Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

pecas

pecas

13-12-2010 om 19:39

Hotelletje rotterdam en utrecht

Binnenkort moet ik in NL zijn en ben dan een paar nachten in zowel Rotterdam als Utrecht met m'n dochter.

Kent iemand een leuke centraal gelegen hoteletjes of B&B's in die steden die aan te bevelen zijn?

Bij voorbaat dank,

Pecas

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Utrecht

NH hotel ligt in hartje centrum, aan het Janskerkhof. In een mooi oud pand.

Of Court Hotel City Centre, aan de Korte Nieuwstraat, ook in een prachtig gebouw, de voormalige rechtbank.
Dit hotel ligt ook vrij centraal, een paar honderd meter van de Dom in het oude hart.

pecas

pecas

15-12-2010 om 07:28

Moppeke

Bedankt, ik ga eens kijken naar die hotels!

Pecas

Geen kleine hotels

Hoi Pecas,
Het zijn geen kleine hotels, maar zeker sfeervol.
En als je naar de prijzen kijkt in hartje Utrecht, dan zul je zien dat het qua prijs niets uitmaakt. Je moet in hartje centrum de volle mep betalen.

En als je dan toch in Utrecht bent: ga dan een broodje eten bij de bakkerswinkel op de Voorstraat (bakkerswinkel.nl). En de lekkerste koffie voor jezelf drink je bij Brandmeesters in de Korte Jansstraat. Voor je dochter is het museum Van Speelklok tot Pierement misschien leuk. Ach, ik sla door

Lietje

Lietje

15-12-2010 om 15:16

Maliehotel

Sandton Malie Hotel, Utrecht. Heb ik goede berichten over gehoord. Ligt centraal, vlak bij het spoorwegmuseum
Veels plezier, Lietje

pecas

pecas

16-12-2010 om 13:55

Winkeltjes?

Bedankt meiden!
Moppeke, die koffie zet ik op het lijstje, dochter en ik zijn ontzettend koffieleuten. Ze is trouwens 18 en ik breng haar naar de universiteit waar ze begint in Januari, dus ze zal vast willen weten waar de leukere winkelstraatjes zijn. Dus als jullie nog iets aan kunnen bevelen? Zijn winkels trouwens open op zondag ook?

Pecas

Leukere winkelstraten

Persoonlijk vind ik de wat kleinere straatjes aan het einde van Steenweg, in de buurt van de Dom het leukst.

Voor het lekkerste broodje ga je naar Bigoli, je kunt er niet echt zitten, maar voor to go, heerlijk. Zit in de Schoutenstraat, zijstraat bij het Stadhuis (bigoli.nl)

Enne... uit nieuwsgierigheid: wat gaat ze studeren?

pecas

pecas

17-12-2010 om 12:01

Dochter

Bedankt Moppeke,
Dochter gaat Bachelor of Arts doen aan University College Utrecht, ze heeft er zin in!!

studiebolletje dus
De campus zit niet in hartje Utrecht, maar je bent er wel redelijk snel vanuit het centrum.

Leuk, je dochter zal zich vast vermaken in het studentenleven in Utrecht. Die weet in no time de weg in de binnenstad, let maar op.

Als je op de site van de UU kijkt, dan kun je ook zien welke gebouwen er in de binnenstad zijn. Alleen Rechten en Letteren zitten in de binnenstad, de rest zit op de Uithof en UCU op de campus op het voormalig terrein van de Kromhout Kazerne. Je kunt ook even naar binnen gaan bij het Academiegebouw op het Domplein. Is een prachtig gebouw en alleen al een blik in de hal is indrukwekkend. Ga ook vooral even naar binnen bij de onlangs gerenoveerde en geopende bieb aan de Drift. Prachtig verbouwd met mooie details. Leuk weetje: Bij binnenkomst, na de balie van security, kun je een trap op naar boven. Als je dat doet, en je gaat dan gelijk rechtsaf, dan kun je langs de railing op een bankje zitten. Vanaf dat bankje kijk je naar de overkant omhoog, en dan zie je een raam dat ze intact hebben gelaten, enkel en alleen omdat je er de Dom in kunt zien.

Als je trouwens op de Drift naar de bieb gaat, loop je aan het einde tegen de Voorstraat aan. En net op die hoek is trouwens de Bakkerswinkel. Echt een leuke plek voor een high tea of gewoon een broodje.

Veel plezier!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.