Vakantie en uitjes

Mamarijke
23-06-2011 om 13:39
Goedkope uitjes in het zwarte woud
We hopen binnenkort naar TOdtnau in het Zwarte Woud te vertrekken.
Nu wil ik graag ideetjes op doen om daar te doen.
Als het mooi weer is, zullen we vooral wandelen, maar als het regent, is het fijn om iets achter de hand te hebben.
We krijgen een KONE-kaart (?) dus kunnen iig gratis met het OV daar.

Jessica O
24-06-2011 om 07:15
Lees mee
Ook wij gaan dit jaar voor het eerst naar het zwarte woud, dus tips heb ik niet voor je.
Wel had de site van de camping die wij geboekt hebben allerlei tips in de buurt. En een andere website, zwartewoud.info daar stond ook van alles op.
Wat ik zelf ook een leuke site vind, over dierentuinen/parken in duitsland. Je kunt dan de toegangsprijs lezen, of er honden mee mogen (voor ons belangrijk) zoo-infos.de
Verder lees ik mee of er nog leuke tips komen.

Lisa76
24-06-2011 om 16:24
Ja todtnau!
Daar zijn we in de mei vakantie geweest en een heeeeel leuke vakantie geweest. Je hebt er zoveel!
In todtnau zelf grote rodelbaan: hasenhorn rodelbaan niet goedkoop maar super gaaf.
Verder is de waterval van todtnau erg mooi en te doen om met kinderen naar boven te lopen (jongste is 3)
Als het regent is in Titisee neustadt een geweldig indoor zwemparadijs! www.badeparadies-schwarzwald.de
Ook zijn we naar een wildpark geweest schwarzwaldpark maar je hebt ook steinwassenpark. Vonden we niet goedkoop ook maar je kan er wel de hele dag vertoeven en hadden zelf brood meegenomen.
Je hebt er ook een roofvogelshow in de buurt waar je ook aapjes kan voeren. Kan me even niet herinneren waar dat was maar daar heeft mijn dochter het nog steeds over!
We hebben ook het toverpad gelopen. Een wandelpad voor kinderen de berg op. (eindigt bij de rodelbaan). Was best leuk maar viel tegen wat voor dingen je onderweg tegenkwam.
kortom: een geweldige week gehad, er is daar zoveel te doen!
liefs lisa

Mamarijke
24-06-2011 om 21:17
Lisa + site gevonden
bedankt voor je tips.
Kwam ook nog deze site tegen, waarop je markten e.d. kan vinden.
http://www.todtnauer-ferienland.de/

FayW
25-06-2011 om 08:35
Ja: steinwasenpark!
Dat vonden de kinderen erg leuk, het Steinwasenpark. Vond zelf het duo wat daar optrad (keyboard en zang) in korte lederhosen erg sfeerverhogend . Het is niet goedkoop, maar gratis met een Schwarzwaldcarte (heeft een eigen website).
Wat wij deden bij minder mooi weer; winkelen, overdekt zwembad zoeken, bowlen, iets van glasblazen of een museum of paraplu mee en dan naar een waterval (Triberg). Sealife bij Konstanz (Bodensee) was ook leuk. Als het heel lekker weer is is de Bodensee sowieso een aanrader (maar weet niet hoever Totdnau daarvan afligt).

Wenli
25-06-2011 om 12:10
Zwarte woud
Wij zijn vorig jaar op vakantie in het Zwarte Woud geweest, en dit jaar gaan we weer!
Wij vonden de Vogtsbauernhof in Gutach erg leuk; een soort openlucht-museum over het vroegere boeren-leven. verder zijn we gaan kijken waar nu ECHT de grootste koekoeksklok stond; Hornberg, Triberg of Schonach. Het grote pretpark (Europapark) was ook super. In Furtwangen ligt een klokkenmuseum.
En vlak over de Franse grens, in Selestadt, ligt een mooi kasteel wat je kunt bezichtigen. Ideaal als het regent! Er liggen zo wie zo veel kastelen en burchten in de buurt.
Dit keer willen we nog graag met een stoomtrein door het Zwarte Woud tuffen, en naar het glasblaasmuseum.
Ik maak meestal van te voren een lijstje met dingen die in de buurt (en ook wat verder weg) te doen zijn, en een globale omschrijving en adres -en openingstijden erbij. Ook zet ik er de afstand bij. Dat print ik uit, en als we wat willen gaan doen pakken we het lijstje erbij en kijken we waar we op dat moment het meeste zin in hebben.
Er is best veel te doen in die streek.