Vakantie en uitjes

mari39
14-12-2010 om 20:41
Hele zomer in nederland?
Wij twijfelen over de zomervakantie komend jaar. Wij hebben een eigen caravan en normaal doen we het zo: voorseizoensplaats ergens redelijk dicht in de buurt (max 3 kwartier rijden), en dan 3 weken naar het zuiden, vanwege de zon, ook met de caravan. We zitten nu te denken of we niet eens een volledige seizoensplaats willen, dus april-okt op dezelfde camping. Voordeel is dan dat we echt heel veel op vakantie zijn voor ons gevoel. Wij gaan heel de zomervakantie in de caravan wonen, en de 3 weken dat manlief geen vrij heeft, is dat dus zijn woon-werk verkeerd. Maar ja, ik twijfel: is het weer wel goed genoeg in nederland, is het niet saai om zo lang op dezelfde plaats te staan en dan ook nog dicht bij huis. Zijn er kampeerders onder jullie die wel een heel seizoen op dezelfde plek staan? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

reina
14-12-2010 om 22:20
Mari
Dat is zo persoonlijk, de een staat juist graag de hele zomer op 1 plek, de ander krijgt na 5 dagen de kriebels. De een wil graag de hele vakantie mooi weer, de ander vindt een aantal regendagen geen probleem. Ik zou er niet aan moeten denken om de hele zomer op een zelfde plek te staan, maar ik ken mensen die dat al jaren doen en het heerlijk vinden! Wat verwacht jij van vakantie? Wat doe je graag? Als je steeds nieuwe dingen wilt zien moet je dit niet doen, als je het heerlijk vindt dagen op de campinjg te zitten , wat te wandelen, beetje te luieren zou het wel eens de ideale vakantie voor je kunnen zijn.

Pilar
15-12-2010 om 13:47
Wij niet
Wij hebben al een aantal jaren overwogen om een chalet te kopen op een camping op de Veluwe. Maar uiteindelijk denken we toch dat we het te saai vinden om daar dan aan vast te zitten. We hebben nu een zoontje van 2 jaar, maar als ie groter is hopen we toch weer wat meer te kunnen gaan reizen. Ook is het voor ons niet echt haalbaar omdat onze oudste zoon van 11 jaar fanatiekt korfbalt. Die is hele zaterdagen op de korfbal, dus kunnen we niet op de camping zitten. dat schiet dus niet op! Vandaar dat we het nog nooit gedaan hebben.
Maar ja, het is idd erg persoonlijk denk ik.
Succes met je keuze.

Puck
15-12-2010 om 17:20
Pilar, dat is een heel andere situatie
Mari geeft aan dat ze in het voorseizoen wel een vaste plaats hebben en daar veel gebruik van maken. De vraag is of ze nu OOK de zomer op dezelfde camping zullen blijven.
Jij onderbouwt waarom een seizoensplaats niets voor jullie is (en dezelfde reden geldt voor ons voor de sport van Puckman en Puckoudste). En dan ga je ook nog uit van een chalet dat vast altijd op 1 camping staat, met een caravan kan je nog ieder jaar voor een andere camping kiezen. Als met al ga jij uit van een hele andere uitgangssituatie.
Als ik naar onszelf kijkt: mij lijkt het wel wat om eens een heel seizoen op dezelfde camping te zitten, maar aangezien Puckman na een week altijd al wil verkassen is het voor ons ook geen optie.
Wat dat betreft ben ik het met Reina en Pilar eens: het is heel persoonlijk, maar wat let je om het een seizoen te proberen?

mari39
15-12-2010 om 19:05
Dank
voor de reacties, puck vraagt het al: wat let je om te proberen? Eigenlijk is het mijn gevoel dat zegt: moet je niet doen, krijg je spijt van! Wat als het weer tegenvalt, of de camping is niet zo leuk? Het is in ieder geval geen camping/gebied waar mijn voorkeur naar uit zou gaan. Als ik mocht kiezen dan zou ik liever naar zee gaan, maar dat kan niet met werk van mari39-msn
En nu kijk ik in de zomgergidsen en dat ziet er ook weer leuk uit! Manlief en ik moeten het er toch nog maar eens over hebben. De kids maakt het niet zoveel uit geloof ik. Die vinden voorseizoen en buitenland ook heel leuk.

Puck
15-12-2010 om 20:16
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon een voorseizoensplaats te reserveren zoals altijd en de zomervakantie open te laten. Als het weer mooi is dan blijf je gewoon in Nederland op een camping in de buurt en is het slecht weer dan zoek je de zon op.
Maar als je gevoel nu al zegt dat je het niet moet doen dan lijkt het me heel duidelijk, daar zou ik op af gaan.

meerval
16-12-2010 om 18:58
Vorig jaar voor het eerst
wij hebben vorig jaar een seizoensplek op Ameland genomen. Het was ons eerste jaar dat we de caravan hadden en ook voor het eerst in jaren dat we weer in Nederland op vakantie gingen. We gingen de laatste jaren steeds naar Frankrijk op vakantie. En ik weet niet of het er aan lag dat de kinderen groter zijn en zich zelf de hele dag konden vermaken, of dat het toch iets anders was, maar ik heb zelden zo'n heerlijke relaxte vakantie gehad. Stapels boeken uitgelezen, heel veel gefietst, iedere avond als het weer het toeliet een strandwandeling gemaakt met de kinderen, nergens de auto voor hoeven pakken. Heerlijk. Mijn man had het precies zo, was ook helemaal uitgerust na de vakantie.
Het weer was redelijk. Relatief weinig regen gehad, maar het had soms best een paar graden warmer mogen zijn. Toch veel buiten geweest. We hebben echt genoten.

mari39
16-12-2010 om 20:28
Meerval
Ameland, wat heerlijk! Wat bedoel je met seizoen, heel de zomer of van april tot eind oktober? Het gevoel wat je beschrijft ken ik heel erg van het voorseizoen, onze kids (jongste nog iets minder met toen nog geen 3) konden zich zelf ook heerlijk vermaken, veel vriendjes, knutselcluns etc. En als ik naar ameland zou kunnen zou ik het zo doen voor een seizoen, maar vanaf westbrabant is dat geen optie! Zeeland zou mij ook heerlijk lijken, maar ook dat kan niet echt met het werk van mjin man, veel te veel een uithoek. Wij zijn nog denkende!!