Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Linda99

Linda99

27-05-2009 om 21:06

Etap hotel boeken

Ik sta op het punt om ons overnachtingshotel richting Italië te boeken. Het wordt een Etap hotel in Basel. Alleen vraag ik me twee dingen af: wat geeft ik aan bij aantal personen? We gaan met z'n vieren. Drie bedden is echter genoeg omdat we de kleinste tussen ons in laten slapen. Ik begreep dat dat bij Etap geen probleem was.

En is het de moeite waard om een ontbijt te boeken of kan ik net zo goed zelf iets meenemen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

28-05-2009 om 10:04

Ontbijt

Het ontbijt bij Etap stelt echt bijzonder weinig voor. Croissantjes met jam, meer keus is er niet. Daarbij koffie/thee/melk.
Wij ontbijten dan bij de vaak dichtbij gelegen Mac waar je voor hetzelfde geld een wat uitgebreider ontbijtje krijgt.
Als je duidelijk kunt aangeven dat je voor 4 personen 1 kamer wilt is het klaar, kun je alleen personen aangeven, dan zou ik jongste niet vermelden.

evelien1

evelien1

28-05-2009 om 15:03

Ervaringen frankrijk 1x en duitsland 2x

De slaapkamers zijn geschikt voor 3 personen maar als je de jongste tussen jullie in neemt is dit natuurlijk geen probleem.
We zijn met zijn vijven en ik boekte dus voor 5 personen (2 kamers) en dan ter plekke kregen we geld terug omdat de kinderen niet (of alleen de oudste) moesten betalen. dit was ook bij het ontbijt zo.

Hier overigens wel goede ervaringen met ontbijt: brood en harde broodjes, stokbrood/croissants in frankrijk zo veel je wilt, allelei beleg. Ook cornflakes etc. Maar geen ei zoals je bij andere duurdere hotels ziet.

Evelien

Linda99

Linda99

28-05-2009 om 17:30

Super

Bedankt voor de reacties. Denk dat ik maar invul: 2 volwassenen en 1 kind, 2 kinderen je niet invullen. En het ontbijt boek ik denk ik nog even niet. Ergens iets in de buurt halen kan natuurlijk ook. En we zijn dan in Zwitserland dus misschien is er wel een lekker Zwitsers ontbijt ergens te krijgen

Maylise

Maylise

28-05-2009 om 17:49

Ontbijt

Je hoeft het ontbijt ook niet persé van te voren te boeken. Je kan ook gewoon als je aankomt alsnog een ontbijt bijboeken voor de volgende ochtend & dat ter plekke betalen. Hoewel je via de site van Accor geloof ik sowieso het hele verblijf ter plekke betaalt dus dat is nog makkelijker. Kan je gewoon ter plekke beslissen of je daar wilt ontbijten.

Overigens vind ik het ontbijt bij Etap ok. Maar ook niet meer dan ok. Er is stokbrood, jam, brioche achtige dingen, cornflakes, thee/koffie/jus. Het is een buffet dus je kunt zoveel pakken als je wilt. Het is een functioneel ontbijt maar niet speciaal of zo.

Maylise

Linda99

Linda99

04-06-2009 om 10:32

Geboekt

Ik heb inmiddels geboekt. En toch maar wel met ontbijt omdat we vlak aan de snelweg zitten en er dus weinig alternatief in de buurt is. Heb voor 2 volwassenen en 1 kind geboekt. En wat ik raar vond, je kunt dus maar voor 1 kind onder de 12 reserveren maar bij de boekingsdetails staat dat er 1 of 2 kinderen onder de 12 in de kamer mogen. We hebben in elk geval voor de jongste geen ontbijt gereserveerd, die eet zo weinig......

Is er ondertussen al iemand met ervaring met Etap in Basel?

