Vakantie en uitjes

oregano
18-01-2013 om 21:33
In de herhaling :) welk grieks eiland is het mooiste?
Hoi,
ik ben even aan het speuren naar een weekje vakantie samen in Griekenland op de site van Eliza was here, bevalt ons erg goed. We zijn inmiddels op kreta (rustige zuidkust, Mirtos), rhodos (rustige oostkust), kythira en kefalonia geweest. ik vond Kreta en Kythira het mooiste. Kefalonia te veel nieuwe huizen etc. Nu zie ik weer zoveel mooie plekjes, maar wat te kiezen. Zag iets leuks op samos. Maar ook op Lesbos, Santorini, Lefkas..etc.Wat is jullie favoriete Grieks eiland?
Leuk die voorpret vind ik.
Zoals ik altijd lees van Eliza,
met reislustige groet ))
Oregano

wil40
18-01-2013 om 21:49
De mooiste?
Ik durf niet te zeggen "de mooiste". Veel Griekse eilanden zijn mooi en jij hebt er al meer ontdekt dan ik. Maar Thassos vond ik prachtig! Die stond niet in je rijtje. Niet zo'n groot eiland en prachtige natuur en kusten.

Sahara
19-01-2013 om 11:57
Hmmmm
Wij vonden Lefkas mooi (leuke wandelingen). Chios en de plaats Parga. Je kan dan naar de Meteora kloosters gaan en de Zagoria dorpen. Wij hebben toen voor een nacht in een bed een breakfast geslapen (bonnefooi)
Corfu vonden wij tot nu toe het minst leuk.
En ik kan je Ross holidays ook aanraden voor wat voorpret.

oregano
19-01-2013 om 12:34
Dank! iets specifieker: we houden van oude kerkjes, kloosters, a
Om te bezoeken. Ook natuurlijk het strand en snorkelen, maar willen ook graag het authentieke griekenland zien, Dus we houden niet van bv Chersonisosachtige oorden, maar die zijn er ook niet bij Eliza.
Wij zijn met Ross naar Kythira geweest, zal ook even op deze site kijken, maar ik vind Eliza toch iets goedkoper qua combi van vliegen, auto en appartement. Maar ik ga toch even weer kijken,
Groet oregano

Sahara
19-01-2013 om 17:02
Ross holidays
Is heel erg duur. Maar wel leuk om te gebruiken om te kijken waar je naar toe kunt gaan.
Chios dan maar. Lefkas is niet heel bijzonder. Parga is een drukkere plaats maar de omgeving is wel weer geweldig.
Zuid kreta of west kreta is ook erg mooi.

Nor@
19-01-2013 om 19:35
Wij vonden
Corfu echt heel mooi!
Ik ben al op veel eilanden geweest, ook Kreta, vaste land, Paros, Anti-Paros, Mykonos etc maar Corfu vind ik ook echt een aanrader!

Maanve
19-01-2013 om 20:37
Kroatische eilanden
Hoewel ik niet veel heb gezien van de Griekse eilanden (alleen Rhodos en Corfu), zou ik je ook willen wijzen op de mogelijkheden van de Kroatische eilanden. Echt, daar zou ik nou elk jaar wel heen willen . Ik vind het qua cultuur en manier van leven, bebouwing, echt andere eilanden dan de Griekse eilanden waar ik ben geweest. Mooiere vegetatie, minder binnenlands toerisme en ik denk ook een lager prijspeil.
Wat bovendien leuk is, is dat je vanaf de Kroatische eilanden (bijvoorbeeld Brac of Hvar) een dagtrip met de boot kan maken naar bijvoorbeeld Split en Trogir. En vanaf Korcula naar Dubrovnik.
Voor Hvar en Brac weet ik leuke kleine hotels. Laat het maar weten als je geinteresseerd bent!
Maanve

gonniegans
20-01-2013 om 14:35
Eliza
Wij hebben ook net geboekt bij Eliza was Here.
Gekozen voor Zakhynthos. Wij zijn er eerder geweest en het is niet het mooiste eiland qua authenticiteit, maar heeft wel mooie natuur en prachtige baaitjes. Bij Eliza zit er natuurlijk een auto bij dus we kunnen ze allemaal ontdekken.
De keuze is toch vaak een combinatie van het eiland en de accomodatie. Wij wilden ook een keer Samos ontdekken maar ik kan hier niks geschikts vinden. Zelfde gold voor Lesbos, dat lijkt mij ook erg mooi.
Ik vond zelf Santorini erg indrukwekkend. Wel toeristisch natuurlijk, maar die klif en die zonsondergang daar.. ik kon er geen genoeg van krijgen.
Succes met je zoektocht

