Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Lente2009

Lente2009

25-03-2009 om 09:06

Eurodisney of legoland (denemarken)

Wij hebben 2 jongens van 11 en 8 en twijfelen tussen een paar dagen Eurodisney of Legoland. Wat zijn de voors en tegens? Alle info is welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lente2009

Lente2009

25-03-2009 om 09:12

Pelle

Ja, de jongste heeft een voorkeur voor Eurodisney en de oudste voor Legoland. We zijn nu november 12 en half jaar getrouwd en willen dan gaan. Disney is dan mooi in Kerstsfeer maar Legoland is dan gesloten. Dan zouden we het tot het voorjaar uit moeten stellen. Vandaar het dilemma.

Lynna

Lynna

25-03-2009 om 09:58

Disney kun je nog uitstellen

Kijk ook naar de leeftijd. Legoland is nu voor allebei leuk. Disney is over een paar jaar ook nog leuk. In Disney zouden ze een aantal dingen vanwege hun lengte nog niet kunnen doen (vaak is het 1,40).

Lente2009

Lente2009

25-03-2009 om 10:49

Ja, en Legoland is nu leuk en over een paar jaar misschien niet meer. Zal eens kijken of Legoland in de herfstvakantie open is. Weet iemand hoeveel dagen leuk is voor Legoland?

Kim

Kim

25-03-2009 om 11:05

2 dagen

Legoland heb je in twee dagen wel bekeken, zo vreselijk groot is het niet. Eurodisney is een stuk groter. Legoland is wel open in de herfstvakantie. Ben het met de voorgaande schrijfsters eens, op deze leeftijd is Legoland nog leuk, over een jaar of 2 voor de oudste al niet meer. Eurodisney is dan nog wel leuk, er zijn attracties die nogal een stuk heftiger zijn dan in Legoland.

Lente2009

Lente2009

25-03-2009 om 11:49

Huisje

Legoland in de herfstvakantie klinkt goed. Ik denk nu aan donderdag heen, vrijdag en zaterdag Legoland in en zondag terug. Wie heeft er tips m.b.t. huisjes of een hotel met familiekamer?

Jacoline29

Jacoline29

25-03-2009 om 12:56

Trekkershut?

In Denemarken heb je ook campings ed die huisjes verhuren,of hutten,misschien dat een idee?
Bij legoland zelf is ook een hotel,
http://www.legoland.dk//?lc=en (dat is de site in het engels).Daar vind je vast meer info over het hotel daar,entree zit er dan geloof ik bij in.

mpronk

mpronk

25-03-2009 om 16:18

Disney lengte 140 cm klopt niet!

Mijn dochter was 120 cm. Kon in twee attracties niet. In de rest allemaal geweest. Zeer geslaagd. Maar inderdaad denk dat Legoland straks niet meer leuk voor ze is..

marion

Lente2009

Lente2009

25-03-2009 om 17:09

Stacaravan

Mocht het toch Disney worden, is een stacaravan op Le Chene Gris een aanrader?

Lente2009

Lente2009

25-03-2009 om 17:27

Slechte recensies

Zie net op www.camping-frankrijk.nl dat de recenties van deze camping superslecht zijn!

Minet

Minet

25-03-2009 om 18:56

Welnee lente2009

De slechte recensies dateren vast van jaren geleden, toen was het er inderdaad letterlijk bagger. Wij waren er toen...wat een drama. Als vergoeding kregen we een nieuwe midweek aangeboden, toen de camping helemaal af was.
Een prima camping om te overnachten tijdens Disney/Parijsbezoek!

Lente2009

Lente2009

25-03-2009 om 20:34

Marsudan

Marsudan

25-03-2009 om 20:41

Legoland

Kijk voor het huren van een huisje eens op Dansommer.nl Mijn zus en zwager hebben via die organisatie meerdere keren een huisje gehuurd (zeg maar liever chalet), en dat is prima bevallen. Wij zaten in Pot Strandby, in het zuid oostelijke deel van Denemarken, maar dat was nog wel een uurtje rijden van Legoland af.

Legoland lijkt me nu leuk voor je kinderen maar later ook. Er zijn enkele attracties zoals the Power Builder, waarin je in een robot-arm zit en wordt rondgeslingerd - nee, ik ben er niet in geweest Maar ook bij de 'echte' brandweerauto's, de waterkano's (wildwaterbaan), en een soort piranha (Efteling) zie je veel oudere kinderen en volwassenen plezier hebben.

Ik ben er nu twee keer geweest (het laatst vorig jaar, toen ze een nieuwe attractie aan het bijbouwen waren) en ik zou er graag weer heen willen.
Groetjes, Marsudan

Kim

Kim

26-03-2009 om 10:15

Danhostel of bed & breakfast

Misschien is een kamer in een Danhostel een optie? Danhostel is wat vroeger de jeugdherbergen waren, maar dan meer gericht op gezinnen. Ze hebben o.a. familiekamers voor 4, 5 en 6 personen. Een camping is in deze periode niet echt een optie, zijn vaak niet open in oktober. Een huisje huren is vrijwel altijd per week, niet per (lang) weekend.
De Danhostel in Vejle is bijv. op maar 22 km. van Legoland. http://www.vejle-danhostel.dk/ Kosten ca. 100 euro per gezin per nacht, excl. ontbijt wat je er wel bij kunt bestellen.
Of een bed & breaksfast, op deze site vind je de b&b's in de omgeving van Billund:
http://www.bedandbreakfasteuropa.com/?country=358&state=72&language=31
Danhostel zou ik persoonlijk leuker vinden met kinderen, bij die in Vejle zijn schommels, trampoline, enz. dus wat speelser dan een b&b.

Jacoline29

Jacoline29

26-03-2009 om 11:06

Legoland

dan kom je mij tegen dit jaar Wij gaan van 20 juli -30 juli naar denemarken en legoland.
Hoe kan ik het beste kaartjes kopen,via internet,anwb?
We hoeven dan niet zo lang te wachten in de rij denk ik.1 of 2 daagse ticket?Wij zitten op een camping 28 km van legoland af.

Jacoline29

Jacoline29

26-03-2009 om 11:19

Leeftijd

mijn kinderen zijn dan 7,5 en bijna 3(legoland).Wij hebben ook er aan gedacht om de 2e week van meivakantie naar eurodisney te gaan dit jaar,maar vinden onze kinderen nog even te jong.Als de jongste 5 of 6 is wil ik daar dan heen.

Lente2009

Lente2009

28-03-2009 om 18:39

Kim

Ken je de hostel in Vejle?
Kun je daar 's avonds ook eten? Is het een soort Stayokay? Kunnen wij daar 's avonds iets drinken als de kinderen in bed liggen?

Kim

Kim

29-03-2009 om 08:55

Lente2009

Ja, je kunt het wel ongeveer vergelijken met een Stayokay. Alleen is in de Stayokay's wel een bar en hier niet, er staat wel automaten met warm en koud drinken, er is een 'televisiekamer' waar je kunt zitten en daar kun je je eigen meegenomen drinken of drinken uit de automaat opdrinken. Ik ken die in Vejle zelf niet, op de site staat nog wel dat er in die televisiekamers ook internet-pc's staan en dat je een jeugdherbergkaart voor buitenlanders kunt kopen voor 22,85, als je dat niet wilt, betaal je per overnachting 5 euro per persoon meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.