Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

En.... wat is het "vreemdste" wat jullie dit jaar hebben meegenomen ?

Wij...... de printer !

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

04-08-2011 om 10:43

Naar of van?

Bedoel je aan bagage, of het gekste wat je op vakantie gekocht hebt?

Shonagh

Shonagh

04-08-2011 om 10:56 Topicstarter

Als bagage :o)

Ja ik kan me voorstellen dat je dat vraagt, haha. "Van" je vakantie zou wel een leuk ander draadje kunne worden.

Vic

Vic

04-08-2011 om 11:21

Tja

Ik ben op het moment aan het pakken, maar ik ben nog niets vreemds tegengekomen. Jongste heeft een flesje bellenblaas ingepakt, maar dat is niet heel eigenaardig. Ik denk er ook over om mijn laptop mee te nemen, maar dat doet tegenwoordig iedereen. De printer niet, dat past niet. Oh, en ik heb een puzzelboekje Varia gekocht, soort van vaste vakantiegewoonte want thuis puzzel ik nooit. Ik word er wel wat meewarig om aangekeken (3 sterren, ook dat nog maar op vakantie wil ik het allemaal een beetje makkelijk hebben.

Brianna F

Brianna F

04-08-2011 om 11:22

Of het vreemd is

mijn espresso-apparaat

Rembrand

Rembrand

04-08-2011 om 11:37

Ik mocht het niet meenemen...

Dat had zomaar mijn broodbakmachine kunnen zijn, maar het mocht niet van mijn man
M.

Hihi rembrand

..die hebben we een keer in de Samsonite gelegd bij een treinvakantie. Was ook een groot model. De machine bedoel ik. Zalige vakantie gehad doordat kind eindelijk doorsliep (allergisch voor broodverbetermiddel).
Bij jullie gaat het meer om de lucullische genoegens neem ik aan/

Het tijdschrift "royalty" (of zoiets)

Zat in een tijdschriftenpakket dat ik gekocht had voor de vakantie. Heb het nog niet gelezen .

Primavera

Primavera

04-08-2011 om 12:44

Dàt is een idee, rembrand

In het appartement waar wij overnachten is geen keuken. Dat is verder niet zo'n probleem, want schoonmamma zou toch hevig beledigd zijn als we niet iedere avond bij haar zouden eten. Maar iedere dag zelfgebakken brood mee als lunch op het strand... ik zie het helemaal zitten.
Plaats in de auto moet ook lukken aangezien dit jaar er geen hond meegaat en waar eerst een labrador zat past nu best een BBM, toch?. Nou nog kijken of manlief niet teveel tegensputtert.
We hebben trouwens wel een kat mee, misschien past dat bij 'vreemste' wat meegaat op vakantie.
Of anders tentoonstellingsspotje als nachtlampje om 's avonds nog wat in bed te kunnen lezen.
Groeten Primavera

Yura

Yura

04-08-2011 om 14:37

Wat is vreemd?

Het grappige is dat wat de een vreemd vindt de ander heel normaal vindt. Ik kan zo even niks bedenken. Op de wintersport hebben wij achterin de kofferbak altijd zo'n plastic curver opstapje liggen, ziet er volgens mij ook heel vreemd uit, maar zonder dat is het echt lastig om je spullen uit de skibox te krijgen. Verder zijn we 2 jaar geleden eens met de kinderen naar New York geweest, toen hadden we twee bijna lege koffers mee en omdat ze toch leeg waren heb ik er toen maar wat pakjes appelsientje, wasa sandwiches en ontbijtkoek in gegooid. Bleek best handig, want daar zit ontbijt nooit bij je hotelkamer en elke ochtend voor 25 euro pp ontbijten is ook best prijzig. Dus nu was het gewoon beneden bij de starbucks even twee koffie halen en dan op de kamer ontbijten met onze meegebrachte etenswaren.

