Vakantie en uitjes

Pelle
04-08-2011 om 19:10
Hoe vraag ik in het engels:
Ik kom er niet uit met iemand in Zwitserland... Ik wil haar duidelijk maken dat ik de borg het liefste pin maar ze geeft maar geen antwoord OF ik daar kan pinnen. Hoe zeg ik dat het beste in het engels want het komt dus niet over en ik krijg elke keer een antwoord waar ik niets aan heb?
Ik wil dus weten of ik met een gewone pinpas met maestro de borg kan pinnen in Zwitserse Francs of hoe heet het daar? Ik weet nu gelukkig al wel dat ik met euro's kan betalen (die ik dus zelf kan meeslepen uit Duitsland ofzo, maar ik vind het nogal veel geld: 280 euro) en ik weet nog steeds niet of ze een pinmachine hebben.
Ze zegt dat ik dat geld terugkrijg als het huisje is gecontroleerd maar ja, dan zijn wij al weg.
Ook weet ik dat ik het nummer van mijn creditcard kan geven (hoef ik dan geen borg te betalen) maar die hebben wij weer niet... ja die overweeg ik nog steeds maar ik wil eerst antwoord

Chris35
04-08-2011 om 20:29
Ik heb gegoogled op "pinnen in het engels" en kreeg oa dit:
"Using my pin card". Er schijnt voor pinnen niet echt een engels woord te zijn.
En anders iets roepen als: my maestro card. Meastro moet toch ook een wereldwijd begrip zijn.
Maar ja, die Zwitsers en hun onafhankelijkheid he

Elisa Gemani
04-08-2011 om 21:49
Pinnen
Pinnen = cash withdrawel of withdraw money from a cash dispenser
Borg = house deposit
Maar is het niet handiger om haar dit in het Frans te vragen ipv in het Engels?

gonniegans
04-08-2011 om 21:53
Probeer dit eens
I would like to pay at check in using my debit card (with maestro logo).
Probleem is dat er in het buitenland niet zo veel gepind wordt zoals bij ons. Pinnen uit een automaat noemt men ook weer anders (withdraw money from an ATM). Eén woord voor pinnen bestaat niet eens.
Maar op zich is € 280 cash ook nog wel te overzien toch.. niet een mega bedrag. Maar als je er dan weer op moet gaan wachten schiet dat natuurlijk ook niet op. En als ze het moeten terugstorten op je bankrekening heb je weer met kosten te maken. Toch volgend jaar maar een creditcard overwegen.

Vic
04-08-2011 om 22:15
Lost het probleem niet op?
Als je het bedrag daar pint, krijg je het contant terug na de controle van je huisje. In jouw geval moet het dan worden overgemaakt. Is dat dan wat je wil? Ik vind dat nogal een risico. Ze kunnen van alles verzinnen om in mindering te brengen en zie dan je geld maar eens terug te krijgen.

Fiorucci
05-08-2011 om 00:21
Vind ik ook
Ik zu het contant meenemen en de controle van het huisje afwachten voor ik weg ging.
Kunnen pinnen...ja,meestal wel, maar het gebeurt mij elke vakantie weer dat er toch een plek is waar pinnen met maestro logisch lijkt, maar niet kan. Zo ook voor betalen met een cc. Zo kon ik op een Londens vliegveld bij een koffietent niet pinnen met maestro en accepteerde men ook geen american express, werd erbij verteld. Er kon te makkelijk mee worden gefraudeerd,vonden ze daar. De banken doen ons graag geloven dat het wereldwijd overal geaccepteerd wordt...

Valkyre
05-08-2011 om 09:56
Debit card inderdaad
I would like to pay my deposit with a debit card.
Maar dat zou ik dus zelf ook niet doen - wie weet zie je borg nooit meer terug!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Elisa Gemani
05-08-2011 om 13:48
Pelle
Tja dan zou ik toch het geld cash meenemen. Zo'n ontzettend groot bedrag is het ook weer niet.
Een andere optie is het aanschaffen van een debet (prepaid) creditcard en daar het bedrag op storten. Zo'n prepaid card werkt als een creditcard maar je kan er niet meer mee betalen/geld afhalen dan je er vantevoren op heb gestort via je bankrekening. Zie http://www.moneybookers.com/ads/mastercard/
Ik heb er zelf een aangeschaft omdat ik geen creditcard kan en wil hebben en je bij sommige transacties (zeker in het buitenland) alleen maar per creditcard kan betalen. Het aanvragen kost niks. Je kan er geen schulden mee opbouwen en er zit dus ook geen rente aan vast.

Fiorucci
09-08-2011 om 18:27
Pelle
Vertrouw daar nooit 100% op. Wij hadden een cc, kregen pech, wilden de reparatie in de garage betalen met cc, maar nee, hoor, daar deden ze niet aan...zucht....

mar
10-08-2011 om 09:27
Pinnen
Als het een privé persoon is, zul je hoogstwaarschijnlijk niet kunnen pinnen.
Spreekt de dame geen duits? Anders kun je vragen of je de borg met "bankomat" kunt betalen.
Of anders de borg van te voren overmaken?
Wel vreemd dat ze zo moeilijk doen. Wij hebben verscheidene keren huisjes gehuurd in Zwitserland, maar nooit borg hoeven te betalen.
Onze laatste ervaring met het huren van een huisje in de VS was ook problematisch door de borg. Geld overmaken is al lastig (en erg duur) , maar als de borg teruggestort zou worden zou het ook weer een gedoe zijn. De verhuurder heeft toen de borg maar kwijtgescholden.

mar
11-08-2011 om 16:00
Pelle
Wij huren eigenlijk nooit via een organisatie, maar altijd privé. Tot nu toe is het altijd zonde problemen gegaan. Maar fijn dat het nu in ieder geval geregeld is.
Kun je een tipje van de sluier oplichten mbt je bestemming? Ik ben heel benieuwd in welk gebied je zit.

mar
14-08-2011 om 19:21
Pelle
Leuk gebied. Wij zijn er in de zomer wel eens langs gereden en hebben ook in de buurt gewintersport.
Ik weet niet of privé huren goedkoper is, eigenlijk. Wij spitten meestal de websites van de diverse plaatsen door als we weten waar we heen willen. Het VVV is vaak wel behulpzaam bij problemen, maar die hebben wij nog nooit gehad. In Zwitserland durf ik het ook wel aan om het zo te doen. In Frankrijk hebben wij met skieën altijd via een organisatie geboekt.
We kiezen wel altijd huisjes die we op een website kunnen bekijken. Als er maar 1 foto of zo opstaat, doen we het niet. Soms staan er zelfs plattegronden op en weet je vrij goed wat je krijgt.
Wij hebben trouwens 1x een huisje via een organisatie in Tsjechië geboekt, maar dat was geen succes. Erg smerig, kachel ging niet aan, eigenaar sprak alleen maar tsjechisch en met ons taalgidsje kwamen we er ook niet uit. Het huisje zat het jaar daarop niet meer in het programma.
Fijne vakantie!!