Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-07-2011 om 22:51
Vanavond was er bij 1Vandaag een in mijn ogen bloedstollende reportage over gevaarlijke zwembaden met een te sterke afzuiging. Wanneer je bij het rooster terecht komt kun je vacuum gezogen worden met zeer ernstige en soms dodelijke gevolgen.
Vorig jaar verdronk zo een jongen van 12 in 90 cm. water. Afschuwelijk zeg.
Waarom wordt er geen 'kooi' om zo'n afzuigrooster gezet?
14-07-2011 om 12:38
Groeten van max
In de uitzending van groetjes van Max van 6 juni werd hier aandacht aan besteed, ook welke maatregelen je hier tegen kunt treffen. Als je deze link gebruikt
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=atbjlJsHnHUVaBHIH
en dan bij de onderwerpen "levensgevaarlijke zwembadputjes" kiezen .
14-07-2011 om 15:00
Pelle
nou, ik heb dat niet gehoord nee. Het was echt een zeer akelig verhaal.
Er waren putjes bij met een zuigkracht van 800 kg. Volgens de reportage kan een volwassen mens 50 kg nog wel aan, maar daarboven gaat het mis.
15-07-2011 om 08:41
Hmmm....
Ik ben sinds een vakantie een aantal jaren erg alert bij aankomst, maar dan meer met het oog op de chemische middelen die in het bad worden gestopt.
Man en/of ik kijken altijd 's morgens even wanneer er onderhoud aan het bad gepleegd wordt of er chemische vaten in het bad worden geknikkerd.
Ooit eens gehad met een vakantie van Kindervakantiewereld. Never again. Zwembad was 1 chemische massa en kids kwamen er onder de uitslag uit. Is toen ook uitgebreid in het nieuws geweest.
Al kun je beter uitslag hebben dan in zo'n putje blijven hangen.... brrr. Afgrijselijk. Ik heb de uitzending ook gezien.