Faith

Faith

04-08-2011 om 14:52

Vriend

Nou, vreemd is het niet, maar wel heel nieuw: ik ga met mijn vriend en zijn dochter (en 2 van mijn kinderen) op vakantie. Wel vreemd voor mij is de ipad of laptop meenemen.
en wat ook lastig is, ik ben gewend om heel veel boeken mee te nemen (informatie van de streek en lekkere leesboeken, maar ook reserve voor als een boek niet leuk is) dat moet ik nu beperkter doen ivm ruimte en het feit dat de caravan (voor mij ook de eerste keer) niet te vol mag worden beladen... dit weekend inpakken! dinsdag vertrekken! Faith

lennest

lennest

04-08-2011 om 17:22

Slacentrifige

Dat zag ik bij onze 'buurman' op de camping.
Kennissen van mijn ouders gingen 30 jr. geleden naar een Oostblok land, ik weet niet meer welk land, maar ze namen 20 kg aardappelen mee... Ik neem alleen eten nee voor de eerste dag voor 't geval dat we te laat zijn voor een winkel. Aks mijn broer naar het buitenland gaat, gaat-ie alleen als hij zeker weet dat er normaal eten te verkrijgen is. Tja, wat is normaal? Aardappelen, groenten, vlees, toetje (vla of yoghurt dus). Zo niet? Hij gaat niet.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rembrand

Rembrand

04-08-2011 om 18:58

Faith

Misschien een goede reden om een e-reader te kopen ?
Overigens had ik in de caravan een hele curverkrat vol boeken mee. Past er best in hoor. Gewoon slim pakken en niet al te veel kleren meenemen. Ik heb de helft van wat ik mee nam gewoon ongedragen weer in de kast kunnen hangen.
M.

Rembrand

Rembrand

04-08-2011 om 18:59

Coby

Ik vind mijn eigen brood het allerlekkerst, maar ik kan ook niet goed naar het toilet met al dat lichte franse brood. Pain complet of wat daar voor bruin brood doorgaat is voor mij echt niet volkoren genoeg.
M.

Rembrand

Rembrand

04-08-2011 om 19:00

Primavera

Fijn dat ik je op een idee heb gebracht !!
M.

Ellen

Ellen

04-08-2011 om 21:53

Sinaasappelpers

Ik neem alijd standaard een sinaasappelpers mee. Zo'n goedkope van plastic. Mijn kinderen eten weinig fruit en krijgen van mij standaard bij de avondmaaltijd een glas versgeperst sap. Wij huren altijd een tent in Frankrijk en gebleken is dat daar niet altijd een pers aanwezig is, vandaar.
Vaak neem ik dan ook nog een grote zak sinaasappels mee voor de eerste dagen.

Rembrand

Rembrand

05-08-2011 om 00:29

Ellen

Ik ben een luie huisvrouw. Thuis drinken wij Coolbest en in het buitenland is ook wel zo'n soort sapje in het koelvak van de supermarkt te vinden
M.

Shonagh

Shonagh

05-08-2011 om 12:28 Topicstarter

Leuk

alle reacties te lezen. Onze caravan leek een paar keer op een mobiel kantoor, toen we met de laptop ( en de dongel) op het internet wandelingen aan het opzoeken waren, toen uitgeprint en ook op de (simpele) GPS gedownload. Heel handig :o)

Het vreemdste

een zwarte lange cape, omdat we naar het 'harry potter kasteel' gingen. Jongste heeft er de hele dag mee rond gelopen

rosa

rosa

05-08-2011 om 16:33

Elektronica

Niet echt vreemd per stuk, maar de hoeveelheid neemt schrikbarende vormen aan:
4 telefoons + oplaadsnoertjes voor stopcontact en voor in auto, 3 mp3 spelers + oplaadsnoeren, 3 fototoestellen + batterijen + opladers daarvan, 1 videocamera + batterij, 1 PSP + oplader, 1 laptop, voeding voor de laptop voor in de auto, 1 gps + snoertjes om dat aan elkaar en aan de auto te verbinden, een ding om mp3 geluid op de radio in de auto te horen, een zonneoplader, e-reader + oplader. Gek word ik ervan, maar de rest van de familie vindt alles even onmisbaar. Nou ja, die e-reader is dat ook wel!

Maria

Maria

05-08-2011 om 17:08

Haha

leuk draadje. Voor degenen die net als ik moeite krijgen met de stoelgang: ik neem altijd roggebrood mee voor manlief en mijzelf. Geweldig. Elke dag 1 (of als we weinig mee kunnen nemen) een half plakje roggebrood en we hebben nooit toilet problemen.

