Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vic

Vic

10-05-2009 om 13:51

Hotel bij disney zonder entreetickets

Wij zijn vorige week vier dagen naar Disneyland Parijs geweest en hebben een jaarabonnement gekocht (voor de prijs van twee dagen toegang, dus voordeliger). Als het lukt wil ik het komende jaar nog wel een keer gaan, maar dan het liefst in een hotel bij het park. Op de boekingswebsites kom ik echter alleen maar arrangementen tegen inclusief entreetickets. Weet iemand of het ook mogelijk is om alleen hotelovernachtingen te boeken, en wat kost dat dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Net terug uit frankrijk

Hoi Vic,

Wij zijn gisteren net terug gekomen uit Frankrijk. Wij hebben ook jaarkaarten voor Disneyland en hebben deze week een huisje gehuurd van een particulier op ca. 15 minuten rijden van Disneyland. Dit beviel ons heel erg goed en was bovendien goedkoper dan een hotel: De kosten voor een week waren €280 euro. Voordeel is dat je gewoon in het huisje kan koken (keuken met fornuis, oven, magnetron, vaatwasser en wasmachine) en dus niet elke avond uit eten hoeft. Het huisje had twee slaapkamers: een met een twee-persoons bed en een kamer met drie eenpersoonsbedden. Het is ons heel goed bevallen en dat doen we volgende keer zeker weer.

Verder hebben we ook wel eens in het Novotel overnacht bij Collegien, ook vlak bij Disney. Hier kan je gewoon een hotelovernachting boeken zonder arrangement. Wij hebben het via internet geboekt en betaalden toen €75 voor een familiekamer per nacht. Hier kan je met vier personen overnachten. Ontbijt moet nog extra worden bijbetaald: ik dacht €15 per persoon (volwassenen) en kinderen gratis. Maar alles vergeleken beviel het huisje veel beter: meer ruimte, eigen keuken en relatief goedkoper.

Als je wilt meer details wilt moet je het maar laten weten.

Groetjes

Mariola

Vic

Vic

10-05-2009 om 14:54

Mariola

Wij zaten nu in een stacaravan op ca 20 minuten rijden vanaf Disney. Dat was op zich prima te doen, maar het lijkt me ook heerlijk om 's morgens direct na je ontbijt (zonder afwas) het park in te kunnen. En 's avonds na het eten (zonder afwas!) de kinderen zo weer in bed te kunnen schuiven, zonder eerst nog een eind te moeten rijden. Ik vrees wel dat een hotel bij Disney ook zonder toegangskaarten nog een schep geld blijft. De arrangementen met toegang zijn voor 3 nachten zo'n 950 (!) euro voor 3 personen.

Jolijt

Jolijt

10-05-2009 om 19:08

Vic

Ja, je kan ook alleen een hotel daar boeken. Ik zou even op de franse site kijken, daar staat meer info dan op de nederlandse.
Let ook op het infoblaadje dat je krijgt; op de laatste blz staat voor abonnementhouders een kortingsbon voor 1 nacht voor de disneyhotels en de davy crocketranche. (resp. 35 en 40%) (geldig in april/mei/juni... maar daarna is er vast weer een nieuw blaadje!)

Nasha 1st

Nasha 1st

10-05-2009 om 19:15

Wat kost

een jaarabonnement dan en voor hoeveel personen is dat dan? (wij gaan in juli en als dat vorodeliger is....)

Jolijt

Jolijt

11-05-2009 om 07:33

Nasha

Een jaarabonnement neem je per persoon.
http://offres.disneylandparis.fr/passeport-annuel/non-adherents/index.xhtml
Wij hebben de fantasy variant (129 euro). Daarmee mag je 335 dagen per jaar de parken in; de drukste dagen zijn uitgesloten (maar dan willen we toch al niet!). We hebben eigenlijk nog nooit gehad dat we wilden gaan en op een niet toegestane dag zaten. (als je specifieke data hebt kan ik ze voor je nakijken).
Verder staat ook nog in de kleine lettertjes dat je een korting krijgt als je met 6 of meer personen op 1 adres woont. Onze jaarkaart kost daarmee 103 euro per persoon.
Parkeren met een jaarkaart is gratis, en je krijgt korting in de shops en restaurants.

