Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ella2007

Ella2007

15-05-2013 om 10:40

Huizenruil

Overweeg huizenruil te doen voor de komende vakanties. Ben een beetje klaar met kamperen en heb geen geld voor villa's of huizen huren. Iemand ervaring ? Er zijn verschillende sites en ik weet niet goed wat goede sites zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Grappig

Ella, ik heb ook op internet zitten zoeken, geen zin om 95 euro te betalen en niet zeker te weten of het gaat lukken..

huisvrouw

huisvrouw

16-05-2013 om 14:26

Of anders

In plaats van huizenruil kun je ook zoeken naar iemand die een huizenoppas wil. Dat lijkt mij nou wel wat, een betrouwbaar iemand die in ons huis komt als wij er niet zijn, de kat verzorgt en af en toe het gras maait, en verder kan genieten van de ligging vlak bij een leuke stad en van onze heerlijke tuin. Win-winsituatie lijkt me, ik hoef dan niet in dat andere huis maar ga gewoon mijn eigen ding doen.

guera

guera

16-05-2013 om 16:12

Huisvrouw

Dat kan via vakantieoppas.nl
Maken wij al n paar jaar gebruik van. Ideaal. Huis is bewoond. Kat geknuffeld. Tuin verzorgd. Geen inbrekers en die mensen hebben ook een leuke vakantie. Dus doen zou ik zeggen

guera

guera

16-05-2013 om 16:14

Ella

Vakantieoppas.nl dus. Kost wel wat geld om toch ook een drempel op te werpen. Op de gelieerde site staan ook buitenlandse huizen.
Succes

Via ool

Of huizenruilen via OOL? Als we hier nou eens onze ruilwensen neer zouden zetten....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ja via ool

Lijkt me niet eens zo'n gek idee hoor.
Bijv. een gezin dat anders niet weg kan ivm financien, zou ik best een weekje mijn huis en kat toevertrouwen In principe..

huisvrouw

huisvrouw

17-05-2013 om 09:17

Guera

Bedankt voor de link! Hou ik zeker in gedachten. Dit jaar is onze nog thuiswonenende zoon er als wij weg zijn maar dat zal volgend jaar al wel niet meer zo zijn.
Ik bedoelde voor Ella dat je niet persé hoeft te ruilen van huis, het kan ook één kant op.
Huizenruil of huizenoppas via OOL, prima idee, nieuwe rubriek dan maar?

Ella2007

Ella2007

17-05-2013 om 10:39

Buitenland

Ik zou dan wel naar het buitenland willen. Hoeft niet ver weg te zijn , maar dan heb ik in ieder geval wel het idee dat ik even weg ben. Een andere taal horen en andere dingen eten draagt bij mij altijd wel bij tot de feestvreugde.
Een nadeel lijkt me dat de kids niet zo gemakkelijk in contact komen met andere kinderen. Maar aan de andere kant: de meeste keren dat we weg zijn spelen ze vooral ook met elkaar. Ook op de camping.
En in de omgeving moet natuurlijk wel wat te doen zijn.

P

P

17-05-2013 om 12:42

Lijkt me wel wat

Ik hoef absoluut geen huizenruil, heb geen huisdieren en mijn man wil geen vreemden in zijn huis (laat staan in zijn bed).

Op huisdieren passen lijkt mij dan wel weer wat. Volgend jaar willen we wat goedkoper op vakantie dus wellicht is het een idee.

Met kinderen

Wat voor ons wel stress oplevert bij een huizenruil, is dat onze kinderen dingen kunnen slopen in hun enthousiasme / onaangepastheid/ enz.
Vorig jaar een huis met stenen vloeren en overal mooie kunstobjecten , slik!

Lekker kamperen trekt mij dus meer.
We krijgen al een collega van man voor de eerste week, die kunnen ook de kat verzorgen. Dan nog 2 weekjes te gaan

P

P

17-05-2013 om 19:24

Hmm

Ik zie dat ze toch allemaal het liefst een 'ouder echtpaar' willen en dus twee personen...

bodil

bodil

20-05-2013 om 21:24

Wel huizenruil

Wij zijn net terug van onze eerste huizenruil. En het was een groot succes!
We zijn naar een Parijs geweest, een frans gezin met 2 kinderen en oma kwamen in ons huis. Ik vond het spannend, dacht dat ik mij erg onvrij zou voelen in het huis van een ander. Maar dat was helemaal niet zo. Het was ideaal; kinderen een eigen kamer met speelgoed. We hoefden zelf - behalve kleding- niets mee te nemen. Onze kinderen hebben wat spulletjes waar ze aan gehecht zijn (dure stiften, Top model boeken ) in een tas gedaan en in de schuur gezet.
Het enige nadeel is dat we voor de vakantie ons huis schoon moesten hebben.

We zijn nu 4 maanden lid van een huizenruilsite (mag ik hier niet noemen dacht ik) en hebben al verschillende aanbiedingen gehad(Venetie, Bretagne, 2x Parijs, California, gisteravond nog Sevilla). Stel dat je het eerste jaar geen ruil hebt (en je wel je best doet) krijg je het tweede jaar gratis. Moet echt lukken.

