Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-11-2010 om 18:45
hallo onliners,
heeft iemand een gouden tip voor ZON in de kerstvakantie?
zelf ben ik in de winter altijd minnetjes, heb ook een lichtbak, maar even er uit is ook fijn.
Onze dochter is in de winter vaak bleek en slapjes, dus ik wil wel eens kijken hoe zij reageert op een zonnetje
ik zit nu naar Egypte te kijken, maar vind die enorme hotels e.d helemaal niet aantrekkelijk. Maar de zon en de zee wel!
wie heeft ergens een goede ervaring? we zoeken zon, liefst strand/zee en dat je ook nog denkt dat je een beetje in de natuur zit
groet,
Dihanne
01-11-2010 om 21:02
Gambia
2 jaar geleden in januari 1 week naar Kololi, Senegambia hotel geweest. Goed hotel, heerlijk weer, pal aan het strand, mooie zwembaden en een echt schitterende natuur, enorm veel vogels, aapjes, zilverreigers die samen met je willen ontbijten. Excursies gemaakt naar Serrekunda en de "roots" excursie(beide met privé gids/taxichauffeur, aan te raden).Enige minpunt : de hustlers en bumpsters.
01-11-2010 om 21:23
Antillen
het schijnt soms wel moeilijk te zijn nog een ticket voor de kerstvakantie te krijgen, maar Curacao of Aruba is geen verkeerde winterbestemming! En er is veel meer te doen /zien dan in een resort blijven zitten zoals sommige mensen doen!
03-11-2010 om 09:19
Prijs?
Hoeveel wil je uitgeven. Egypte is veel goedkoper dan bijvoorbeeld de Antillen. Overigens heb je in Egypte erg weinig natuur. Wel weer mooie natuur onder water natuurlijk. Ik zou in Egypte trouwens ook niet kiezen voor de Rode Zee maar naar Luxor gaan. Heb je ook nog iets te zien.
Gambia zou ik persoonlijk nooit doen met een kind. Teveel risico op Gele Koorts en Malaria (en nog heel veel andere risicovolle ziektes).
Maar opnieuw alles is prijs afhankelijk. Wij gaan zelf met onze kinderen graag naar Florida. Maar ook Thailand, Bali, Caribisch gebied zijn zonzeker en kindvriendelijk/veilig.
Wil je zon maar niet te ver dan kom je toch al snel uit in Egypte. Eventueel nog de Canarische eilanden maar dan moet je wel geluk hebben.
04-11-2010 om 17:54
Met kerst kan egypte erg 'koud' zijn
Twee jaar geleden waren wij in Hurghada. Tussen 11.00 en 15.00 uur aan het strand, maar.... plat liggend achter een windscherm hoor. Zonder was echt veel te koud. Er waaide een hele koude wind.
's Avonds was het er ook erg koud, te koud om buiten te zitten. Dat was echt heel anders dan we verwacht hadden.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet ontmoedigen maar ook niet onze ervaring onthouden. Zonzeker is het dus wel, maar waren maar een paar uutjes per dag. Dan zou ik zeker voor een andere bestemming kiezen.
Groetjes,
Tia