Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-04-2009 om 15:31
Beste medekampeerders,
Op de camping eten we nogal vaak pasta met saus. Het moet makkelijk zijn, niet een lange kooktijd hebben, met een minimum aan ingrediënten kunnen worden voorbereid, geen aparte kruiden nodig hebben die ik toch niet bij me heb etc. Hebben jullie nog ideeën om lekker en gezond te eten op de camping?
Me Jane
21-04-2009 om 17:52
Mexicaanse flapjes
Tortilla's (?, wij noemen ze altijd flapjes) met gehakt/kipfilet, ui, paprika, mais prutje. Met salsa uit een potje. Tomaten erbij (eventueel sla, kaas, etc). Klaar!
21-04-2009 om 18:12
Wij
Wij eten bijv. veel salades met lekker brood en/of gegrild vlees en couscous met allerlei geroerbakte groentes, ook bij de pasta eten we veel roerbakgroentes.
21-04-2009 om 20:28
Supermakkelijk en gezond
Tonijnsalade:
neem tonijn uit blik in olie
een pot witte bonen, deze afspoelen.
Hak een rode ui in stukjes. Voeg nog wat peper en zout toe, evt. wat olijfolie en je hebt een megalekkere en gezonde en vullende tonijnsalade. Eventueel nog wat peterselie toevoegen.
Eten met Turks brood en nog los eventueel wat paprika of komkommer erbij.
Liora
21-04-2009 om 22:21
Bonenschotel
Halve salamiworst in stukken snijden, aanbakken met een rode paprika in stukjes.
Blik gepelde tomaten erbij. Op smaak brengen met peper en evt. chili- of paprikapoeder. 2 kleine blikken of 1 groot blik uitgelekte (kidney)bonen en klein blikje mais erbij. Evt. nog pittiger maken met cayennpeper (als je dat al bij je hebt, op de camping...
Met een frisse salade en evt. stokbrood een favo campingrecept!
(Sterker nog, ik maak het thuis ook regelmatig)
groetjes
Julia