Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

oregano

oregano

22-04-2012 om 21:07

Goedkoop vliegen naar faro?

Wij zijn er nog niet uit qua vakantie, denken nu aan een huisje in portugal te huren in augustus. Dus nu speuren naar een betaalbaar huisje en vlucht naar faro. ik ben al uren aan het zoeken, wie heeft hier meer ervaring mee en heeft tips? Ryanair leek me het goedkoopst.
Alvast dank,
Groeten oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mover

Mover

23-04-2012 om 20:10

Niet alleen kijken naar maatschappij

Oregano, Ryanair is idd goedkoop. Maar, vliegt niet dagelijks (vanaf Eindhoven). Dus, misschien kan je wel een goedkope vlucht vinden, maar sluit die niet aan op de huisjes huurdatum.
Ook JetAirFly vliegt goedkoop vanaf Brussel, of, nog goedkoper vanaf Weeze of Brussel Charleois wederom Ryanair.
Ik wil best voor je meezoeken, als je dat op prijs stelt.

oregano

oregano

25-04-2012 om 21:30

Mover

Klopt, huisje gaat in op 31 juli, maar we kunnen 30 juli vliegen vanaf eindhoven ( en dan 1 nacht overnachten in faro of bij de mensen vh huisje, zij halen en brengen ons vanaf faro.)en 12 juli terug v Faro naar eindhoven voor 309 euro p.p. met ransavia via vlucht 24. Maar ryanair is goedkoper maar zie nu met boeken dat je dan ook nog weer per koffer moet betalen (50 of 70 euro). En de de site van vlucht 24 met Transavia moet je aanklikken of je een koffer meeneemet en alleen handbagage gratis. Nu kan ik me dat helemaal niet herinneren van eerdere keren. We wonen in Groningen dus Eindhoven is wel het meest haalbare qua afstand. Ben een beetje daas vh zoeken en wil vanavond het rondmaken. Dus als je nog iets ziet...alvast dank!!
Groet oregano

Mover3137

Mover3137

26-04-2012 om 13:12

Oregano - bagage

Ik ben nu aan het werk dus kan even niet uitgebreid met je meekijken. Waar je goed naar moet kijken is idd de bagage. Ryanair is erom bekend dat je megaveel moet betalen voor je bagage. Een goedkoop ticket wordt dan opeens een stuk duurder.
Om door de bomen het bos ng een beetje te zien:
hoeveel bagage wil je meenemen, en met hoeveel mensen (kinderen leeftijd? ga je vliegen. Je kan natuurlijk ook kilos verdelen.
Mail me anders even direct: rover hoepsika appestart hotmail com (alles aanelkaar).

Moeder

Ik ben een groot Ryanair fan, met 2 "Ryanair vliegvelden" op 1 uur reistijd. Ik herken niets van wat je beschrijft, soms (meestal niet) lange rijen, maar dat is zo gepiept, de meeste mensen hebben namelijk al thuis ingecheckt en geven alleen nog maar de bagage af.
Is dit je eigen ervaring of "van horen zeggen" ?

Ook ryanair fan

vlieg zo'n 5 tot 7 keer per jaar met Ryanair. Lange wachtrijen: geen punt, er wordt omgeroepen dat er een extra balie opengaat waar alleen passagiers voor bijv. Alicante kunnen inchecken.
Reizen met alleen handbagage: thuis ben je al ingecheckt en je loopt dus zó door.
Website: gewoon goed lezen en goed invullen. Je krijgt nog 3x een mail om je ergens op te wijzen.
Verkeerde naam ingevuld: dat kost bij elke maatschappij veel geld!
Afgelopen jaar overigens 1x gevlogen met Transavia (Sevilla-Rotterdam): nooit meer!

Oregano: je kunt precies zijn op de websites wát je moet gaan betalen, ook mét bagage

Inderdaad

Chiquita is met net voor, gewoon goed lezen en als je vaker gaat wordt het allemaal wat gemakkelijker.
Bij mij is het verschil altijd veel meer dan een paar tientjes, ik vind het leuk om goedkoop te vliegen ;o)

Heb ook vaak meegemaakt dat grondpersoneel de rij langs komt om te vragen of er nog mensen voor vlucht X zijn en die mogen dan inderdaad naar een aparte balie.

Chiquita en ik wonen allebei in het buitenland, vandaar dat we er zo bedreven in zijn (denk ik......)

Mover

Mover

28-04-2012 om 21:14

Verschil

Ik denk dat er idd verschil zit in het "even naar NL" vliegen, en op vakantie gaan met het gezin. Dan opeens zijn de bagagekosten een behoorlijk issue. Afgezien van het feit dat Chiquita en Shonagh meer ervaring hebben, natuurlijk (zowel in het reizen, als het vinden van de goedkoopste verbinding).
Maar wat ik al in mijn eerste post schreef, kijk niet alleen naar de vliegkosten. Soms kan je met administratiekosten en bagage duurder uit zijn dan je in eerste instantie denkt.
@Oregano: heb je al geboekt?

Laat

Ik denk dat het nu al erg laat is om nog goedkoop te vliegen in het hoogseizoen.

De komst van Ryanair en Easy Jet heeft er wel voor gezorgd dat KLM hier in Schotland concurentie heeft gekregen en dat maakt ook de KLM soms een aantrekkelijk alternatief.
Naar andere bestemmingen vliegen we nu bijna alleen maar meer met Ryanair, zoveel keus !

Uhhhh

Naar andere bestemmingen dan Amsterdam, wilde ik zeggen.

oregano

oregano

29-04-2012 om 14:12

Bedankt, en geboekt

Via site vlucht24.nl, via transavia voor 360 pp incl bagage. Wel een dag te vroeg, dus 1 nacht in hotelletje in Faro. Ik heb niet goedkoper kunnen vinden, via ryanair kwam ik duurder uit incl bagage.
Bedankt iedereen,
Groeten Oregano

Oregano

Fijne vakantie !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.