Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Hoe slapen in derian tent?

Onze dochter slaapt tijdens het kamperen in een derian tent. Vorig jaar sliep zij nog in haar baby slaapzak, maar helaas werd het wat koud snachts (slecht weer in Frankrijk) en was dit voor haar ook te koud, een los dekentje vond ik eng, dus meestal was ze vroeg wakker...

Dit jaar wil ik haar in de bijbehorende slaapzak laten slapen, maar is deze slaapzak warm genoeg? Of moet ik nog op zoek naar een lakenzak/ fleecezak (of zelf maken) dochter is wel een kou kleum: thuis slaapt ze in een lange pyama onder lakentje, dekentje en nog een dubbel gevouwen dekentje. De temp is thuis ook redelijk hoog: 18 graden, ivm goede isolatie, verwarming staat uit.

Wat is handig?

En hoe houden jullie de kou van de grond weg? vorig jaar heb ik een deken onder haar tent gelegd, maar dat gaf toch nog vocht/ kou in haar tent. Wij slapen om een therma rest mat en hebben dus nergens last van.

Kortom tips gezocht!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

15-03-2009 om 19:57

Marsy

waarom leg je onder haar derianbedje ook niet gewoon een thermarest mat?
In zo'n deriantentje ligt toch ook al zo'n matje, of is dat van andere kwaliteit?
In het bedje zou ik haar lekker warm aankleden en dan in een het slaapzakje dat bij het tentje hoort. Evt. nog een fleecezakje maken en meenemen voor als het echt koud is s'nachts.

amk

amk

15-03-2009 om 22:17

En hier

slaapt mijn 3,5 jarige in een dikke flanellen pyjama, in een gewone grote babyslaapzak, dik winter geval (Ik heb er een van 1,25m lang) en daar leg ik nog een deken om heen. Ze ligt dus op en onder die deken als een soort worstje.
Onder de tent leg ik zo'n dun aluminiummatje. Die leg ik ook onder mijn thermarest.

groet,
Angela

Reddingsdekentje

hier geen ervaring met deriantent, maar tegen de kou werkt het heel goed om zo'n dun aluminium dekentje (reddingsdekentje) onder het matrasje te leggen.
Jonne

MarSy

MarSy

17-03-2009 om 20:05 Topicstarter

Alu matje

Is inderdaad een goed idee, neemt ook niet zoveel ruimte in. Dat matje wat erbij zit is helaas niet zo goed als therm a rest.

amk: blijft je dochter dan wel liggen als worstje? Mijn idee vorig jaar was dat ze dan te weinig ruimte zou hebben om te draaien of het dekentje los zou komen. Maar goed nu is ze wel weer zo groot dat ze zelf het dekentje over zich heen kan leggen.

bedankt voor de tips!

amk

amk

17-03-2009 om 21:38

Op de camping wel

daar ligt ze namelijk na 5 minuten in coma van al het buiten zijn.

Ik neem een ledikant deken en leg die half op het matras, daar dochterlief op en dan over haar heen. En ze ligt natuurlijk in die dikke winterslaapzak. Dus meestal haal ik het dekentje er weer af en leg die helemaal onder haar. De kou komt tenslotte meestal van onder.

Ik heb overigens mijn alu matrasje bij de Xenos gekocht voor 2,95 En die werkt prima en is net iets dikker als zo'n echte reddingsdeken.

groetjes,
Angela

MarSy

MarSy

17-03-2009 om 22:13 Topicstarter

Xenos ja!

Daar had ik inderdaad al aangedacht. De wandelsokken van de xenos zijn ook goed!

Maar goed, ik had het er met vriend over en die maakte er lang zo'n drukte niet over, het zal wel goed gaan zei hij! Maar ik vind het toch wel prettig wat tips, kan ik me voorbereiden!

Annet

Annet

17-03-2009 om 23:04

Fleecedeken of slaapzak gebruiken

Onze kinderen gebruiken een fleeceslaapzak om hun matje heen. Dat helpt ook goed tegen de kou en ligt ook prettig (heb je ook geen laken nodig). Daar bovenop liggen ze dan in een slaapzak.
Als het echt warm is, gaat de slaapzak aan de kant en liggen ze in de fleeceslaapzak. Of gebruiken de slaapzak als deken in plaats van als zak.
Als het matje van de deriantent niet zo goed is, kun je ook een gewoon matje pakken en die dubbel vouwen zodat die in de Deriantent past. Dit soort matjes kun je op elke maat vouwen die je wilt.

MarSy

MarSy

22-03-2009 om 19:56 Topicstarter

@annet

Bij het tentje wat ik heb ligt het matje niet in de tent. Onder zit een rits waar je het matje in kan stoppen. Het idee hier achter is dat de kinderen dan niet onder het matje kunnen komen. Een fleece deken over het matje of een matje in de tent vouwen, kan dan toch niet? Heb jij een ander systeem of zie ik niet hoe het kan?

Annet

Annet

22-03-2009 om 20:18

Geen derian

Wij hadden in de baby/peutertijd een nomad tentje. Het matje lag binnen de tent. Maar in een deriantentje kun je toch ook het slaapmatje binnen in de tent leggen? Als ik het goed begrijp, is je kindje ook genoeg daarvoor. Dan werkt de fleece slaapzak wel.
Alternatief: neem het matrasje van het kinderbedje mee. Dat slaapt sowieso lekkerder en dan kun je in het deel voor het matje een thermoding leggen.

MarSy

MarSy

22-03-2009 om 21:31 Topicstarter

Bedankt!

Bedankt voor de tips allemaal, hier kan ik zeker wat mee! Ik ga opzoek naar een zilveren matje en een fleece zak.

groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.