Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-01-2011 om 16:08
wij krijgen misschien/waarschijnlijk een puppy dit voorjaar. In augustus gaan we op vakantie (brabant; een huisje) en we hebben erop gerekend het hondje mee te nemen. Ik heb er namelijk zo'n zin in (het hondjesgebeuren) dat ik me niet voor kan stellen dat ik hem/haar 3 weken kan missen....
Wie neemt zijn hond mee op vakantie en wat zijn voor -en nadelen?
12-01-2011 om 13:00
Vorig jaar (precies vandaag!) kregen wij ons 2e hondje erbij. Ons oudste is te oud en maak je niet gelukkig met "op vakantie" gaan dus die gaat all-inclusive bij familie, maar de kleinste van het stel vind het zalig om mee te gaan (en wij ook). Omdat wij altijd in huisjes vertoeven is het enkel even kijken of honden welkom zijn. We gaan niet meer weg als thuis qua uren en alleen blijven kan hij goed dus wij hebben absoluut geen belemerend gevoel van "oh nee, de hond is mee". Dit jaar gaan we niet vanwege mijn zwangerschap, maar volgend jaar gaat hij lekker weer mee hoor, gezellig juist!
12-01-2011 om 13:12
Wisselt
Wij hebben een 2 jaar oude labrador. In de zomervakantie gaat hij mee, we hebben een caravan. Het eerste jaar zijn we in Frankrijk geweest en afgelopen jaar in Frankrijk en Spanje. Gaat heel goed, ze zijn daar gek op honden. We konden overal gewoon uit eten, zelfs binnen. Afgelopen jaar in Spanje werd er zelfs een plek vrijgemaakt aan tafel voor hem (stoel weg gehaald). Nadeel is dat je niet met zijn allen naar supermarkt, museum of grotten oid kunt. Afgelopen meivakantie zijn we een weekje naar Griekenland geweest met het vliegtuig en toen ging hij niet mee. Wintersport nemen we hem ook niet mee, hoewel dat op zich prima kan, Oostenrijk is ook zeer hondvriendelijk, maar wij skien beide en dan moet hij de hele dag alleen blijven. We laten de hond overigens nooit alleen in de caravan, misschien kan dat wel, maar we zijn toch bang dat hij gaat blaffen als hij buiten geluiden hoort ofzo en dat lijkt me nogal hinderlijk voor de bure, in een huisje zou ik dat wel doen. Als je hond nog in de bench zit tegen die tijd is het helemaal goed te doen, dan loop je niet het risico dat hij wat sloopt in het huisje als je weg bent.
13-01-2011 om 20:31
Vaak niet...
We hebben hond als pup wel 3 x meegenomen naar verschillende huisjes, dat ging prima. Al had ze er niet veel plezier in om vast te liggen, helaas. Als we een poosje gingen wandelen was ze moe en sliep ze een paar uur
Maar in de zomer hebben we 8 dagen haar naar het pension gedaan( 5 maanden was ze toen)en daarna een week mee.
De weekendjes erna mocht ze bij kennissen die ook een jonge hond hadden en dat vond ze zo fijn dat we dat vaker gevraagd hebben. Ze mag dan de hele dag spelen en dat vind ze veel leuker dan aan de lijn liggen
De afgelopen zomers is de ook naar het pension geweest, eerst wil ze de auto niet uit en moet ze echt een dag flink wennen. Daarna is ze helemaal in dr element en ze is echt helemaal gespierd als ze na 2 weken terug komt van het vele rennen hèèl de dag