Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

cecile_s

cecile_s

12-03-2009 om 13:25

Fietsen in bangkok

Wij gaan in juli naar Thailand, o.a. Bangkok. Het schijnt dat je kunt fietsen (met gids) in Bangkok. Lijkt ons leuk met kids van 9 en 7 jaar.
Via organisatie in Nederland kost dat ca. 130 euro met 2 volw en 2 kids. Klinkt mij als veel in de oren voor een middag (ca 4 uur) fietshuur en gids. Heeft iemand hier ervaring mee, ideeën en tips, wellicht waar je dat goedkoper, maar wel leuk!, ter plaatse kunt regelen?

Alvast bedankt!
Cecile

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

12-03-2009 om 16:13

Cecile

Ik ben ook aan het kijken voor Thailand voor van de zomer. Gaan jullie op de bonnefooi of via een organisatie met een groepsreis?
Zelf ben ik erg slechtziend en om mijn man niet op 'drie' kinderen wil laten letten, is voor ons een groepsreis handiger.

Nivea

Nivea

12-03-2009 om 20:42

Yep

Ja, het kan met twee organisaties. Ik heb heel uitvoerig gekeken maar natuurlijk niets opgeschreven. De bekendste is volgens mij iets met Cor. Terplekke regelen is veel goedkoper dan hier alvast erbij boeken (denk aan minimaal twee keer zo duur minimaal). Dat geldt ook voor andere tours etc. Ik zou het allemaal daar boeken (eventueel vooraf googlen en/of een blik werpen in de Lonely Planet). Vooraf ervaringen zoeken (bv op Thailandfora) is ook slim; niet in eerste plaats om euro's te besparen maar wel om net de leukste tour er uit te pikken. Vrienden van ons en wijzelf maakten een tour in het Noorden. Zij kwamen in heel wat minder authentieke dorpjes dan wij...

Nivea

Nivea

12-03-2009 om 20:52

Vera

Vera, hoe oud zijn je kinderen? Dat is denk ik wel van belang. Ik vind een groepsreis eigenlijk te duur en te veel gebaande paden. Prijs ligt rond de 10.000 euro voor jullie gezin. Aan tickets ben je een kleine 3000 euro kwijt en accommodatie en vervoer is ter plekke niet duur. Je moet misschien wel wat van te voren inlezen om een leuke acco uit te zoeken.

Misschien is de groep ook een soort van schijnveiligheid. Bangkok is natuurlijk druk maar als je een hotel kiest dichtbij het Koninklijk Paleis dan hoef je weinig van de drukte te merken. Luxere taxi's ipv tuktuks. Taxichauffeur misschien ook als begeleider gebruiken (wij hebben destijds een taxi gehuurd voor vijftig gulden, in die dag hebben wij de omgeving van Bangkok gezien (drijvende markt, hoogste tempel, etc.) De taxichauffeur ging niet mee met ons, maar ik kan me voorstellen dat hij jullie wel even wil begeleiden door het drukke gedeelte. De recepties in hotels zijn heel hulpvaardig. Leg daar je verzoek neer en het wordt tiptop geregeld. Voor relaxen aan het strand is extra begeleiding niet nodig, alle hotels/huisjes/etc liggen aan het strand. Bij een jungletocht gaat er begeleiding mee (in ons geval 2 begeleiders op 6 personen). Ik zou een jungletocht boeken exclusief voor je eigen gezin en je problemen voorleggen.

Stoer dat je gaat!

Weet je het zeker?

Hoi Cecile,

Een aantal jaren geleden zijn wij in Bangkok geweest. Ik zou hier als volwassene nog neit op de fiets door heen durven laat staan met 2 kinderen...
Druk, chaos, alles fiets door elkaar, uitlaatgassen zijn niet te harden.....
Iedereen fietst daar met monddoekjes ivm de schadelijke stoffen.

