Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mireille K

Mireille K

19-06-2012 om 12:56

Engeland 2013 (shonagh en engelandvaarder?)

Met het hele gezin, 2 vw en 4 kinderen in de leeftijd van 10 - 16) willen wij volgende zomer naar Engeland om daar een rondtrip van 3 weken te doen. Londen willen we sowieso doen voor een dag of 4 en graag willen we tijd doorbrengen in Wales en aan de kust. We zijn bereid dus flinke afstanden af te leggen. We willen overnachten in pensions of op een (zo 'charme' mogelijke) camping. Laats heeft iemand een link van Engelse campings op ouders.nl gezet maar de zoekfunctie werkt momenteen niet.
Wat is wijsheid? Wat mogen we niet missen en waar?
Tips om te doen of juist om niet te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Campings

Als je vanuit London naar Wales wilt, zou ik me kunnen voorstellen dat je ook Devon/Cornwall meepakt.

Een camping waar wij zelf hebben gestaan is Westermill Farm. Leuke, kleine camping in the middle of nowhere in Noord-Devon.

http://www.westermill.com/camping.php

Andere campings in Cornwall die ik bij mijn favorieten heb gezet n.a.v. een recent draadje zijn:

Henry's Campsite in The Lizard, dus echt in Zuid-Devon (http://www.beachcampsitesuk.co.uk/beach-campsites-henrys.html). Ken deze camping niet, maar de omgeving is prachtig.

South Penquite Farm op Bodmin Moor (http://www.southpenquite.co.uk)/camping.html

Als je kinderen er voor te porren zijn, zou ik in ieder geval een (paar) huizen van The National Trust bezoeken

Chris

Brianna F

Brianna F

19-06-2012 om 16:19

Vorig jaar

Waren wij in Engeland. We zijn in Stratfort-upon-Avon geweest waar het geboortehuis van Shakespeare staat. Even verderop in de straat een heksen en tovenaars museum, vonden mijn dochters wel leuk. Ik heb op een terrasje een cappuccino gehad, in een soepkom Naar Stonehenge op de Salisbury Plains, Cardiff in Wales is een mooie stad, we hebben daar in de buurt een openluchtmuseum bezocht (Denk Arnhem) het St. Fagans, zeer de moeite waard. Het is een levend museum, dus met allerlei oude ambachten die nog bedreven worden. Als je een aantal huizen van de national trust bezoekt ben je goedkoper uit met een abonnement, even informeren bij het eerste huis.
In Wales ligt ook ergens een mooie waterval: Pistyll Rhaeadr waterval, de hoogste van Wales. In Coleford in the forest of Dean liggen the clearwell caves, een mijn waar je een tour kunt doen. En vlakbij in Ross-on-Wije kun je een ochtend, middag of hele dag een kano huren.
De kathedraal in Worcester, in W. ligt een Primark, niet onbelangrijk als je met meiden bent.
Stokesay castle vond ik een mooi kasteel, kun je met audiotoer doen.We hebben een wandeling gemaakt, the Yarpoole circulair walk. 5,5 mile. Het leuke daaraan is dat je over ongebaande paden loopt, over hekjes moet klimmen, dwars door een wei met schapen, verdwalen hoort er ook bij
Wij zijn het grootste deel van de tijd in the Cotswolds gebleven, alle dorpjes die daar liggen zijn de moeite waard.

Campings

Tips over Engeland heb ik niet zoveel, maar als je iets over de andere kant van de grens wilt weten dan roep je maar.

Wel hier wat camping links:
http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/campingsengeland/CampingsEngeland.htm
http://www.ukcampsite.co.uk/sites/

Leuk

hoi
wij zijn vorig jaar drie weken in Engeland geweest. Londen is uiteraard erg leuk. we hadden wel goed voorbereid waar we naar toe wilden, en wat achter elkaar handig was om te doen. De kinderen wilden graag wat Harry Potter dingen zien (Perron 9 3/4 op kings cross) en naar Hamleys, en dat tussen de 'standaard' sight seeing dingen in gedaan.

we hebben twee keer een week op een camping gestaan, echt verschrikkelijke (typisch engelse) campings. Omdat we zo veel op pad waren, was het niet heel erg maar ik zou er niet weer voor kiezen. Zo was er geen buiten meubilair, schijnt standaard te zijn.

1 week hadden we een huisje gehuurd. Er zijn veel verhuurbureau's en de prijzen zijn redelijk. vonden wij veel leuker dan een camping! wij hadden via Sykes cottages het huisje geregeld, was perfect.

Gruffalo

"we hebben twee keer een week op een camping gestaan, echt verschrikkelijke (typisch engelse) campings. Omdat we zo veel op pad waren, was het niet heel erg maar ik zou er niet weer voor kiezen. Zo was er geen buiten meubilair, schijnt standaard te zijn"

Ik snap het niet helemaal( geen buiten meubilair), had je soms een stacaravan gehuurd ? Er zijn ook wel andere camnpings hoor, maar waarschijnlijk had je dan een camping met overwegend stacaravans ? En in Engeland ( en Schotland) de meeste mensen overdag de hort op, als ze in de zon willen liggen gaan ze wel ergens anders naar toe :o)

Shonagh

idd hadden we 2 keer een week een stacaravan gehuurd. Op 4* campings, "top campings". En daar stonden veel stacaravans maar ook gewone caravans en tenten. De eerste camping bij Londen, de tweede camping tussen Newcastle en Edinburgh. De mensen waren overdag niet de hort op, de meesten zaten binnen tv te kijken :-s

's avonds gingen ze massaal naar het centrum van de camping, waar een grote gokhal staat, een burgerking, een pizzahut en een fish&chipszaak. en dan door naar een mega-zaal waar Entertainment was (verschrikkelijk...).
en dat op beide campings.

Gruffalo

Ja ik weet precies wat je bedoelt ;o), maar er zijn ook stacaravans op "leuke" campings hoor. Wij hebbben een toercaravan en kijken bij het uitzoeken van een camping altijd hoeveel stacaravans er staan, want bepaalt toch voor een groot deel de "sfeer" op een camping, vooral als het vaste plaatsen zijn.

Mireille K

Mireille K

22-06-2012 om 09:28

Dank!

OOL-ers,

Dank tot nu toe voor jullie bijdrages! Man en kinderen zijn nu al heel enthousiast, zijn al bijna aan het plannen. Ik wil even rust in de tent want zomervakantie 2012 komt eerst. Jullie tips helpen enorm.
Iemand nog tips over verhuurbureaus voor cottages?

Mireille

Mireille

Een tip van dit forum is www.ownersdirect.co.uk. Daar kun je rechtstreeks van de eigenaar een huisje huren.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.