Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

alleen

alleen

15-04-2012 om 20:39

Hemelvaartweekend en dan kamperen

Ik was even benieuwd of er ook mensen zijn die met de hemelvaartweekend gaan camperen in een caravan en/of voor(tent) en hebben jullie dan ook kachels mee en staan die 's avonds ook aan en hoeveel ampere stroom gebruiken jullie dan.
Wij zijn al vaker wezen kamperen en dan is het 's avonds vrij fris.
Ik ben benieuwd of er meer mensen gaan kamperen en hoe jullie het doen als het vrij koud is en of jullie het leuk vinden om dan 's avonds naar de wc/douche te lopen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

15-04-2012 om 20:49

Altijd met hemelvaart

dat noemen we traditie.
En we slapen gewoon in een tent. En dan is het soms idd even eerst inpakken voor je naar het toilet loopt.
We hebben geen kachel of wat dan ook mee.
Een brander om te koken ja, maar daar blijft het bij. Ook geen andere stroom vragende zaken. Laptop bv.

Wel goede slaapzakken en goed isolerende matjes. En een goede gaslamp zodat ik 's avonds nog wat kan lezen.

Als het erg koud is ga ik gewoon iets eerder naar bed.
We hebben wel gekampeerd dat het ijs op de tent stond. Hoort er nu eenmaal bij. Het wordt pas vervelend als het de hele dag regent en en cm's water voor de tent staan. Op kou kun je je kleden, vocht is lastiger.

Alleen

We hebben jaren met hemelvaart gekampeerd en nee, ik vond het niet leuk om 's avonds/ 's nachts naar de WC te moeten en daarom had ik een plasemmer in de voortent, haha. ( Ik vraag me af of er mensen gaan komen die dat "leuk" vinden).
Nooit kacheltje meegenomen, dan maar vroeger naar bed !
Nu hebben we een caravan met kacheltje en toilet en dat is echt genieten !!

sinas

sinas

15-04-2012 om 22:53

Wij zouden in de meivakantie

met de caravan naar Frankrijk, rond Parijs, maar we beginnen te twijfelen. Kids in de tent, het lijkt me toch te koud.

Margriet*

Margriet*

15-04-2012 om 23:00

Vorig jaar

was het bloedheet, zaten we op het strand overdag. We gaan ook dit jaar kamperen en gaan er van uit dat het weer mooi weer is . En anders kruipen we wel 's avonds in de camper van een van onze vrienden.

Sinas

Ik zie hier in Schotland 's winters nog mensen in een tentje, niet mijn idee van kamperen, maar het kan best, als je maar goede slaapzakken/matjes hebt. In combinatie met een caravan, waar je dus warm zit en dan warm naar bed. Wil je perse naar Parijs ? Anders rijd je toch wat zuidelijker/ warmer ?

Puck

Puck

16-04-2012 om 08:57

Wij kamperen nu al

Wij hebben een voorseizoensplaats en kamperen dus nu al in de weekenden. En hemelvaart is natuurlijk niet per definitie koud. Als ik kijk naar vorig jaar: toen stonden de kinderen in bikini met pasen al paaseieren te verven en zwommen al in natuurwater.
Wij hebben wel een kacheltje mee voor in de voortent, maximaal 1200 W, dus met 6A stroom kom je daar prima mee uit en het is voldoende om de voortent te verwarmen. En als het 's avonds vrij fris is: gewoon 2 dikke truien over elkaar aan, lekker wijntje erbij en je wordt vanzelf warm. Ook slapen in de voortent gaat prima. Op veldbed van de grond af, selfinflating matrasje erop en een lekkere slaapzak. Prima warm te houden, ook tijdens afgelopen paasweekend toen de was 's morgens bevroren aan de waslijn hing.
"Leuk vinden" om dan naar de w,c, te gaan is een groot woord, ook overdag vind ik dat niet "leuk", ik zie er weinig verschil in. Ik vind het wel prettig dat wij een wc in de caravan hebben zodat ik niet 's nachts naar de w.c. buiten hoef te lopen.

Puck

Puck

16-04-2012 om 09:00

Sinas

Zoals Shonagh al zei: met goede maatregelen kun je best al in de tent slapen. Zo mogelijk van de grond af slapen en anders bij voorkeur geen luchtbed maar van die noppenmatrasjes of selfinflating matrassen. Evt. nog zo'n zilverkleurig bling-bling- ondermatrasje eronder en een lekkere slaapzak. En die hoeven helemaal niet duur te zijn. Wij hebben slaapzakken van 35 euro en ik had het afgelopen paasweekend toch echt niet koud. Gewoon lekker gaan!

Tijgeroog

Tijgeroog

16-04-2012 om 11:41

Sinas

Ik wil in de meivakantie met de kinderen in Nederland gaan kamperen. Als het niet gaat regenen tenminste, dus het is nog niet zeker. Als het overdag een graad of 15 of (liever) hoger is vind ik het prima. Warme kleren mee en de kinderen vermaken zich wel.
Mocht het 's nachts te koud blijken te zijn dan rijd ik naar een buitensportzaak om eindelijk eens goede slaapzakken te kopen. Maar in de zomer hebben de afgelopen jaren ook vaak 's nachts temperaturen van een graad of 5 gehad.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-04-2012 om 11:45

Tent

Wij gaan trouwens met een tent. Met hemelvaart hebben we met jonge kinderen (3 jaar) al vaker gekampeerd. En altijd zonder kachel.

alleen

alleen

16-04-2012 om 12:45

Reactie op allemaal

Maar als jullie gaan eten doen jullie dit in de voortent of tent. En wat doen jullie dan zoals overdag.
Wij gaan meestal kamperen met 2 stelletjes en dan is het bij de tent of in de tent zitten omdat het buiten te koud is om daar te zitten.

amk

amk

16-04-2012 om 13:30

Eten

bij voorkeur buiten. Tenzij het heel erg regent.
En 's avonds zit ik voor de tent te lezen. Of als het te winderig is om buiten te zitten ga ik in de tent zitten.

