Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

vakantie-nerd

vakantie-nerd

02-04-2012 om 09:52

Hoe vind ik een leuk adres?

Wij zijn echte beginners als het gaat om vakantievieren.
Nog nooit echt weggeweest, maar nu gaat het financieel eindelijk een beetje voor de wind, dus we wagen het erop!!
We willen graag naar een vakantiepark/camping, maar dan wel in een huisje of appartement. Liefst duitsland of oostenrijk. We hebben drie kids: 12, 8 en 5, waarvoor we graag animatie hebben, zodat ze zich lekker kunnen vermaken. Een binnenzwembad is ook wel fijn.

Wie heeft er tips, of zegt misschien: ik weet hèt adres voor jullie??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
landalfan

landalfan

02-04-2012 om 12:09

Landal

Kijk eens op de site van landal.
Als je waar dan ook een park hebt gevonden, kun je op zoover kijken naar de beoordelingen over dat park.
Zeker als er veel beoordelingen opstaan, geeft het een aardig beeld van een park.

Owners direct

Ik was laatst voor mijn schoonouders een vakantiebestemming aan t boeken en het viel me op hoe duur vakantieparken zijn in verhouding tot een huisje huren direct van de eigenaar. Wij doen dat laatste wel vaker buiten het kampeerseizoen en graag via ownersdirect. Britse organisatie waar je in heel europa vakantiehuisjes direct via de eigenaar kunt huren. Veel voordeliger (scheelt honderden euro's per week) en vaak op prachtige locaties! Omdat de huisjes door eigenaar zelf ook gebruikt wordt als vakantiebestemming zijn de huisjes vaak compleet ingericht met toiletpapier, keukenrol, vuilniszakken, boterhamzakjes, lucifers, theedoeken. Alles. Scheelt een hoop gesleep.Animatie en een zwembad in de buurt zou je dan zelf kunnen zoeken. Het is een illusie te denken dat kinderen animatie nodig hebben; geef ze een stok en een stroompje en laat ze lekker zelf aanrommelen. En was je van plan om de hele vakantie op t park te blijven zitten?
Of kies anders voor een stacaravan op een camping. Doordat daar ook veel kinderen zijn maken je kinderen snel vriendjes. Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken om op een park te zitten......

Dorry

Ook landal

Bijvoorbeeld Landal Warsberg, Landal Sonnenberg, of Landal Salztal Paradis.
Zijn wij geweest, echt superleuk!!
kijk maar eens op de site van landal.nl

Aagje Helderder

Aagje Helderder

02-04-2012 om 20:59

Ook landal

Landal Rehrenberg in het Salzburgerland in Oostenrijk. Het ligt op een mooie plek: vanaf het park mooie wandeling te maken, mooie wandelingen te doen in Saalbach en Hinterglemm, in Leogang: met een liftje omhoog en dan boven wandelen of naar beneden lopen. Verder is er veel te doen in de omgeving: Zell am See is leuk, Krimmler Wasserfalle in de buurt, Kitzsteinhorn, Grossglockner Hochalpenstrasse is ook een mooie dagtocht. Salzburg en Innsbruck zijn ook op rij-afstand zeker met de leeftijden van jullie kinderen....
Op het park: prachtige appartementen, een binnenzwembad is er niet echt (tenminste een paar jaar geleden nog niet), wel een kinderbadje en een wirlpool. Buiten is wel een behoorlijk bad met ligweide. Er is vermaak, voor grotere kinderen was dat wel vooral sportief vermaak. Ook is er een quad-centrum in de buurt.
Leuke vakantie gehad daar.
Aagje

costa

costa

02-04-2012 om 21:47

Landal

Is leuk maar wel prijzig vind ik. Wij kamperen altijd en ik denk dat het vooral voor kinderen leuk is om op een camping te zijn. Op veel campings zijn stacaravans of bungalowtenten te huur. Ik ga altijd 'googelend'op zoek naar een leuke camping. Kost soms veel tijd maar ik vind het wel leuk om te doen.

Op warsberg en sonnenberg

zijn ook campings! Daar kan je ook een stacaravan huren!
Of eigen kampeermiddel natuurlijk!

gr Nora

lennest

lennest

09-04-2012 om 21:09

Vakantiepark in oostenrijk

Aufenfeld, een camping/appartementencomplex, vlak over de grens Duitsland /Oostenrijk. In het Zillergal. Is prijzig, maar het is er fantastisch. Er zijn ook stacaravans te huur.
Veel animatie, groot saunacomplex, zwemmeertje, zwembad, speeltuin, soort wild west dorpje en in de omgeving is ook genoeg te beleven.

Verder zijn we ooit in Anaberg geweest, Salzburgerland. Mooie huizen,weinig te doen op het park zelf, maar. In het nabij gelegen dorp is een prachtig zwembad en in de omgeving g is genoeg te doen. Overigens zie je dat in Duitsland en Oostenrijk vaker: zo wat elk groter dorp heeft een prachtig (openlucht) zwembad.
Advies: Google eens op vakantiepark Oostenrijk of Duitsland en je komt een eind of zoek eens op de site van happy home.

Veel mogelijkheden

Wij vonden alle vakanties in Duitsland/Oostenrijk leuk. Er is veel mogelijk, via Landal, Roompot, Bellvilla, Vacanceselect of ANWB (Pharos).
Via Vacanceselect kun je hier een huisje huren voor 2 weken in augustus voor 1100 euro: http://m.zoover.nl/go/accommodation/withtestimonials/127649
Wij hebben het er erg leuk gehad. Prachtige omgeving en broodjes op het park.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.