Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Hond mee op vakantie

Hallo allemaal,

Even een vraagje naar ervaringen. We nemen dit jaar voor het eerst de hond mee op vakantie. Althans we hebben al jaren honden en er is er ook wel eens eentje mee op vakantie geweest, maar dat was dan naar een huisje, dan kunnen ze makkelijker eens eventjes alleen blijven, dat gaat met de caravan natuurlijk niet. Nu is het voor het eerst mee naar de camping met de caravan.

Haar bench gaat mee en we hebben een lange lijn waaraan ze moet vast liggen op de camping, logisch.

Maar hoe is dat een hond mee op vakantie? Wie heeft ervaring. We zijn een gezin met 3 kinderen. Kleine camping, hond mag mee, genoeg uitlaat mogelijkheden. Onze hond is dan net 1 jaar.

Groetjes, Pinkelot

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
katja

katja

07-03-2009 om 20:42

Ja tuurlijk, mee!

Wij gaan al jaren naar z-fr, hond mee. Met de caravan, de hond ligt of in de bench in de schaduw of in de caravan onder de tafel (lees: op ons bed ) of zelfs onder de caravan in de schaduw.
overdag aan hele lange lijn of los (wij staan meestal op hele kleine campings met meer honden en een wat 'losser' beleid)
Onze filosofie; de familie, daar hoort de hond bij

Succes
Katja

reina

reina

08-03-2009 om 11:26

Wij niet

Je hond moet houden van autorijden (de onze begint na en uur of 2 te zeuren) en je vakantiewensen moeten zo zijn dat een hond erin past. Wij zijn zelden op de camping, gaan de hele dag op pad, pakken terrasjes, bekijken musea, tuinen, archeologische dingen etc., kortom, veel dingen waar een hond niet in mag. Ik zou het beest en onszelf geen plezier doen hem mee te nemen. Dus als je dat wel doet moet je echt rekening met hem houden. We nemen hem wel mee als we weekendjes kamperen in eigen land, dan heeft ie zijn plek in de voortent, maar ook dan kunnen we bepaalde dingen niet doen omdat hij niet mee mag. Ook wil ik absoluut niet dat anderen last van hem hebben op de camping, niet iedereen houdt van honden, daar moet je zeker rekening mee houden. Soms zie ik honden los lopen of aan hele lange riemen zitten waardoor ze tegen anderen opspringen, dat vind ik niet kunnen. We nemen 'm wel mee als we ergens een huisje huren in het voor- of najaar, want in een huisje kan ie evt achterblijven, op de camping doe ik dat niet.
Maar ik neem aan dat jullie een vakantie vieren waar de hond het ook leuk zal hebben, het is wel erg gezellig!

Petr@

Petr@

09-03-2009 om 21:52

Ook niet

Wij gaan altijd ver weg (Spanje, Italië) en ik denk niet dat ik mijn hond daar een plezier mee doe, dat hele eind rijden én dan ook nog eens de hele dag in de hitte door moeten brengen.
Als we weekendjes weg in Nederland gaan, mag ze wel altijd mee, maar in onze zomervakantie vind ik het wel heel fijn als we eens níet aan de hond hoeven te denken en gewoon onze gang kunnen gaan.
gr.
Petr@

Pinkelot

Pinkelot

10-03-2009 om 11:45 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor de reacties.

Tot nu toe vind onze hond het prima in de auto, we hebben ook 3 kinderen, dus we stoppen regelmatig. Maar zo'n lang stuk hebben we nog niet gedaan natuurlijk.

We hebben een plaats met deels schaduw, deels zon. We beseffen goed dat we haar altijd mee moeten nemen. Daar hebben we het met de kinderen ook over gehad, dat we waarschijnlijk minder uitstapjes kunnen doen. En die waren toch blij, hahaha. Ze zitten in een leeftijd waar ze niet zo vaak van de camping af willen. Leuk om te lezen hoe iedereen er over denkt en dezelfde dingen noemt die wij ook hadden bedacht. We gaan het gewoon maar eens proberen, bevalt het niet, dan gaat ze volgend jaar niet mee. Ze is dan trouwens net 1 jaar.

De bench gaat mee en inderdaad een looplijn. We hebben een hele ruime plaats, al eerder gestaan, dus ze zal andere geen overlast bezorgen.

Wij hebben dus al zeer regelmatig mensen met honden zien kamperen, maar ja het zelf doen is weer net ff anders. We hebben nu sinds een half jaar 2 honden, maar eentje gaat naar zijn vaste logeeradres, die vind het daar heerlijk.

Groetjes, Pinkelot

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.