, nog goed warm en sterren die zelfs ik kon zien. Maar met kou en regen ga ik mijn tent niet uit.

Inge M

Inge M

15-07-2009 om 13:49

Uribag

Google even op uribag. Dit is een soort plaszak van latex die afsluitbaar is. Er is een mannen en vrouwenmodel.
Er bestaan ook wegwerpzakjes die de urine omzetten in een vaste stof. Die kom je vanzelf ook tegen als je googlet op uribag. Die zijn wel prijzig, zeker als ze elke nacht nodig zijn.

Wat is er nu mis met een plasemmer?

Tegenwoordig verbaas ik me toch steeds meer over de normale camingdingen. Is het niet een wc rol waar men zich voor schaamt is het nu een plasemmer waar mensen problemen mee hebben om er mee te lopen. Ik snap het niet zo goed, dit zijn hele normale campingrituelen waar niemand op aangekeken wordt als je dat doet.

Waar komen die ideeen vandaan dat er blijkbaar schaamte is?

Hilde

Hilde

15-07-2009 om 14:01

Sterren kijken

Toegegeven, het is even lastig om op te staan, maar eens je uit de tent bent, is het best leuk om naar het toiletgebouw te lopen. Kan je ook nog sterren kijken.
Nog nooit iemand met rare bedoelingen ontmoet 's nachts
Je kan natuurlijk ook je man wakker maken en gezellig samen het wandelingetje maken ....!

En neen, ik zie mezelf niet met een emmer rondlopen. Ik heb dat trouwens nog nooit gezien, en ik ga nochtans al ja-aren kamperen. Lijkt me ook onhandig in de tent: ik ben in staat hem omver te stoten als ik maar half wakker ben.
Ik loop daarentegen wél met een rol wcpapier en in mijn pyjama, met een fleece erover, naar het toilet, maar die emmer? Neen, bedankt!

Iris

Iris

15-07-2009 om 14:02

Grappig!

Nou, ik hoef er gelukkig niet vaak uit 's nachts, behalve als ik flink aan de cider, in Engeland, heb gezeten! Dan kruip ik de tent uit en plas gewoon ergens in de buurt van de tent, no problem.
Zelfs in Scandinavië waar het 's nachts niet donker wordt, doe ik dat.
Als het heel slecht weer is, dan heb ik wel eens tussen de binnen en de buitentent geplast. (klein tweepersoonstentje met ruime ruimte tussen binnen en buitentent) Tentpotjes, plasemmers, moet er niet aan denken. Ben dan bang dat iemand het omkiepert. En zo'n plasje in de struiken, ach dat gaat zo de grond in. Dat vind ik dus gewoon bij kamperen horen. Wij kamperen altijd simpel, nemen zo weinig mogelijk mee.
Bovendien heb ik zo, al plassend, prachtige zonsopkomsten of mooie sterrenhemels gezien!
Man staat ook altijd buiten te klateren.

Janeway

Janeway

15-07-2009 om 14:15

Euhm

Met schaamrood op de kaken beken ik.. Dat ik wel eens een luier gepakt heb,.Ik moest zooo nodig en het was zo nat buiten. En geen plas emmer (daar heb ik dus ook zo hekel aan) Dus die luier, als het droog ik pak ik als het kan de dichtsbijzijnde struik. Maar dat ligt aan het soort camping wat we bezoeken.. en de afstand tot het sanitair

Karen Bunschoten

Karen Bunschoten

15-07-2009 om 14:40

Janeway

hier log ik even voor in hoor

whahaha ik zie het helemaal voor me jij met een luier in de voortent

Guinevere

Guinevere

15-07-2009 om 15:59

Drinken

Ik drink 's avonds na 20.00 niets meer. Dan hoef ik er 's nachts zelden uit! Alleen als het weer omslaat van warm naar koud, om de een of andere reden moet ik dan wel steeds 's nachts plassen.

Fiegel

Fiegel

15-07-2009 om 16:43

Getver!

Ik weet niet wat ik lees! Dat veel mensen gewoon in de bosjes of waar dan ook op de camping plassen. Sorry hoor, maar dat vind ik écht goor! Iemand zei dat het zó de grond in verdwijnt, maar het kan toch ook echt wel wel flink gaan stinken lijkt mij. Bah!

Janeway

Janeway

15-07-2009 om 17:55

Karen

Had ik dan toch mijn alternate nick moeten gebruiken?.. Ik had hem niet om trouwens hahahaha, in maatje maxi pas ik nog steeds niet..

Inge M

Inge M

15-07-2009 om 20:23

Heel normaal hoor, wild plassen

Als de kampeerplek een beetje privacy geeft, vind ik de bosjes ook prima. Dat gaat echt niet stinken hoor.
En als de privacy niet OK is, dan gooi ik de emmer rustig leeg in de bosjes of in het gras de volgende morgen. Die ga ik echt niet naar de toiletten brengen.