Informeer goed wat precies de bedoeling is van een fietstocht met gids.

Het kan natuurlijk best zijn dat jullie de uitdaging aangaan en dat het fantastisch is.

Groetjes.

NIvea

NIvea

12-03-2009 om 22:16

De bedoeling is...

De bedoeling is juist dat je het drukke verkeer ontvlucht en door de klongs fietst. Wij hebben het niet gedaan maar Bangkok kan ook superrustig zijn.

Oh hier ook al cecile!

hahahah, die fietstours zijn hartstikke veilig, je fiets in de buitewijken van BKK en door het platte land. Je komt er nauwelijks verkeer tegen.

Vera en Nivea, er zijn harstikke geoedkope tickets te koop momenteel. Iets tussen de 500 en 700 euro voor een volwassene.
Ik heb alles nagerekend en 2 weken Canarische eilanden in juli/augustus kost ons meer dan 4 weken Thailand. Je bent even een hoop geld kwijt aan tickets maar het leven is daar erg goedkoop. Wij aten vaak rond de 2 euro pp. Hotels gemiddeld 25 euro per nacht voor een 2 eenpersoonskamer incl ontbijt. Het meeste geld gaat zitten in die tours die je doet. Daarom moet je dit lekker zelf doen. Je pakt de taxi van je hotel naar het Plaleis voor nog geen 100 bath (2,20) en daar koop je gewoon een kaartje. Een georganiseerde tour kost zomaar 1000 bath pp. Niet doen dus!

gr Lisa

Nivea

Nivea

13-03-2009 om 17:31

Lis@

Ja, ik weet het. Daarom gok ik ook op 3000 euro in totaal voor ons gezin (2 + 3). Ik ben 8 jaar geleden in Thailand geweest en kan alleen iets over het prijspeil toen vertellen. Bovendien gingen we toen iets primitiever (niet superprimitief). Ik zou niet alles georganiseerd doen, maar de 'jungletreks' kun je niet zelf organiseren. Dat fietsen ook niet. Vera, schakel de hulp van het hotel in. Zij regelen alles voor je. Als jij aangeeft dat je morgen met het vliegtuig daar en daar naar toe wilt, dan heb je 's avonds je tickets en staat er de volgende morgen een taxi voor de deur die je precies brengt waar je wezen moet. Als jij graag in één dag dit, dit en dat wilt zien dan regelt het hotel een taxi die je daar naar toe brengt. Helaas, mijn jongste is nog te klein (< half jaar), maar over een paar jaar gaan we zeker! Thailandonline punt nl geeft leuke suggesties.

Tours

De tours die je bij je hotel boekt of via een site hier zijn gelijk. Je kunt dat ook zelf regelen 2 deuren verder dan je hotel en dan kan het zomaar een hoop geld schelen. Ook dan wordt je gewoon opgehaald bij je hotel en weer netjes thuis gebracht.

Wat betreft dingen zien in Bangkok. Dit moet je echt gewoon zelf doen, je loopt je hotel uit en er staan 10 taxi's te wachten. Je moet altijd de meter aan vragen. Een ritje in Bangkok kost nooit meer dan 150 bath (3,30 euro) Maar de meeste ritjes zijn echt goedkoper.
Neem een lonely plannet mee en alles staat er in.
Ik bereid mezelf altijd erg goed voor als ik verre reizen maak, ik puzzel hier alles al uit en dan is het echt net zo makkelijk als je in NL naar de dierentuin gaat. Thailand is een erg makkelijk bereisbaar land. Iedereen kent ook de highlights.

reina

reina

13-03-2009 om 19:18

Ticket

Mijn zoon was vorig jaar een paar weken in Thailand, Hij vloog met Air Berlin vanaf Düsseldorf, volgens mij was hij nog geen € 500 kwijt.
Hij reisde met een vriend wiens vrouw Thaise is, als ze ergens waren en ze dachten dat het relatief duur was belden ze haar op en na wat geratel van haar kant ging er direct een heel stuk van de prijs af, al vond mijn zoon dat wel eens genant, want hij vond alles al spotgoedkoop. Lis@, het is jou dus ook heel goed bevallen!?