Nasha 1st

Nasha 1st

11-05-2009 om 19:46

Heb zitten kijken

maar als ik voor ons alle 5 een abonnement neem, ben ik 100 euro duurder uit dan wanneer ik voor 2 dagen een pas koop....tenzij je een francilien-pas of zoiets koopt, maar dan mag je niet meteen het park in, de 1 2 dagen na aankoop of zoiets, en ik weet niet hoe ik die van te voren kan kopen....dus ik denk dat wij gewoon de 2 dagen pas koop

Vic

Vic

11-05-2009 om 20:03

Hier

De Fantasy abonnementen waren 129 euro per persoon (dagkaart is 60 euro voor een volwassene), dus je moet drie dagen gaan om het eruit te hebben. Verder was bij mij 1 kind gratis, omdat bij twee abo's 1 kind tot 7 jaar gratis mag. En ik had nog 10% korting op een van de kaarten omdat mijn zusje een kortingspas had.

Nasha 1st

Nasha 1st

12-05-2009 om 00:06

Dan nog

is 5 losse 2 dagen tickets voordeliger, behalve als ik dus langer of nog vaker ga, maar daarvoor is het iets te ver weg, scheelt maar een paar euro, maar toch....

Jolijt

Jolijt

12-05-2009 om 08:53

Nasha

Je had toch niet serieus verwacht dat een abonnement bij 2 dagen al voordeliger zou zijn? Moet je eens kijken hoe vaak je naar de Efteling moet om een abonnement eruit te krijgen!

Nasha 1st

Nasha 1st

12-05-2009 om 10:55

Nee...

ik was gewoon benieuwd, en nu heb ik gezien dat losse tickets toch voordeliger zijn, hoewel je bij een abo wel weer korting op winkels en restaurants krijgt, dus misschien moeten we toch nog eens serieus kijken....

Vic

Vic

12-05-2009 om 12:37

Bij 3 dagen wel

Twee dagen zou heel snel zijn, maar ik vind het toch ook best snel dat je met drie keer al voordeliger uit bent met een abonnement. De korting in de winkels bedraagt 10%, dus dat zal weinig verschil uitmaken, tenzij je voor honderden euro's wilt inkopen. Volgens mij zijn kinderkaartjes ook goedkoper dan voor volwassenen, terwijl de abo's dezelfde prijs hebben.

Vic

Vic

12-05-2009 om 15:43

Terug gaan

Wij zijn er drie dagen geweest, maar hebben lang niet alles gezien. Wat dat betreft zou ik dus best nog wel een keer willen gaan. Ik zou geen abonnement nemen als ik minder dan drie dagen zou gaan, want dan ben je duurder uit als je niet nog een keer gaat.

Nasha 1st

Nasha 1st

12-05-2009 om 16:43

Ik zou

niet nog een keer gaan, ook al is het een jaarabonnement. Ik zat nu echt puur te rekenen of het voordeliger zou zijn. Met 1 gratis kind ben ik ongeveer 10 euro duurder uit als ik abo's koop. Dan heb ik wel weer korting in shops en in restaurants....ik moet het dus gewoon nog eens goed doorrekenen wat wijsheid is....

Vic

Vic

12-05-2009 om 19:16

On topic

Ik ben er nog steeds niet achter wat een overnachting kost zonder entreetickets ;-( Het staat ook niet op de franstalige site.

Jolijt

Jolijt

13-05-2009 om 06:54

Vic

Ik heb de franstalige site ook nog eens op de kop gezet, maar kan het inderdaad niet meer vinden. Ik ben bang dat bellen of mailen de enige optie is die overblijft.
Wij hebben het jaren terug 1 keer gedaan, maar vonden het een dure oplossing en hebben buiten Disney om gezocht. (marriot isle de france)

Hanny61

Hanny61

13-05-2009 om 20:42

Residhome prestige

Wij zijn eind maart een paar dagen naar Disney geweest. We hadden kaarten bij de ANWB gekocht en een appartement geboekt in het appartementencomplex Résidome Prestige Val d’Europe, via Kras Reizen. Het complex ligt 1 metro-station van Disney verwijderd (metro-station vlakbij). Ons appartement was voor 4 personen vrij klein, maar het was voor vier dagen ook niet duur (125 euro per persoon). Er is een grote supermarkt vlakbij, dus we ontbeten gewoon in het appartement.

astrid

astrid

15-05-2009 om 22:05

Extra kortingsbonnen

Kijk eens bij Marktplaats, daar worden soort stempelkaarten aangeboden. De eigenaar van de stempelkaart moet een aantal stempels zien te krijgen om korting te krijgen en als je met een stempelkaart bij de kassa van Disney komt, krijg jij ook korting.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.