Vakantie en uitjes

NaShA
30-07-2011 om 22:57
In vervolg op het draadje hierboven: wat nemen jullie mee met vakantie?
Ik ben echt in shock dat iemand voor 4 personen in 1 kratje kleding mee kan nemen, dus begin me nu af te vragen, neem ik dan zo gek veel mee?
Dus, wat neem JIJ mee op vakantie?

Elisa Gemani
30-07-2011 om 23:54
Hier
Het hangt er denk ik nogal vanaf waar je naartoe gaat en of je daar je kleding etc. kan (laten) wassen. En of je iedere dag andere kleding wilt aantrekken of niet. Als je naar een warm land gaat en je kan zelf je kleding wassen hoef je natuurlijk maar heel weinig mee te nemen, zeker als je aan het strand zit. Zwembroek of bikini fungeren dan grotendeels als ondergoed en met een paar zomerjurkjes, korte broeken en hemdjes en een paar sandalen kom je een heel eind. Plus een set kleding en dichte schoenen voor koudere/natte dagen en in het vliegtuig. Althans dat is wat wij meenemen. Ik neem echt geen zeven setjes kleding mee per persoon en ook geen 7 onderbroeken. Twee dagen hetzelfde dragen mits het schoon is vind ik geen issue. Ik neem een alles-in-1 wasmiddel mee (kan je ook mee afwassen en desnoods je haar en lichaam mee wassen) en wasknijpers en was iedere avond de zwemkleding. Verder mijn mobiel, camera, slaapzakken, handdoeken, medicijnen, toiletartikelen en een boek voor mezelf en een voetbal voor zoon en dat is het wel zo ongeveer.
In uiterste nood kan je altijd nog iets kopen in je vakantieland maar liever niet (zonde van het geld toch?).
Ik neem sowiso liever minder dan meer mee. Van huis uit hebben we het travelling light meegekregen en dat scheelt inpakken, uitpakken en thuis na terugkomst een berg wassen Gewoon kijken wat je echt nodig hebt en de rest thuis laten. Mijn moeder zei altijd dat je voor drie weken hetzelfde mee kan nemen als voor een week en van die week neem je maar de helft mee op vakantie dan wat je thuis nodig zou hebben. Maar wel inclusief (af)wasmiddel, koffie, wasmiddel, tandpasta, zaklantaarn etc. Er werd behalve eten bijna nooit iets gekocht op de plaats van bestemming. Ook geen idiote hoeveelheid souvenirs trouwens en zeker geen grote dingen.
Vantevoren een goede inpaklijst maken, zorgen dat de papieren in orde zijn en daarvan ook kopietjes meenemen, noodnummers mee en alles verder zo klein mogelijk opvouwen/oprollen en in de koffer. Kan me niet herinneren dat we ooit gestressed aan het inpakken waren

Lis@
31-07-2011 om 11:50
Die kratjes zijn best groot hoor
Maar zoals Single lady al zegt, het hangt van je bestemming af en of je kampeert of opgetut in een hotel moet eten.
Het weer speelt natuurlijk ook een grote rol, wij kamperen en dan hebben we niks aan en mooi weer dus bedenk maar wat ik bij me heb. Ondertussen heb ik afgeleerd om te veel mee te nemen. Vaak heb je een favo jurkje of rokje en het is even door een sopje en je trekt het weer aan.
Ik heb 1 spijkerbroek bij me. Wij reserveren ook niet dus als het weer slecht is dan trekken we verder.
Je kunt niemand met elkaar vergelijken en ook bestemmingen niet.
Als we 4 weken in Thailand vertoeven dan heb ik ook nauwelijks iets bij me. Mijn koffer komt tot 13 kg totaal.
Ook ben ik niet een bjoetiekees tiepje dus dat scheel al heel veel gewicht en ruimte

Kaaskopje
31-07-2011 om 12:32
Ik zit er nu over na te denken
Ik zit nu in een kamer met allemaal rondhangende kleding die gevouwen en nog gestreken moet worden (broeken). Ik kan er wel een beetje van in de stress schieten eigenlijk Ik neem witte broeken mee die dus zichtbaar vies zullen worden als ik niet al te voorzichtig wil doen, grijze die ik ook niet veel langer aan kan dan 3 dagen en wel 1 spijkerbroek. Shirts/tunieken wil ik voor 1 per 2 dagen meenemen dus een stuk of 8 is geen luxe. 2 paar schoenen voor als er iets met het eerste paar misgaat, een nachtshirt, voor elke dag schone onderbroeken, sokjes die makkelijk uitwasbaar zijn dus daar neem ik weinig van mee, een dikke toilettas, regenponcho's, misschien een boek en mijn spijkerjack voor koudere momenten en mijn jas voor... koudere momenten. Man neemt korte en lange broeken mee en in principe is een schoon t-shirt voor elke dag mogelijk. Ook elke dag een schone onderbroek, dichte schoenen (heeft hij aan) en misschien zijn sandalen, sokken en een warm vest en een jas.
Wij slapen in hotels in Nederland dit jaar, dus er hoeft verder niets mee. Man houdt niet van zwemmen dus ook al is er een zwembad, dan zullen we er geen gebruik van maken.

