Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vic

Vic

22-07-2009 om 20:36

Etap hotel, veilig en comfortabel?

Ik zoek een overnachtingshotel voor onze vakantie naar Frankrijk. Ik vind het vooral belangrijk dat er een (afgesloten) parkeerplaats is en een bemande receptie. Etap hotels zijn behoorlijk betaalbaar (in mijn ogen goedkoop), maar zijn die ook wel veilig en een beetje comfortabel? Iemand ervaring ermee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kassa

kassa

23-07-2009 om 12:09

Overnachten al jaren ...

... in Etap hotels.

Het bevalt ons prima, bedden zijn goed, douche en toilet op de kamer. Wij huren altijd 2 kamers omdat we met z'n vijven zijn.

's Nachts is de receptie niet bemand, waar de receptionist blijft weet ik even niet, maar via een intercom-achtig iets kun je wel met iemand spreken (geen idee, maar vermoedt de beheerder van het hotel). De parkeerplaats is niet afgesloten, althans niet waar wij hebben overnacht. Je kunt ook midden in de nacht aankomen bij het hotel.

Wij vinden de overnachting bij Etap een lekker begin van de vakantie, toch in een hotel (met overigens voor een euro of 5 een prima ontbijt), de rest van de vakantie op de camping.

De hotels staan meestal in de buitenwijken of op bedrijventerreinen, er is altijd wel een restaurant of big M in de buurt.

Groet en succes met je keuze, ik zou het wel doen.

flora B

flora B

23-07-2009 om 15:18

Wij ook..

De ene keer Etap, Formule 1, Bonsai...... we hebben alles wel gehad, altijd goed, geen luxe maar een heerlijk bed. Ook wij hebben 3 kinderen, dus altijd 2 kamers.
Alleen dit jaar hebben we voor Ibis gekozen, die heeft een 24 uur receptie, we konden zo laat aankomen als we wensten, Etap gaat vaak maar tot 22.00 ofzo!
Veel plezier en een goede reis!

Vic

Vic

24-07-2009 om 22:15

Geboekt

Ik heb geboekt. Mijn eerste keuze was al volgeboekt op de gewenste datum, en het was wel even zoeken naar een ander hotel op de route. De website had nogal wat storingen dus dat zat niet mee. We zitten nu wel een stukje van de snelweg af, maar ik heb ervoor gekozen om op dag 2 nog maar 250 km te hoeven rijden, dus het maakt niet uit als we er wat langer over doen door het 'achterland'.

Belangrijke tip

Hoi

Even een belangrijke tip. Niet om je bang te maken hoor, maar wij hebben 3 jaar geleden bij een formule 1 hotel overnacht. We hebben op de parkeerplaats wel wat spullen uit de auto gehaald, maar het grootste gedeelte onder de hoedenplank in de auto laten zitten.
De volgende ochtend was onze auto opengebroken en het grootste gedeelte van de bagage weg.
het was wel een bewaakte parkeerplaats met cameratoezicht. Toen we de receptioniste vroegen om de beelden, kregen we te horen dat dat alleen via de eigenaar kon en dat deze pas weer over een paar dagen zou komen.
Balen dus. We hebben op de plaats van bestemming aangifte gedaan en uiteindelijk de boel nog wel met de verzekering kunnen regelen. Maar erg vervelend natuurlijk.

Dus mijn tip: Haal je spullen uit de auto!!

Groetjes en fijne vakantie,
Angie

B&b hotels

Wij zijn net terug uit Frankrijk en we hebben in B&B hotel geslapen.
Hun site: http://www.hotel-bb.com

Kosten voor 3 pers. kamer zijn 45 euro. Met airco, douche/wastafel/toilet/TV. Schone kamers en je kan 24 uur p/d inchecken. Afgesloten parkeerplaatsen.

Is ons prima bevallen, ook vorig jaar !!
grtz
Lucette

Vic

Vic

29-07-2009 om 09:53

Alle bagage uit de auto?

Dat heb ik nog nooit gedaan, en het is (gelukkig) altijd goed gegaan. Ik neem wel de belangrijke en dure spullen mee in de handbagage en laat geen spullen in het zicht achter. In de kofferbak zit dan alleen kleding, handdoeken, etc.

Nasha 1st

Nasha 1st

29-07-2009 om 16:25

Nou

toevallig hebben wij deze vakantie ook in een Etap hotel geslapen, is ons prima bevallen. Nee, niet luxe, maar gewoon netjes en prima bedden. Wij hebben de bagage niet allemaal uit de auto gehaald, alleen de belangrijke dingen. Wij hebben overigens niet geboekt, mijn zus gaf als tip, niet doen, want wat als je het niet op tijd haalt??? Ja, dat is ook weer zo. Dus ik heb alleen gezocht naar adressen op de route van zowel F1 als Etap als B&B en Ibis en gewoon op een gegeven moment in de TomTom ingevoerd welke het dichtsbij was....

Slechte ervaring

Wat wij meegemaakt hebben lees ik verder nergens, dus waarschijnlijk hebben wij gewoon pech gehad in hotel Premiere Classe (Metz Est).
Na een bepaalde tijd (vlgs mij 21.00 uur) is de receptie niet meer bemand; je kunt dan nog wel een kamer boeken via je creditcard. De kamer naast ons is 's avonds geboekt door jongelui; het was de hele nacht een komen en gaan van jongens en meisjes die de kamer een uurtje gebruikten. Lekker goedkoop: voor 35 euro kunnen een heleboel mensen "plezier" hebben van zo'n kamer! We hebben wel een klacht ingediend maar nooit meer iets op gehoord. In elk geval hebben we weinig geslapen! Dus voor ons nooit meer zo'n overnachting.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.