Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mareld

Mareld

24-02-2009 om 16:23

Hoe leuk is madurodam?

Mijn zoontje van 9 roept al een tijdje dat hij graag naar Madurodam wil. Nou lijkt ons dat eigenlijk best saai, of valt dat mee? Is het veel kijken en weinig doen, of kun je ook nog wat actievers doen daar? En hoe lang kun je je daar vermaken? Halve dag, hele dag, een paar uur??
Als ik de site bekijk dan is het volgens mij vooral rondlopen en kijken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

24-02-2009 om 16:38

Leuk

Ik vind Madurodam zelf erg leuk maar er is inderdaad niet zoveel meer te doen dan kijken. Mijn kinderen zijn er nog nooit geweest maar dat is eigenlijk best een goed idee voor de zomer. Dan zou ik het combineren met een dagje Scheveningen.

reina

reina

24-02-2009 om 18:27

Leuk

Een paar uurtjes rondkijken is echt leuk en daarna iets anders leuiks gaan doen in Scheveningen of den haag.

Nasha 1st

Nasha 1st

24-02-2009 om 19:11

Geen hele dag

maar er is genoeg te zien, ook veel bewegende dingen....varende boten, rijdende auto's, vliegtuigen....je kinderen zullen best genieten....een half dagje is ruim voldoende....

Voor kinderen erg leuk

Hoi, we gaan elk jaar aan de kust op vakantie en voor onze zoon van zes is de vakantie niet compleet zonder een bezoek aan Madurodum. Zelf ben ik Madurodam best wel zat (ben de afgelopen jaren elk jaar geweest, want kind dat nu 12 is, was ook al zo'n verslaafde). Maar kinderen vinden het echt super. De vliegtuigen en treinen en de auto-snelweg zijn vooral voor jongens gewoon helemaal het einde. Waar wij na vijf minuten zoiets hebben van "gaap" schreeuwt mijn zoon enthousiast: daar komt weer een trein. Dus ik vind het zeker een aanrader. Ook als je er zelf nog nooit bent geweest, is het de eerste keer wel leuk. Het is zo knap gemaakt: de grachten van Amsterdam met de rondvaartboten, alle fietsen op de bruggetjes geparkeerd, voetbalstadion. Echt bijzonder.

Erg leuk

Erg leuk maar misschien in de middag dan naar het strand of het Omniversum. Dat is ook heel leuk voor 9 jarigen!! Kijk even op de site van omniversum.nl

Damajo

Ps muntjes

Er staat me bij dat je bij sommige dingen een muntje kunt inwerpen en dan gaat bijv. de kermis draaien. Informeer even bij de kassa zodat je kunt wisselen.

cecile_s

cecile_s

25-02-2009 om 08:47

Leuk + andere tips

Mareld,

Madurodam is leuk. Denk niet voor hele dag.
Evt. kun je het combineren met het museum voor communicatie (vroeger het postmuseum), volgens mij niet zo'n hoge toegangsprijs. Vonden mijn kinderen (oudste toen 8 jr) erg leuk - kunnen ze allerlei dingen proberen, knopjes indrukken etc. Ook hele postsysteem te zien/na te doen.
Of combineren met Panorama Mesdag (groot rond schilderij). Vraag dan om de speurtocht, zodat je zoon van alles op en voor het schilderij moet opzoeken, maakt het leuker. Vonden kinderen ook indrukwekkend.
Het Museon (soort wetenschapsmuseum, ook weer met allerlei proefjes/dingen die kinderen kunnen doen) vonden mijn kinderen ook geweldig dit jaar.
Maar Madurodam "moet" (niets moet natuurlijk) je in elk geval een keer doen met je kind.

Veel plezier.
Cecile

Mareld

Mareld

25-02-2009 om 12:24

Leuk! + escher

Okee, leuk dus!! Bedankt voor jullie reacties. Het zou voor ons allemaal de eerste keer zijn dus dan is het vast voor iedereen leuk. We willen het inderdaad combineren, maar dan met het Escher-museum, daar wil mijn dochter al heel lang eens naar toe. Iemand ervaring met dat museum? Het heet officeel "Escher in het Paleis".

cecile_s

cecile_s

26-02-2009 om 10:32

Escher museum

Ja ook ervaring mee maar zonder kinderen. Maar is leuk en voor kinderen (9 jaar) vast ook. Gewoon doen! Moet je ook foto maken (liefst met grotere groep) bij de 'scheve' kamer. Erg grappig.

Mareld

Mareld

26-02-2009 om 22:26

Cecile_s

Mijn kinderen vinden Escher geweldig (dochter heeft al eens een mooie spreekbeurt over die man en zijn werk gehouden) dus ik doe ze een groot plezier met dat museum denk ik. Bedankt voor je tip over die scheve kamer, zal hem onthouden!

Monique D*

Monique D*

01-03-2009 om 16:03

Madurodam en de ijssculpturen

Madurodam is vooral leuk als je de bekende gebouwen van vreschillende steden herkent. Ze zijn prachtig nagemaakt. Kinderen kunnen daar een puzzeltocht houden.
Wij zijn een keer naar Madurodam gegaan terwijl ze een tentoonstelling hadden met verschillende beelden van ijs. Je gaat in een tent en je waant je even in een sprookje. De ijsbeelden (iglo, glijbaan, de nachtwacht, etc., etc) waren echt prachtig en het geheel was mooi verlicht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.