NaShA
31-07-2011 om 12:33
Pelle, niet helemaal waar
want bij de caravan zit ik ook nog met een maximum gewicht waar ik rekening mee moet houden en naast de gewone kleding enzo, moeten er ook stoelen, tafel, kastjes, voortent met (veel te zware) stokken enz. mee, en die drukken ook allemaal op het gewicht. Dus ik kan niet klakkeloos spullen er in blijven gooien, en zoals bekend, vele lichte dingen maken uiteindelijk ook zwaar...

NaShA
31-07-2011 om 14:11
Lol...
laat Nashaman het maar niet horen....
Nee, ik moet toch wel selectief zijn hoor, vandaar dat ik wel benieuwd ben naar anderen...

Vic
31-07-2011 om 14:25
Ik neem mee
Aan kleding neem ik, voor 10 dagen, per persoon twee lange broeken, twee korte broeken (ik maar 1 want ik heb er niet meer), 1 of 2 jurken, een rokje, een stuk of 5 shirts, 10 onderbroeken (of zoveel als er zijn), pyjama/slaapshirt, 5 paar sokken, 2 a 3 paar schoenen/slippers, badpak en bikini. Verder heb ik meestal ongeveer een AH-tas aan toiletartikelen (3x zonnebrand, shampoo, douchegel, tandpasta, bodylotion, etc). De kinderen mogen ieder een klein koffertje/tas met speelgoed en boeken meenemen. Ik neem 1 boek mee, een puzzelboekje, en ik kan een netbook lenen.
Ik bedenk net wel dat ik nog zwembandjes moet kopen voor jongste, en dat de gel bijna op is. Prevakantiestress, en dat al vijf dagen van tevoren

louise1970
31-07-2011 om 15:18
1 krat?
nee daar redt ik het ook niet mee. ik heb voor mijzelf 1 tas mee met:
2/3 paar schoenen (waaronder birkenstocks)
lang/warm vest
ondergoed voor elke dag
sokken
dik paar sokken voor 's-avonds
pyama
1 spijkerbroek
2 andere broeken
2/3 jurken
zwemkleding
toiletspullen
boeken
5 tshirts
en dat voor een week, voor 2 weken, 10 shirts, paar extra broeken.
voor de kinderen, hetzelfde alleen wel meer broeken
1 krat zou ik echt niet redden, heb ook liever wat meer mee dan dat ik moet gaan wassen. en ik probeer ook altijd kleding mee te nemen die ik van plan was weg te doen, tshirts meestal, die gaan dan aan, en als ze vies zijn gaan ze in de prullenbak. zelfde met handdoeken, theedoeken als die ook meemoeten.

NaShA
31-07-2011 om 15:30
Even kijken
zoals ik al zei, ik heb natuurlijk ook een en ander in de caravan aan spullen die we nodig hebben maar aan kleding:
per persoon:
2 lange broeken
3 korte broeken
5 t-shirts
9 a 10 onderbroeken
7 paar sokken
1 handdoek voor douchen
1 badlaken voor zwemmen
zwemkleding
nachtkleding
2 paar schoenen
kaplaarzen
badslippers
dekbed of slaapzak
luchtbedden (3 stuks)
Dan voor algemeen gebruik:
handdoeken
kleine handdoeken
theedoeken
kleedjes om op te staan na douchen
wat fleecedekens voor als het koud is
En verder de kampeeruitrusting, die, ondanks dat wij veel lichte spullen hebben, toch aardig aan gewicht bijdragen. Naast de koelkast in de caravan heb ik nog een losse koelkast die best zwaar is, de voortent en stokken natuurlijk, 2 gasflessen, kleine blauwe, dat wel, maar toch....enzenzenz

