Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Niny

Niny

11-07-2011 om 20:31

Goedkoop naar schotland?

Wij willen met onze 3 kinderen (10, 12, 13) naar Edinburgh. En dan liefst zo goedkoop mogelijk. De boot Ijmuiden-Newcastle valt af (alleen nachtboot, niet handig, 2 hutten nodig). Vliegen? Kanaaltunnel? We komen er niet meer uit...
Iemand tips? Dat zouden we heel fijn vinden...
Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vliegen

Vliegen met Easyjet, of zelfs soms KLM naar Edinburgh hoeft niet duur te zijn. Misschien met Ryanair van Weeze ( bij Dusseldorf) naar Glasgow-Prestwick en van daaruit met de trein. Als je in Edinburgh wilt blijven en dus geen auto nodig hebt is vliegen aan te raden. Met de boot is een 5 daags retour van IJmuiden- Newcastle ( 2 nachten op de boot en 3 nachten in Schotland)een stuk goedkoper, maar niet altijd beschikbaar.
Je kunt ook van Zeebrugge naar Hull (P&O), als je zuid(elijker) in Engekland aankomt moet je een stuk verder reizen om in Schotland aan te komen. Hoe lang heb je de tijd en wanneer ? Hoogseizoen/ laagseizoen ?

Oja

Ik woon in Schotland en ga het liefst met de boot (DFDS), vind ik heerlijk ontspannend en ik heb in NL een auto bij me en ben dan mobiel om van hot naar her te rijden. Maar goedkoop is het meestal niet, wel andere voordelen dus :o)

Niny

Niny

11-07-2011 om 22:12

Bedankt shonagh

Net na het versturen van dit bericht werd jongste dochter thuisgebracht door de vader van een vriendinnetje, die ons wist te vertellen dat P&O goedkoop was (vliegen bleek toch heel duur, dus dat viel af). We hebben nu een retour Calais-Dover voor € 85, moeten dan nog een flink eind rijden maar dat is niet anders!
Bedankt voor het meedenken, we hebben er nu al zin in.
Groetjes,
Niny

Mooi

Dat is inderdaad nog wel een heeeeeel eind rijden.Misschien kan je overwegen nog een hotelnachtje in te lassen bij bv Travellodge/ Premier Inn (Budget hotels) Veel plezier in ieder geval.

Klaartje

Klaartje

12-07-2011 om 08:12

Vliegen

zoon is laatst van weeze naar edingburgh gevlogen voor 35 euro en dan had hij ook 15 kg bagage bijgeboekt. Het kan dus wel goedkoop.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.