Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Janna3

Janna3

17-03-2009 om 14:32

Eurodisney

Na uitvoerig in het archief te hebben gezocht open ik toch maar even een nieuw draadje, ik kan niet veel recente ervaringen vinden.
We willen in de meivakantie naar Eurodisney, vier dagen, in een hotel of park van Eurodisney zelf, vanwege een aantal lopende aanbiedingen. We twijfelen nu tussen Davy Crocket, Seqoia Lodge, Newport Bay en New York. We hebben drie kinderen van 2 t/m 8 jaar en willen op 1 kamer. Zijn er heel goede of juist slechte ervaringen?
Alvast bedankt, Janna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jolijt

Jolijt

17-03-2009 om 14:50

Aanbiedingen

reken je aanbiedingen goed door; bij de hotels is 'kinderen gratis' vaak minder gratis dan het lijkt omdat je arrangement dan berekent wordt op 2 personen ipv 5. Kijk met 4 dagen entree ook op de franse site voor een jaarabbonement.
Davy Crocket is gewoon een caravan (niks mis mee maar weinig luxe). In Newport Bay en New York hebben we op zich goede ervaringen, al vind ik wel dat er vaak erg veel herrie op de gangen is ('s morgens heel vroeg en 's avonds heel laat), ook zijn de kamers erg gehorig (onze schuin-boven-buren hadden een stuiterbal mee..). Ontbijt moet je in de hotels redelijk vroeg bij zijn anders is het vaak een chaos in de ontbijtzaal (kan ook haast niet anders met die grote aantallen mensen).
De keren dat wij naar een hotel gingen, zijn we eerst gaan inchecken en daarna pas naar het park, ook al geven de reispapieren aan dat je eerst naar het park kunt. Tegen zessen staan er mega-rijen om in te checken (en dan zijn de kinderen ook niet 'vers' meer)
Verder is de loopafstand best fors naar de hotels; heen lijkt het een klein stukje... maar terug... (Newport bay was voorheen moeilijk binnen (van de parkzijde) te gaan met een kinderwagen, maar misschien hebben ze dat wel aangepast)(geklungel met 1 liftje en 10 wachtenden)
Het klinkt misschien niet al te positief, maar we hebben het alle keren prima naar het zin gehad hoor... dus het zijn allemaal geen rampen.

Janna3

Janna3

18-03-2009 om 12:52

Jolijt

Bedankt voor je reactie. Ik had al wat gekeken naar andere campings, maar dat is niet heel veel goedkoper. Een jaarabonnement is nog wel te overwegen... We nemen inderdaad een kinderwagen mee (al is het alleen maar om de voorraad water die we altijd meenemen). Op dit moment gaat onze voorkeur uit naar New York. Is dat erg dicht bij het uitgaanscentrum of heb je daar geen last van?

naomie p

naomie p

18-03-2009 om 14:06

Wij gaan

3 dagen Davy crocket straks met pinksteren. Wij hebben ook 3 kinderen, daarom vielen de andere hotels af. Wij betalen 512 euro voor 3 dagen entree park en 2 overnachtingen. Als ik bij zoover de revieuws lees over het park, dan is het maar net welke caravan je treft. De een is erg mooi en gerenoveerd ,maar er zijn ook caravans vol met schimmel e.d. Ik hoop van harte dat wij een gerenoveerde krijgen. Succes met je keuze Naomie

Jolijt

Jolijt

18-03-2009 om 15:20

New york

Janna, alle Disney hotels liggen rond een grote vijver; tussen de vijver en het park ligt Disney Village (het gedeelte met restaurants en winkels dat na sluitingstijd van het park nog open is). Daar heb je in de hotels geen last van, die liggen ver genoeg weg.
Volgens kennissen is de ingang van New Port Bay met kinderwagens nog niet veranderd (info Juli 2008).
In het archief zijn vast nog wel andere hotels in de buurt van disney te vinden, mocht de jaarkaart optie voor jullie aantrekkelijk zijn. Wij hebben ooit een familiekamer gehad (voor 6 personen) in een hotel vlak in de buurt (maar niet van disney), dat hotel had samen met een aantal anderen een Disney pendelbus (gratis) rijden.