Het nadeel van een plasemmer is inderdaad dat je niet alleen in de tent woont. Kinderen die zo'n emmer omgooien, dat is pas vies.

Karen Bunschoten

Karen Bunschoten

15-07-2009 om 20:49

nee juist niet!

ik heb breed zitten lachen hier achter de laptop waarop wijsneus van bijna 9 zei wat is er mama ?

Níks......

Karen Bunschoten

Karen Bunschoten

15-07-2009 om 20:50

Porta potti

en dáárom hebben wij een portapotti mee
Ik ga ook écht niet slepen met een plasemmer en manlief gruwelt daar ook van!

recalcitrant

recalcitrant

15-07-2009 om 21:19

Echte kampeerders

Echte kampeerders, plassen gewoon drie weken niet.
Kom op zeg, als je 's nachts moet, rol je slaapdronken naar dat gebouw. En als dat je te ver is, doe je het in een emmer, of halverwege tegen een speeltoestel. Tjonge jonge. Een ander mocht toch eens weten dat je plast...

krasje

krasje

16-07-2009 om 11:36

Luieremmer

Heel groot met een deksel.
Ik wandel er wel mee naar het toilet-gebouw, geen probleem.

Krasje

margje van dijk

margje van dijk

16-07-2009 om 11:36

Geen schaamte

Het kan me echt niets schelen om met een toiletemmer over de camping te lopen. Werkelijk waar niet. Ik vind het erger om met crocs over de camping te gaan, bij wijze van spreken. (Maar dat ga ik toch maar weer wel doen, ook deze zomer).

Maar gelukkig is het bij ons niet nodig. Iedereen is min of meer gezegend met een ijzeren blaas.

Maar ik vind het net als Fanny wel een vies idee om je plasemmer gewoon in de struiken te legen. Vooral ochtendurine stinkt toch behoorlijk? Ik zou zelf ook niet in m'n eigen plas-meur willen zitten.

Margje

Jacoline29

Jacoline29

16-07-2009 om 13:28

Luieremmer

Gaat mee,met aqua kem erin of gewoon wc reiniger en een beetje water.'s ochtends loop ik naar het toilet gebouw met een volle emmer,die leeg ik gewoon in de wc,maak hem goed schoon voor de volgende nacht

En ik

ga gewoon naar de wc 's nachts, de WCrol hebben wij altijd in een plastic tasje. Heel af en toe een plasje in de struiken als het heel ver is naar de WC's of als die heel vies zijn.

Faith

Faith

16-07-2009 om 14:59

Ach

Het ligt er wel heel erg aan of ik daarna weer goed kan slapen... ik zal eens nadenk wat ik ga doen, Faith

Inge M

Inge M

17-07-2009 om 00:28

Het hangt zeker af van jou en de camping

Als je veel te wakker wordt van een wandeling naar de toiletten en daardoor lig je nog lang wakker daarna, dan maak je een andere keus dan op een andere camping waar je in een warme nacht zo weer in je bed ligt.
Verlichting naar de toiletten, afstand naar de toiletten, temperatuur buiten, hoe vroeg moet je de volgende dag wakker worden, dat soort dingen spelen allemaal mee.

Muriel

Muriel

18-07-2009 om 09:29

Portapotti

Karen was me voor! Ook wij hebben een portapotti. Voor het geval dat de toiletgebouwen verder weg zijn, of voor als het regent, of als ik gewoon even echt geen zin heb naar de WC te gaan.

Hoeft niet veel te kosten (wij haalden een nieuw, niet gebruikt exemplaar van marktplaats) en je doet er heel lang mee (een week?).

Het idee dat anderen naast de kampeeruitrusting in het gras plassen, waar een week later misschien wel een dreumes kruipt, geeft mij ook een naar gevoel. Zoiets doe je niet, vind ik.

Groetjes,
Muriel

Maylise

Maylise

19-07-2009 om 14:37

Toiletgebouw

Ik heb vorige week gekampeerd. Ik ging gewoon 's nachts naar de wc als ik moest. Nooit zelfs maar aan een andere oplossing gedacht. Ik vind in de bosjes pissen ronduit smerig op een camping. Daar spelen de volgende dag weer kinderen of zo. Net zo goor als mannen die op straat menen te moeten plassen. Nee dat is vrij asociaal.

Een plasemmer is dan wel een alternatief als je geen zin hebt om 's nachts naar de wc te lopen. Maar in die kleine tentjes waarin wij kamperen is dat geen oplossing. Dan lig je echt in de pislucht te slapen. Nog afgezien van wat er gebeurd als iemand dat ding omgooit.

Misschien is het anders al je tig keer per nacht moet plassen maar ik snap niet waarom je niet even naar het toilet gebouw kan lopen.

Maylise,

En nu zo naar het strand!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.