Vakantie en uitjes

Muriel
30-07-2009 om 19:35
Fietsen in spanje
Wij gaan over een paar dagen naar de Costa Brava. Naar een leuke camping in het plaatsje L'Escala, vlakbij Girona. Kan iemand mij vertellen of ik de fietsen voor niets op de auto meeneem naar die omgeving? Op de foto's lijkt het mij heerlijk fietsen langs de kust, maar misschien kom ik bedrogen uit...
Ik hoop op snelle reacties, omdat we al over een paar dagen vertrekken!
Groetjes,
Muriel
P.S. Wij zijn gewone "plezierfietsers" op gewone fietsen met kinderzitje achterop...

Jade
30-07-2009 om 23:07
Muriel,
naar welke camping gaan jullie?? Wij zijn 2 jaar achter elkaar naar een camping in die buurt gegaan (prachtige omgeving)
Ik persoonlijk vind het geen fietsomgeving. Of je moet met de auto toeren en iets vinden, dat weet ik niet
In ieder geval alvast een fijne vakantie.

Jade
30-07-2009 om 23:16
Fietspaden....
....wat ik heb meegemaakt is dat er weinig tot geen fietspaden zijn, de meeste fietsers die we zagen fietsten op de weg (en dus ook op asfaltwegen......af en toe vond ik het doodeng

Muriel
31-07-2009 om 08:19
Camping
Jade, we gaan naar camping Illa Mateua (heette voorheen Camping Paradis). Kwam op Zoover als één van de besten uit de bus! Ik ken die omgeving helemaal niet, maar ik ben wel blij met jullie reacties hier.
Pelle, ik ga me zo verdiepen in Google Maps. Goed idee, dat ik daar zelf niet op ben gekomen, haha! Nu eerst maar weer een wasje in de machine doen... Pfff, wat een werk toch altijd, op vakantie gaan!
Groetjes,
Muriel

Lis@
31-07-2009 om 09:21
Druk druk druk
In deze tijd is het echt erg druk op die wegen, fietspaden zijn er niet.Wat wel een optie zou kunnen zijn is je fietsen op de auto meenemen een stukje het binnenland in en vanuit daar fietsen. Maare pffffff het is er ERG heet nu!!
Langs de kust fietsen kun je vergeten. Wat wel erg leuk is om daar in de buurt naar kleine baaitjes te gaan. Het water is daar een stuk helderder en het is er erg gezellig. Dit doe je met de auto dan he
gr Lis@

Muriel
31-07-2009 om 10:18
Besloten...
...de fietsen niet mee te nemen. Net even Google Earth gedownload (Pelle bracht mij op een idee!), en de afstanden op de camping en naar het strand zijn goed te doen. Verder is de omgeving niet echt bergachtig, maar het idee dat op al die wegen in deze tijd van het jaar zoveel auto's rijden, trok me over de streep.
Bedankt allemaal voor jullie reactie! En mocht er iemand zijn die de camping en/of de omgeving kent: tips zijn altijd welkom!
Groetjes,
Muriel

Jade
31-07-2009 om 10:19
Muriel,
die camping ken ik nog niet (even onthouden voor volgend jaar
We zijn vanaf 2007 naar dat gebied geweest, hoewel we dit jaar iets meer zuidelijker zijn gegaan (en ik wil wel weer terug, gezien het weer hier

Jade
31-07-2009 om 10:29
Muriel,
wij zaten zelf in het plaatsje St. Pere Pescador, dat is er niet ver vandaan. Daar is overigens elke woensdagochtend een grote markt, erg leuk om daar eens te sneupen
Vlakbij L'Escala heb je het plaatsje Castello d'Empuries. In dat deel vind je Empuriabrava. Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij is daar vlakbij een strand, waar voornamelijk Spanjaarden komen. In ieder geval is het leuk zwemmen daar.

Tinus_p
31-07-2009 om 10:41
Geen rekening houden
Muriel:
"Verder is de omgeving niet echt bergachtig, maar het idee dat op al die wegen in deze tijd van het jaar zoveel auto's rijden, trok me over de streep."
In veel landen kennen ze het hele verschijnsel 'moeder met kind op fiets' niet; en houden ze ook geen rekening met je.

Kaaskopje
01-08-2009 om 01:05
Verstandig muriel
Mijn ouders wonen 4 km van de kust in zuidoost Spanje. Da's te befietsen zou je zeggen, maar het is meer een kamikazeritje dan gezellig de paden op de lanen uit.

Muriel
01-08-2009 om 08:11
Wel jammer
Ik vind het altijd een vrij gevoel geven: een fiets bij de hand. Waar andere Hollanders overal een zak aardappelen mee naartoe nemen, wil ik graag mijn fiets overal mee naartoe. Zó handig! Maargoed, het scheelt ook weer heel wat werk. En zonder fietsen op het dak van de auto besparen we weer ietsje benzine, haha!
Morgen gaan we weg. Nu nog even de laatste spulletjes inpakken...
Groetjes,
Muriel
P.S. Kaaskopje, jij hebt zeker altijd een leuk, goedkoop vakantie-adresje???

Kaaskopje
01-08-2009 om 13:58
Nee helaas
Ik heb mijn ouders al 12 jaar niet gezien en iets korter ook niet meer gesproken.

Muriel
01-08-2009 om 21:07
Wat naar!
Het spijt me dat te horen, Kaaskopje. Lijkt me meer een onderwerp voor relatieproblemen i.p.v. vakantietijd!
FIJNE ZOMERSE WEKEN ALLEMAAL!
Groetjes,
Muriel (die nu snel haar bed gaat opzoeken...)