Maar we hebben dan ook maar een heel klein tafeltje (40x40x40) Koken gebeurt op de grond. We hebben wel 2 stoeltjes mee, van die laag zitters. En dat vind ik al luxe. Ik kan na 5 jaar ook nog steeds niet wennen aan mijn 2 pits gasstel.
Wat wel luxe is is dat we met z'n 2tjes in een 4 persoons tent slapen.

Overdag speelt mijn dochter op de camping en zit ik te lezen. Of we gaan ergens naar toe. Het liefst heb ik optie een. Dan komt ze af en toe wel eens aanwaaien voor een boterham of iets te drinken.

sinas

sinas

16-04-2012 om 15:46

Parijs

omdat we naar Disney willen

Marie

Marie

16-04-2012 om 16:04

Meivakantie

Hallo
Wij gaan al een aantal jaren in de meivakantie kamperen met de caravan en voortent. En dat was de afgelopen twee jaar best fris zo nu en dan. We eten dan zoveel mogelijk buiten, maar als het te koud is in de voortent (dat lukt ook met 8 personen). Sinds vorig jaar wel een klein campingstraalkacheltje voor 's avonds in de voortent.
In de caravan zit wel een gaskachel, maar die hebben we nog nooit gebruikt omdat we de luxe hebben van een airco die je ook op warm kunt zetten. En van het koken wordt het ook warm in de caravan.
Een keer op een avond het bed van de kinderen omgebouwd tot zithoek, zodat we warm in de caravan konden zitten, maar dat doen we zo weinig mogelijk, vanwege het gedoe.
Wel nemen we lekkere warme vesten mee voor 's avonds en anders gewoon lekker vroeg naar bed.
Wat bedoel je trouwens met: "En wat doen jullie dan zoals overdag".
En over 's avonds naar het toiletgebouw, gewoon goed aankleden. En 's nachts gebruiken we de potti-potti.
Dus ik zie je probleem eigenlijk niet - gewoon zorgen voor warme kleren.
succes

alleen

alleen

16-04-2012 om 16:27

Activiteiten

Wat voor activiteiten doen jullie overdag als jullie op de camping. De kinderen vermaken zich in de speeltuin en/of zwembad. Maar wat doen de ouders dan.

caton

caton

16-04-2012 om 16:44

Suffe maar heerlijke dingen

puzzelen (cryptogrammen, doorlopers, woordzoekers, noem maar op), lezen, praten, koffiedrinken, spelletje doen, krant lezen. En af en toe roepen we de kinderen er bij en gaan we een stukje fietsen, wandelen, ergens koffiedrinken. Kortom: relaxen (wij nemen overigens geen computer of tv mee).

marie

marie

16-04-2012 om 18:03

Inderdaad relaxen

Hallo
Mijn vakantie is al goed als ik lekker op een stoel voor de tent een boek kan lezen. En anders net zoals Caton. Wij nemen dan wel sinds een paar jaar een laptopje en een DVD-spelertje voor de kinderen met slecht weer (wordt amper gebruikt).
Gewoon het even niks "moeten" vind ik al heerlijk (wij vinden dat de kinderen moeten afwassen op de camping).
groetjes

mari39

mari39

16-04-2012 om 20:34

Nu al

kamperen! Wij staan met caravan het seizoen aan de zeeuwse kust. Gaat heel goed, warme pyama's en en kleren, veel dekens. Was behoorlijk koud de afgelopen weekenden, zoon hield het niet vol in zijn tentje, maar dat kwam vooral door de koude en harde wind.Er waren voortenten die behoorlijk los kwamen!

Wij hebben een kachel in voortent, voor voorjaar/najaar. Alhoewel die vorig jaar ook in de zomer in Dordogne van pas had gekomen.

Wat wij doen? Kinderen er op uit: speeltuin, fietsen, waven wat dan ook. Wij doen dan zo weinig mogelijk: koffie drinken , kletsen, boekje lezen (geen tv!!).
En af en toe met de kids iets leuks doen: strand, fietsen, dagje uit. Kamperen: heerlijk!

Tijgeroog

Tijgeroog

16-04-2012 om 21:07

Wat we doen

Bedoel je dat jullie normaal met 2 stellen kamperen, en dat je nu alleen gaat, zodat je niet goed weet hoe je je overdag moet vermaken?
Wat wij doen: uitslapen, op ons gemak eten, veel lezen, een beetje kletsen met andere mensen op de camping, gaan zwemmen (hoewel dat met hemelvaart buiten vaak nog te koud is, vind ik), een spelletje spelen, boodschappen doen, wandelen, andere uitstapjes maken...
Over dat kletsen: dat verschilt natuurlijk ook per camping. We hebben een paar keer op een kleine camping met een knus terras gestaan. Op dat terras was, als je daar behoefte aan had, meestal wel wat aanspraak (of spelletjespartners) te vinden. Maar ik vind kleine campings vaak wel gemoedelijk en persoonlijk, overigens zonder dat het opdringerig wordt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.