Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Didi

Didi

08-07-2009 om 00:21

Help de pil en het tijdsverschil

Aaaaah hoe doe ik dit nou, met de pil.
Ik vertrek morgenavond en waar ik heen ga is het 7 uur vroeger dan hier.
Maar ik slik de pil. Normaal altijd rond 23:30 uur.
Hoe moet ik dat nou doen? Moet ik hem rond de nieuwe tijd (23:30 - 7 uur = ongeveer 16:30) innemen, eind van de middag dus Dat ga je natuurlijk vergeten, Didi!
Hoe hebben anderen dit opgelost?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bijsluiter

In de bijsluiter van de pil staat dat je'm maximaal 12 uur na de 'gewone' tijd nog gewoon veilig kunt innemen. Gebeurt mij ook regelmatig dat ik er 's ochtends achterkom dat ik'm 's avonds vergeten ben en dan alsnog inneem. Dus de eerste dag gewoon 7 uur later innemen kan echt geen kwaad hoor.

Didi

Didi

08-07-2009 om 10:16

Help me even uitrekenen

Lag erover na te denken vanmorgen in bed en ik dacht dat ook. Moet kunnen, 7 uur later.
Dat is dan de nacht van vertrek om 24:00 uur.
En dan de nacht erna savonds weer rond lokaal 23:00 uur (dan is het hier dus 6 uur snachts en inderdaad 30 uur ertussen).
Dat moet dus kunnen.
Heb ik het goed uitgerekend?

maan.

maan.

08-07-2009 om 11:18

Doktersassistente?

Tja een keer vergeten en later innemen is volgens mij iets anders dan je hele schema een paar uur verschuiven? Maar ik heb er totaal geen verstand van..

Misschien een vraag om bij de doktersassistente neer te leggen? (de enkele keer dat ik haar bel blijkt ze altijd goed geinformeerd). Of anders eens bij de apotheek vragen?

Prettige vakantie.

joer

joer

08-07-2009 om 13:39

Totaal niet bij nagedacht

Totaal niet bij nagedacht vorig jaar in Amerika.

Gewoon net zoals altijd voor het slapen gaan de pil ingenomen. Nooit nagedacht over het tijdsverschil.

PFFFF. En gelukkig niet zwanger. Maar het lijkt mij toch onwaarschijnlijk dat dit zou kunnen gebeuren door een paar uur tijdsverschil?? Als je hem maar niet vergeet!

Groeten JOER.

Didi

Didi

08-07-2009 om 18:26

Ik doe het zo

Ik neem hem vanavond op normale tijd in.
Morgenavond ook vlak voor het slapen gaan.
Dat is minder dan 12 uur te laat, dus dat moet kunnen.
Dank jullie wel.
Voor het meedenken.

Didi

Ik vind je plan niet verstandig, ik zou een extra pil inlassen. Als je normaal een pil vergeet en te laat slikt slik je daarna de volgende weer op de normale tijd. Jij gaat het hele ritme verschuiven, je maakt een gat dat je niet meer inhaalt.

Dus liever een extra pil ertussen geschoven dan een gat, ook al is dat gat dan wat minder dan 12 uur.

Ha pelle

Beginnersfout.. draadje gevolgd in het begin, later teruggekomen en niet gelezen wat ertussen door gebeurd was.

Sorry!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.