Vakantie en uitjes

koentje
10-02-2011 om 13:14
Ervaring hotelveiling?
ben bezig via hotelveiling een nachtje in Middelburg te regelen. Iemand ervaring met dit gebeuren?
Ik heb wel eens gehoord dat er nog veel kosten ineens bij komen, vaak.

sus-anne
10-02-2011 om 13:44
Tip
lees goed de voorwaarden door.
mijn dochter had laatst via vakantieveiling 3 hotel overnachtingen geboekt voor 25 euro,een koopje.
helaas had ze niet goed gelezen,het bleek namelijk dat ze verplicht moest ontbijten in het hotel a 15 euro pp,en verplicht moest dineren in het hotel a 40 euro pp.

Moppeke
10-02-2011 om 18:23
Sus-anne
Natuurlijk voel je je dan ietwat bedissseld, maar waar krijg je een hotel+ontbijt+diner voor 135 met 2 personen?
Maar inderdaad, goed op de voorwaarden letten. Er komen kosten bij en het is heel slim om na te gaan welke dat zijn. Bij boekingen naar een bungalowpark zijn dat meestal reserveringskosten en schoonmaakkosten. Kom je nog duur uit.

Moppeke
10-02-2011 om 21:59
Wow....
Dat kan goedkoper
Ik vind het vaak lokkertjes, die veilingen. Juist door die extra kosten. Er zullen best mensen zijn die voor een leuke prijs weggaan, maar ik waag me er niet aan.
Het lukt mij zonder die sites ook altijd wel om voor een prikkie weg te gaan.

groentje
11-02-2011 om 09:13
Maar
bij Vakantieveilingen staat tot op de cent nauwkeurig welke kosten er nog bijkomen dus dat is echt een kwestie van goed kijke waar je op biedt . En zeker van te voren kijken wat het arrangement normaal zou kosten.
Wij maken er heel veel geruik van , theater, sauna, zonvakantie, bungalow parken, hotels en hebben werkelijk waar nog nooit een cent te veel betaald en altijd groot voordeel gehad.

Anly
11-02-2011 om 21:51
Ik heb een paar keer het hoogste bod gehad en dus de veiling gewonnen. Leuk, alleen je kan niet gaan wanneer jij wilt. Meestal kan je niet in het weekend boeken, of alleen maar 5 dagen van tevoren en je weet nooit of er dan plaats is. En de vouchers zijn beperkt geldig.

Petr@
11-02-2011 om 22:16
Ervaring
Ik heb een keer een paar dagen weg geboekt via zo´n veiling en doe het niet meer. Er kwamen geen extra kosten bij, maar ik kon niet in de periode die ík wilde en het moest voor het einde van maart geboekt worden. Het was de bedoeling om een weekendje weg te gaan met mijn man, maar alle weekenden zaten al vol. Dus nu gaan we op doordeweekse dagen. Het zal best leuk worden, maar nu moeten we er wel meer vrije dagen voor opnemen...

Kaaskopje
12-02-2011 om 22:06
Sus-anne en koentje
Ik schat zo in dat ze een hotelbon oid heeft 'gescoord' en dan komt er inderdaad verplicht ontbijt en diner bij. Ik begrijp nog steeds de lol er niet van door die verplichting.
Bij de meeste hotels liggen de kosten van ontbijt tussen de 10 en 15 euro als het nog niet bij het arrangement inbegrepen is. Dat staat duidelijk bij de te veilen overnachtingen vermeld. Daarnaast bij vakantieveilingen altijd 4 euro administratiekosten en bij hotelveiling meen ik 7,50.
Wat ik bij hotelveiling een beetje lastig vind (tenzij ze dat niet meer doen) is dat de veiling bij succesvol bieden verlengd wordt. Dan staat er dat de veiling met 1 minuut sluit, vol spanning biedt je in de laatste seconden, heb je het of niet...... en dan blijken ze er nog een minuut aan vast geknoopt te hebben en kun je weer bieden. Het is me inmiddels een paar keer gelukt ook via hotelveiling voor een leuke prijs ergens te overnachten. Ik krijg nieuwsbrieven van meer van dit soort sites. Als we serieus ergens heen willen struin ik ze allemaal af.