3x geweest!

wij zijn inmiddels 3x in Etap Basel geweest.
Het zijn kamers met een twee persoonsbed en dwars daarboven (dus boven je hoofd) een 1 persoonsbed. Een soort stapelbed dus.
De kamers zijn klein maar wel erg netjes. Klein wc hokje, kleine douche maar wel airco!
Wij hebben 3 kinderen dus huurden altijd 2 kamers naast elkaar.
Voor kinderen onder de 12 jaar hoef je geen ontbijt te betalen! Maar je betaald dat ontbijt pas bij aankomst, dus dat kun je dan nog duidelijk maken.
Het ontbijthokje is erg klein, zeker als er ook nog een bus met mensen is dan moet je soms wachten op een plaatsje. Het ontbijt is op zich goed maar simpel. Je kunt evt bij Ikea gaan ontbijten, die zit op loopafstand. Wij aten daar 2x 's avonds. De derde keer zijn we Basel ingegaan per tram vanaf het hotel. Zou ik niet doen met 2 kleintjes! Er zit daar ook nog een pizzaria op loopafstand. Er is nl een klein meubelpark/wc of hoe je het ook wil noemen. Geen supermarkt oid. Wij ontbijten dus wel gewoon daar omdat je dan toch graag weer snel verder wilt...
Het is echt net van de snelweg af, dus makkelijk te vinden en kost geen omrijden.
Wil je nog meer weten....roep maar

Linda99

Linda99

07-06-2009 om 22:37

Super

Dank je voor je reactie vrouw1, heb ik zeker wat aan. Bij Ikea eten klinkt goed maar we zijn er op zondag en dan zijn ze dicht. Maar een pizzeria is ook prima voor de avond.

Kun je me misschien nog wel vertellen hoe het zit met parkeren en de veiligheid daarvan? Is er toezicht op de parkeerplaats? Wordt voor ons echt de eerste keer ergens overnachten op doorreis. We hebben een dakkoffer dus ik hoop niet dat onze auto daardoor een goed doelwit zal zijn. Maar misschien valt het daar qua criminaliteit wel mee.

Parkeren

hoi,weet niet of die pizzaria op zondag open is...Maar de receptie is ook erg vriendelijk. Je kunt volgens mij zelfs pizza in je hotel laten komen. Zij hebben wel wat eetadresjes in ieder geval.
Parkeren doe je voor het hotel. Is gewoon een open parkeerplaats. Wij zijn er altijd van vrijdag op zaterdag en dan is het druk genoeg. Er staan dan meer auto's met dakkoffer dan zonder...Ook wij hebben een dakkoffer en er is nog nooit ingebroken.....Er is dus geen toezicht op de parkeerplaats.
Wij vinden het echt heerlijk om een overnachting te doen. De eerste dag ong 700 km en de volgende dag ben je dan lekker vroeg op bestemming (bij ons dan in ieder geval, weet niet hoever jij nog moet). En de kinderen genieten er ook van. Lekker rustig en dan ergens een ontbijtje en dan hoef je dus ook niet 's morgens zo heel vroeg weg. Je houdt je normale ritme een beetje aan.

genoeg info zo of nog meer...

Linda99

Linda99

08-06-2009 om 09:27

Vrouw1

Nou, klinkt allemaal helemaal goed! Had via google earth (handig in dit soort gevallen) al de parkeerplaats van "dichtbij" gezien. Zal wel goed gaan denk ik zo. En eten komt ook vast helemaal goed

Wij gaan anar Tocsane dus nog een keer ongeveer 700 km geloof ik (of minder). Dus inderdaad gewoon redelijk in het normale ritme, hoop dat deze manier bevalt maar als ik jou zo lees.....

Ehh, en nee verder schiet me niks te binnen om nog te vragen. Dank je!

Fijne vakantie!

Je moet dan nog wel een lange dag zie ik...nog 700 km. Wij gingen dan nog ong 350 km.
Wij zijn wel met grotere kinderen die zich inmiddels aardig zelf vermaken in de auto met ds, lezen, mp3 ed.
Die van jullie zijn nog een stuk kleiner dus moet je ze wel 2 dagen "zoet" houden. Dat lijkt me wel aardig pittig. Als je 's nachts kan rijden heb je al een heel eind van de route gedaan. Mijn man kan niet goed ergens slapen en zeker geen nacht overslaan dan is hij de eerste week geen mens, dus vandaar dat wij het zo doen.

In ieder geval een hele fijne vakantie toegewenst!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.