Janna3

Janna3

18-03-2009 om 15:34

Waarschijnlijk...

wordt het inderdaad New York. We willen de dag ervoor al gaan rijden, we komen helemaal uit het hoge noorden en dan is het best een eind. Zo kunnen we de volgende dag optimaal benutten. Het lijkt me handiger om 's avonds laat in een hotel te arriveren. Ander had ik inderdaad voor Davy Crocket gekozen, dat lijkt me een stuk leuker dan bijvoorbeeld Santa Fe. Gelukkig kan onze jongste nog in een campingbedje en mogen we met zijn vijven op een kamer. Met het oog op de kinderwagen gaan we maar voor New York, denk ik! Bedankt voor de reacties, we hebben er heeel veel zin in!
O ja, je mag tegenwoordig toch eten meenemen in het park? In elk geval drinken enzo? En zijn er nog tips voor attracties die heel druk maar ook heel de moeite waard zijn?

Irene

Irene

20-03-2009 om 16:06

Davy crocket en santa fe

We hebben met onze kinderen in beide hotels gelogeerd en Davy Crocket beviel ons het beste. Reden: kinderen waren 's avond compleet afgebrand en lagen vroeg op bed en ja, wat doe je dan? Ook om 8 uur naar bed? Tv kijken lukt niet echt, wat praten ook niet en eigenlijk zou ook de lamp uit moeten blijven. De stacaravans op Davy Crocket hebben één of twee slaapkamers en dan hou je zelf nog de huiskamer/keuken over om te zitten. Nadeel is wel dat je ongeveer 15 autominuten van Disney afzit en er gaat geen pendel.
De meeste Disney hotels hebben ontbijttijden: dus tussen 7 en half 8, half 8 en 8 uur enz. Ik heb vaker op forums gelezen en bij Santa Fe meegemaakt, dat je soms een half uur (of langer!) moet wachten voordat je kunt gaan ontbijten, ook al heb de een tijd meegekregen. Reden voor ons om voor de eerste mogelijkheid te kiezen: 7 uur, daarna terug naar de kamer, spulletjes pakken, tanden poetsen en op ons gemak tegen de klok van 9 met de bus naar Disney om vooraan in de rij te gaan staan voor de opening van 10 uur. En om 9 uur uur is de bus nog niet zo vol.

Help! dringende vraag over davy crocket!

Hoi,

Wij gaan dinsdag richting Disneyland Parijs (jippie hebben er er veel zin in) en ben nu vast wat spullen bij elkaar aan het zoeken. Maar is er beddengoed aanwezig? In de folder staat linnengoed en handdoeken aanwezig, en ik neem aan dat ze daar beddengoed mee bedoelen??

Wie weet het??

Andere tips zijn ook welkom! Bedankt alvast, gr Uddel

Nog een vraagje...

Uddelman komt ook nog met een vraag over de tolwegen, we hebben geen creditkaart en willen gewoon contant betalen. Hoe gaat dit in zijn werk? Moet je dan een bepaald poortje kiezen ofzo?

Nogmaals bedankt,

Uddel

Claudia B

Claudia B

22-03-2009 om 15:00

Ja

dekbedden en handdoeken zijn aanwezig. Maar neem wel een theedoek en keukendoek mee, die zijn er (dacht ik) niet. Maar handdoeken om mee af te drogen na het douchen zijn er wel.
Bij de tolpoortjes moet je dan inderdaad een tolpoortje kiezen waar je contant moet betalen. Als het alleen voor pasjes is staat dat erboven, dan zie je creditcardpasjes erboven (langwerpige plaatjes dus en waar een T boven staat moet je ook niet hebben dat is voor abonnementen. Zie ook http://www.dewijdewereld.net/reizen/tolwegen-en-tolgelden.htm voor wat plaatjes.
Veel plezier in Eurodisney! Wij zijn in december geweest, ook Davey Crocket en het was weer geweldig!!!
Groetjes, Claudia

Dankjewel!

Ha dat scheelt weer inpakken!

En bedankt voor de site, kan uddelman zich ook orienteren (en nog wel met plaatjes!)Top!

naomie p

naomie p

22-03-2009 om 18:47

Uddel

Wij gaan eind mei naar Davy Crocket... laat je ons even weten hoe het was, wil graag veel tips horen!
Heel veel plezier en ik hoop op lekker droog weer voor jullie!
Groetjes Naomie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.