Iets anders wat ik zelf wat "vreemd" vond, maar achteraf superhandig was zo'n (grote) lange stekkerdoos (waar 3 stopcontacten in zaten), naast de 3 reisstekkers (ja, ivm opladen van telefoons, I-pod, camera-accu's en laptop). En dat terwijl we met heel weinig bagage op reis gingen naar Kenia... Maar wat een goede tip was dat van een vriendin. Errug handig! (daar nl. niet altijd zoveel stopcontacten en je moet wel steeds alles opladen natuurlijk).

Rembrand

Rembrand

05-08-2011 om 19:34

Maria

Als ik elke ochtend een kiwi eet gaat het ook goed.
M.

Shonagh

Shonagh

05-08-2011 om 21:45 Topicstarter

Sla centrifuge

heb ik ook weleens meegenomen, om een (baby) handwasje droog te draaien ;o)

Faith en rembrand

Ja maar dan gebruik je toch zeker de iPad als e-reader!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Dur

Dur

08-08-2011 om 20:11

Airco

Aardig vreemd...onze mobiele airco. Ha, ik schaamde me we wel zo voor dat ik hem helemaal in een doek had gewikkeld(het is geen kleintje). Maar plezier dat we ervan hebben gehad in onze stacaravan met 40 graden(helaas geen airco beschikbaar).

Blaaskacheltje

In de meivakantie had ik in ons kampeerbusje een blaaskacheltje mee.Heerlijk! Het was in die week wel zonnig, maar ijskoud, max temp 14 graden en snachts en savonds maar 5 graden. Geen overbodige luxe dus.

Thursday Next

Thursday Next

10-08-2011 om 13:49

Overburen

De overburen op een van de campings waar we stonden hadden een aardappelschrapmachine mee.
Wij zelf hebben geloof ik niet zulke rare dingen mee... Oh ja de ah dierenplaatjes met het boek daarvan.

jippa

jippa

10-08-2011 om 13:56

Overburen mee?

Ha ha, ik dacht dat je je overburen had meegenomen.

Bij ons was het vreemdste een bbq. Op zich niet vreemd, maar baart wel opzien als je op fietsvakantie bent. Het was een klein inklapbaar exemplaar en we hebben er heerlijk van gesmuld (vega worstjes dat dan weer wel).

merel

merel

10-08-2011 om 17:58

Misschien niet zo vreemd;

ik heb een keer een tafelventilator meegenomen, een kleintje dat wel, maar heerlijk koel in de nacht in de stacaravan die we huurden. En sinds een paar jaar heb ik een grotere tas gekocht zodat ik mijn kussen kan meenemen.
En inderdaad, deze week nog zei ik tegen mijn man; zouden ze in de toekomst geen iphones kunnen verzinnen die kunnen printen? We wilden namelijk ergens tijdens de vakantie online iets boeken en dan moest je de e-tickets uitprinten, dat kon dus niet. (ja of we hadden wellicht ergens een internet cafe moeten zoeken) we hadden nu een appartement met adsl inclusief ( maar daar stond dus geen printer)

Vera*

Vera*

12-08-2011 om 13:47

Woordenboeken

Wij hebben voor het eerst woordenboeken meegenomen. Haha, wij hebben ze niet gebruikt, dochter moest ze meenemen naar haar taalkamp.
Niet raar maar wel leuk is het 'bloem'windmolentje dat op elke camping voor de tent wordt gezet.

Vera

Ik niet maar buurvrouw

dit draadje doet me denken aan onze vakantie in Frankrijk jaren geleden.
we waren net een dag op de camping en zaten aan de koffie voor onze vouwwagen toen er een wit bestelbusje aan kwam rijden met een gezin met 2 kinderen.
Zij stopten op de plaats tegenover ons en gingen hun tent opzetten.
toen de tent stond werd hun busje uitgeladen en we hebben vol verbazing zitten kijken wat daar allemaal uitkwam:een tafelmodel koelkast,een tafelventilator,een elektrische frituurpan,een sterotorentje ,een gourmet stel ,7 (!) klapkratten met boodschappen,een kist aardappelen en..........een keukentrapje.
onze kinderen speelden met hun kinderen en zo kwamen we erachter dat ze twee weken zouden blijven en zo min mogelijk boodschappen wilden doen.
de vader van het gezin maakte een waslijn tussen twee hoge bomen,en zo kon de moeder met het keukentrapje de was ophangen.hilarisch!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.