koentje
13-02-2011 om 18:41
Inderdaad,kaaskop,
ze verlengen ineens als je in de laatste minuut biedt en dan wordt het zenuwslopend en tijdrovend.
Van iemand kreeg ik de tip om dit eens in de nacht te proberen (tijdens nachtdienst kan dat bij ons wel)want dan is er weinig concurrentie!
Maar ik heb nu een kamer voor 2, met ontbijtbuffet voor €36,50! Is goed te doen. Er komt nog wel iets te betalen bij, tijdens het verblijf de verblijfsbelasting

Vic
13-02-2011 om 22:08
Fletcher?
Ik heb van de week gelezen dat het Fletcher hotel in Middelburg in de top 10 van meest smerige hotels in Nederland staat. Dat vermelden ze niet in de hotelbonbrochure Wij hebben nog een hotelbon liggen, maar alle hotels die ik opzocht op zoover.nl werden in de beoordelingen afgekraakt. Ik ben bang dat noodlijdende hotels die via hotelbon hun kamers proberen te slijten, dezelfden zijn als die je op vakantieveiligen e.d. treft.

Rosa van der Zanden
13-02-2011 om 22:46
Geluk hebben
Ik ben wel eens via vakantieveiling een weekend met man in Den Haag geweest. Ibishotel, niet romantisch wél in het centrum en het kostte ons 40 euro. Ik check altijd de website van het bedrijf wat de echte prijs is en als het om een groter bedrag gaat kijk ik ook op zoover.
Rosa

Kaaskopje
15-02-2011 om 01:56
Vic
Wij hebben al inmiddels in een paar Fletcherhotels geslapen en tot nu toe geen klachten. Het zijn over het algemeen prettige familiehotels met nette kamers. Bij een hotel gaven ze ons een sleutel van een al bezette kamer en toen kregen wij in plaats daarvan een duurdere kamer, groter en met bad.
Hotels willen gewoon geen lege kamers. Een lege kamer kost meer geld, dan een afgeprijsde kamer. Dat is naar mijn idee de enige reden waarom ze kamers ter beschikking stellen van Hotelbon, of veilingen. Er zitten geweldig leuke hotels tussen. Maar ook hotels waar ik niet meteen naar terug zou willen. Zo viel een hotel in Veenendaal wat tegen. Sommige hotels zijn duidelijk meer gericht op zakenmensen en niet op romantiek of gezinsuitjes. Over het algemeen gaat het ons bij vakantieveiling oid meer om de locatie, dan dat we een superdeluxe kamer verwachten. Als ik maar kan slapen en douchen en een fatsoenlijk ontbijt kan nuttigen.

Shonagh
15-02-2011 om 20:10
Kaaskopje (o.t.)
"Hotels willen gewoon geen lege kamers", dat geldt in ieder geval niet voor de hotelketen waar ik voor werk ( die waar Dhr Brood eens op het dak klom). Deze hotels hebben een gemiddeld inkomen per kamer nodig en dan is het soms beter om deze leeg te laten staan dan goedkoop te verhuren. Tot grote spijt van de werknemers die graag meer hotels/kamers voor de leuke personeelstarieven zien :o).
Ook de opmerking dat lege kamers geld kosten gaat niet altijd op, de kamer moet wel schoongemaakt worden, schone lakens en handdoeken en dat kost, zeker voor 1 nacht, ook geld !

Shonagh
15-02-2011 om 20:41
Oeps
Ik bedoel dat "Een lege kamer meer geld kost, dan een afgeprijsde kamer" gaat niet altijd op, de afgeprijsde kamer moet wel schoongemaakt enz.....