Reina

Dit was de 2e keer in combinatie met Cambodja, er komt nog zeker een 3e en wie weet..........

cecile_s

cecile_s

13-03-2009 om 23:08

Lis@ tips?

Ja Lis@, ik probeer de onderwerpen een beetje te scheiden. Ik zie dat dit draadje (dat over fietsen in Bangkok gaat) inmiddels al een beetje een andere kant is opgegaan.

Maar terug dus naar mijn vraag over het fietsen. Had jij concrete tips: prijzen (wat ongeveer voor 2 volw en 2 kinderen) en namen van bureaus - hoe regel je dat ter plekke in je hotel (we weten nog niet in welk hotel). En heb je zelf ervaring - was het echt een leuke fietstocht? Hoe lang? Geschikt voor kids van 7 en 9? Dus hebben ze ook kinderfietsen?

Cecile

Cecile

Ik ben ook al jaren ingeburgerd op het Thailandforum. Hier zitten ook een aantal mensen met kinderen en die regelmatig naar Thailand gaan. Je moet hier ook eens gaan lezen en met de zoekfunctie op dingen zoeken.
http://thailand.reisforum.nl/

Ook deze site is super. Er staan ook reisverslagen op met kinderen.
http://www.verrereizenmetkinderen.nl/

Over hotels. ALs je via internetboekt is het bijna altijd goedkoper dan als je er naar toe gaat. Ook bij www.greenwoodtravel.nl hanteren ze goede prijzen.
Wij boeken met creditkaart op 3 sites en je krijgt of gelijk of binnen een paar uur je voucher. Het verschil kwa prijs kan echt heel veel schelen.
www.asiarooms.com
www.agoda.com
www.latestays.com
Uiteraard maak je een beetje planning maar mijn ervaring is dat het soms erg mooi of leuk is en daar dan gewoon langer kan blijven. Dat is het voordeel van een niet georganiseerde reis.

Fietsen. Ik weet niet of ze die hebben. Niet op gelet eigenlijk Je zou het na kunnen vragen hier.
http://www.bangkokbiking.com/programmes-en.php
http://www.covankessel.com/nl/tourNL2.php

Ah, al gevonden! Lees de reactie van Andre Breuer, de eigenaar van Bangkokbiking.

Beste Ilse maar ook andere gezinnen met kinderen die van plan zijn om naar Bangkok/Thailand vakantie te houden en graag een fietstocht willen nemen. Voor zover mij bekend is zijn bij alle fietstour-bedrijven kinderen welkom. Bij ons natuurlijk ook . Wel willen wij dat gezinnen met kinderen jonger dan 11 jaar een prive-tour boeken. Op deze manier kunnen wij ons focussen op de kleinste deelnemertjes en indien nodig een extra stop maken en/of de route aanpassen. Daarnaast vinden wij het veiliger en willen we eigenlijk alleen het beste voor uw kind.

Binnenkort zal onze website worden aangepast en komt er ook een bericht en foto's over fietsen met kinderen.

Allen heel veel vakantie-voorpret gewenst bij het uitpuzzellen van jullie vakantie.

Andre Breuer
www.bangkokbiking.com

Cecile, wij hebben deze tour gedaan 2 jaar geleden. Het is van 8 tot ongeveer 1 uur maar je fiets niet al die tijd. Je gaat ook nog 2 keer met de longtailboot en je stopt echt vaak. Zowiezo stop je veel want je wilt fotos maken hahaha. Kwa fietsen kunnen je kinderen dat wel aan hoor. Er zit trouwens ook een heerlijke lunch inbegrepen.

Kom eens langs op het thailandforum!

gr Lis@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.