Lou
20-01-2013 om 15:49
Rhodos en kreta
Ik vond Rhodos en Kreta het leukste, maar daar ben je zelf ook al geweest . Inderdaad in de rustige regio's is het schitterend. Op Rhodos zaten wij trouwens in Petroto Villas, via Elizawashere, dat was super! De organisatie vond ik ook uistekend en sympathiek. Ik zou dus lekker rondneuzen bij Eliza en er een mooie uitpikken.
Hm, volgens mij heb je niets aan deze reactie. Eigenlijk wil ik gewoon ook naar een Grieks eilandje en wel nu

oregano
22-01-2013 om 21:34
Gonniegans
Ik had dit gezien op samos, leek me wel mooi:
http://www.elizawashere.nl/griekenland/samos/koumeika/mandilada_village_vl.htm.
Ik zal ook nog even kijken wat ze hebben op santorini. Dacht dat het heel klein was, en we willen 12 dagen. Maar bedankt voor de tip, ga gelijk even kijken. Ach bij Eliza zijn de olekjes eigenlijk altijd mooi en rustig. Maar een klein beetje vertier dichterbij vind ik ook wel leuk. Dat je niet steeds met de auto hoeft om uit eten te gaan vooral.
Leuk deze voorpret, wanneer ga jij?
Groeten oregano

oregano
22-01-2013 om 21:37
Lou, ik ook
Liefst gisteren. Wij zaten op Rhodos bij auberge Kalopetri.http://www.elizawashere.nl/griekenland/rhodos/kritinia/auberge_kalopetri_vl.htm
ga die van jullie even bekijken en wegdromen. Ik ben helemaal verliefd op Griekenland met alle kafenia's en lekkere hapjes, drankjes, strandjes en superaardige mensen. En dat wachten bij de supermarkt, terwijl zij rustig verder kletsen, liefst met sigaretje achter de kassa in de kleine dorpjes...Heerlijk die onthaasting daar.

oregano
22-01-2013 om 22:21
Geboekt, altijd weer spannend, op samos
ben heeeeel benieuwd!
Groet Oregano

gonniegans
23-01-2013 om 15:08
Leuk!
Leuk, die had ik ook gezien en had voor ons ook een optie kunnen zijn!
We hebben deze geboekt: http://www.elizawashere.nl/griekenland/zakynthos/agios_sostis/grantzaos_villas_vl.htm
We gaan 20 juli, was nog de enige optie voor het appartement type (begane grond) dat wij wilden hebben. Ben ook vooral op de Zoover recencies (9.5) afgegaan, nu hopen dat het echt zo leuk is. Aghios Sostis zijn wij al eens geweest voor dat we kinderen hadden en dat is in elk geval een leuk plaatsje.

gonniegans
23-01-2013 om 15:13
Goede recensies!
Die van jullie heeft trouwens ook heel goede recensies op Zoover. Is voor mij wel een issue, zonder goede recensies zal ik niet snel boeken. Geldt dat voor jullie ook?

oregano
23-01-2013 om 17:18
Gonniegans
Prachtig ook jullie appartement en plek!!! dacht al oooo dat was ook mooi geweest. Waarop vriendlief nuchter zei: ja maar we gaan nu naar samos. En ik keek daar ook even weer en dat is ook prachtig. maar laten we lekaar even op de hoogte houden als jij geweest bent en ik (wij gaan pas in september).
Veel voorpret gewenst!
Groet oregano

oregano
23-01-2013 om 17:30
Recensies en zoover en eliza....
Voor mij zijn die recensies ook altijd wel belangrijk. Ik heb echter al wel eens gedacht dat alle plekken van Eliza altijd wel erg hoog scoren op zoover.
Ik zocht net even hun adres op via google maps en toeb zag ik dit:
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl
Is dat niet ook zoover wat daar zit???
Beetje raadselachtig toch. ik was altijd al benieuwd wie er nu achter Eliza zit....
Maar goed dat mag de pret niet drukken, de plekjes zijn ook idd erg mooi!

gonniegans
23-01-2013 om 21:12
Huh?
Eliza zit toch in Utrecht en Zoover in Zeist? Of bedoel je dat niet (link werkt niet).
Oprichter van Eliza is overigens Koen Everink, die man die zo te grazen was genomen door Badr Hari.
Correndon is ook een vergelijkbaar iets begonnen: Karin's Choice, lijkt wel een kopie van Eliza.
http://www.karinschoice.nl/
Begin augustus kan ik je meer vertellen over hoe het was, hopelijk denk ik eraan tegen die tijd

oregano
23-01-2013 om 22:44
Gonniegans
Ik heb het adres van Eliza opgezocht en toen zag ik dacht het ook het logo van zoover. Maar was niet goed te zien want stond een boom voor. Maar maakt verder ook niet uit.
Nu weet ik toch iets meer over Eliza en wie het heeft opgericht, ik wist dat helemaal niet dat hij dat was...