Moet ik er wel bij zeggen dat wij niet heel erg hangen aan materiele zaken. We hebben zelf 4 kinderen, ons huis is hierop inbgericht. Met kunst aan de muur, een houten vloer maar verder weinig wat stuk kan. En dat is dan het risico. Wij hebben van hen een beker kapot laten vallen, zij van ons een glas. Ik kijk ook wel waar ik op inga; Jaren geleden heb ik mij ook eens aangemeld , door omstandigheden kwam het er niet van. Ik wilde graag naar Israel. We kregen een aanbieding; paste helemaal... alleen de foto's lieten een showroom zien van glas en marmer. Daar zou ik geen vakantie hebben met 4 kinderen. Dus niet op ingegaan.

Ik zie echt veel voordelen. Het is ook leuk om rond te kijken en voorstellen te doen. Sevilla gisteravond werden we enthousiast van; nog geen 1000 euro vliegen met het hele gezin, een klein appartement, grote tuin, zelfde vakantietijd. We hebben 't vandaag toch afgeketst op het enorm warme weer in de zomer. Misschien beter volgend voorjaar.

Kortom; wij zijn enthousiast na onze eerste ruil. Er zullen er zeker meerdere volgen!

bodil

bodil

20-05-2013 om 21:24

Geen link

Je vraagt om een goede site, ik dacht dat ik geen link mag geven. Misschien wel een hint? Wij zijn aangesloten bij de site met een nederlandse oprichtster.

Als 't niet mag verwijdert OOL het maar

Tijgeroog

Tijgeroog

20-05-2013 om 22:56

Bodil

Je schrijft dat jullie al veel aanbiedingen hebben gehad. Hebben jullie dan ook een huis dat bijvoorbeeld door de ligging erg aantrekkelijk is?
Wij wonen in een rijtjeshuis in een vinexwijk in een niet zo interessante stad, dus ik kan me niet zo heel goed voorstellen dat anderen graag met ons zouden ruilen.

bodil

bodil

21-05-2013 om 09:37

Huis

We wonen ook in een rijtjeshuis. Een drive in woning, waardoor we wel veel slaapplaatsen hebben. In totaal 8 slaapplaatsen waarvan 3 hoogslapers. We hebben 5 echt kleine slaapkamers (8-9 m2) en 1 grote. Huiskamer met open keuken zal zo'n 45-50 m2 zijn.
Gewone tuin met een trampoline.

We wonen in Harderwijk. Vlak bij het water.
Wel een groot voordeel is dat Harderwijk centraal ligt. Een uur naar Amsterdam is voor buitenlanders niets.

Er zijn ook best veel nederlanders (of halfnederlandse stellen) die in het buitenland wonen en via huizenruil op vakantie bij hun familie/vrienden willen zijn. Daarvan heb ik het idee dat het soort huis niet zo heel veel uit maakt.

Het is wel zo dat er qua huis wel 'gelijk'geruild wordt. Wij zullen dus niet snel in een een grote villa met een zwembad terecht komen. Aan de andere kant is het maar net hoe graag die mensen naar Nederland willen. Gisteravond heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een voorstel gedaan an mensen uit Zuid Frankrijk met een vrijstaand huis en een zwembad. Zij willen graag naar Nederland. Nog geen reaktie gehad. De aanbiedingen die we verder gehad hebben was in Vnetie een groot appartement, In Parijs 2x een eensgezinswoning, in Bretagne een vrijstaand huis met enorm veel grond (Pippi Langkous huis zeggen de kinderen), In Jeruzalem een groot appartement.
Wij zijn met 6 personen, dat drukt de mogelijkheden. Heb je een kleiner gezin dan is er nog veel meer keus.

Ook binnen Nederland wordt er veel geruild. Ook leuk, in de herfstvakantie een weekje naar de kust.

Terwijl ik dit nu schrijf krijg ik een mail uit Zuid Frankrijk dat ze al een deal hebben met een Amsterdams gezin voor de zomer. Dat is nou weer jammer. Op zoek naar een ander adres; we hadden een lijstje gemaakt. Portugal was de volgende mogelijkheid.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-05-2013 om 11:17

Bodil

Leuk, dank je wel voor je uitgebreide reactie.
Die trampoline hebben wij ook in de tuin. Ik woon in Tilburg, en dat is leuk als je naar de Efteling, beekse bergen of de loonse en drunense duinen wilt, maar verder is het niet echt toeristisch. Harderwijk klinkt dan wel wat aantrekkelijker.
En is het niet raar om zo tussen de persoonlijke spulletjes van iemand anders te zitten, of iemand bij jouw spullen te hebben?

Ot tijgeroog

Wordt t niet erns tijd dat we n kleine OOL Tilburg meeting houden?

Groetjes Dorry

Tijgeroog

Tijgeroog

21-05-2013 om 23:53

Dorry

Ja, leuk, dan kunnen we ook eens over tenten praten. ik was vanavond nog in t-kwadraat, maar je was er niet, de schaatsbaan was dicht...

Ot tijgeroog

Hoe gaan we dat afspreken? Zolang er geen ijs ligt op de Ireen wustbaan?

Tijgeroog

Tijgeroog

22-05-2013 om 20:40

Dorry (ot)

Je hebt toch een winkel(tje)? Ik zou een keer langs kunnen komen. Of via je website contact op kunnen nemen.

Tijgeroog ot

Kei goed idee!!!!

Straks kennen we elkaar al hahaha

Tijgeroog

Tijgeroog

23-05-2013 om 15:07

Dorry (ot)

Het was leuk.

Tijgeroog

Dat was nog eens n verrassende ontmoeting!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.