neteret mut
01-08-2011 om 00:11
Tja
voor de jongens wil ik dat er minimaal 3 lange broeken meegaan, liever meer. Ik heb maar 1 zoon die wel eens een korte broek draagt en die ging dit jaar niet mee, dus korte tel ik niet mee. truien/ vesten 2, shirts een stuk of 5, nachtgoed 2x, ondergoed ong 7, sokken, laarzen, badkleding, regenkleding, handdoeken 2 pp, 1 badlaken pp, De meisjes bekijken het zelf wat ze mee nemen ( moest in 1 redelijk kleine reistas passen of anders in 1 caravanbovenkastje), voor mijzelf ipv broeken rokken ( ik draag nooit een broek). Bijzettentjes, voortent, genoeg slaapzakken en matjes en wat extra dekens, kussens, koelbox, naaidoos ( slaaptentje in de uitbouw vd voortent gaat nog weleenskapot en oa elastiek is altijd handig om in de buurt te hebben), brei en haakmandje, wat boeken en e-reader, stoelen en tafel voor in de voortent, eten en drinken voor een paar dagen, ehbo/medicijnenspullen, spelletjes, kook en etenspullen.
Sommige dingen zitten standaard in de caravan zoals kleine pannen, de grotere moet ik uit de keuken meenemen, ook bv kruiden laat ik niet in de caravan. En het is altijd even de boel nalopen: zit er nog een afwaskwast in, teiltje enz. Een krat met zware dingen als pakken vruchtesap en melk staat in de auto, laarzen liggen onder de banken van de auto, tas met de regenkleding ook in de auto, net als de koelbox met appels ed.
De kinderen zorgen inmiddels zelf wel voor hun "speelgoed" incl opladers en dat nemen ze dan mee in de auto.
Omdat we van te voren niet weten op welke camping(s) we gaan staan is het handig om ook campinggidsen mee te nemen.

Rosa van der Zanden
01-08-2011 om 18:02
Dus als ik het goed begrijp...
Hebben jullie vóór vertrek stress omdat alles gewassen moet worden, doen op vakantie niets aan de was en hebben na de vakantie stress omdat je van drie weken de was moet weg werken.
Okee. Kan.
Ik pak een paar setjes per persoon, op vakantie doe ik het af en toe in de wasmachine of breng het naar de wasserette en na de vakantie heb ik als extra was de slaapzakken. Ik hoef ook niet meteen te wassen omdat we niet alle kleding hebben mee genomen. Volgens mij heb ik een luizen even .
Rosa

NaShA
01-08-2011 om 19:34
Nee
ik heb geen stress voor het wassen, ik doe zoveel mogelijk wegwassen voor de vakantie, dat wel. Op vakantie was ik ongeveer 2 a 3 keer. En na de vakantie alleen het vuile goed.

neteret mut
01-08-2011 om 21:48
Melk
op gewone dagen gaan er al meerdere liters per dag op, als ik een dag puree ( lekker makkelijk met pureepoeier en dan met een paar blikken goulash, bv voor op dag van aankomst) zou willen komt er nog meer bij. Ja uiteraard kun je melk overal kopen, doe ik dus ook. Geld voor sap net zozeer, een paar liter is zo op. Appels is meer de fruitschaal leeghalen + een beetje extra, hapt nou eenmaal lekker weg onderweg. Ik neem aan sappen, blikken, macaroni, puree ed ong. 1 kratje mee, daarnaast dus een doos melk. Bovenop dat kratje staan andere dingen dus geen "bult" erbovenop of uitstekende dingen. Sorry geen aardappels, al heb ik dit keer wel diepvriesspul groente /aardappel iets gekocht.
Ik snap anderen wel dat ze het leuk vinden in een ander land boodschappen te doen, ik ook wel als ik alleen ben, niet als er 1 of meer kinderen om heen hangen en ongeduldig worden ( wordt wel beter nu ze nu niet meer zo jong zijn)

neteret mut
01-08-2011 om 21:56
O ja
Deze keer waren we met 8 personen, 2 lange dagen heen. Heb dan de volgende dag echt geen om waar dan ook heen te gaan, moet sowieso altijd een beetje acclimatiseren. Ik heb de ruimte ook om het mee te nemen, staat niemand in de weg. En ik bedenk me dat ik idd een keer aardappels heb meegenomen, er lag toen net een nieuwe 5 kilozak in mijn aardappelbak en om die nou 3 weken te laten liggen.

NaShA
02-08-2011 om 16:04
Etenswaren
neem ik eigenlijk nauwelijks mee, vaak gooi ik vlak voor vertek wat er in de koelkast openstaat nog wel in de koelkast van de caravan, en neem ik wel altijd de sauzen voor friet mee, omdat dat meestal onze 1e maaltijd is. Wel nog wat aan zoet beleg in een kist.

Chippie
02-08-2011 om 23:08
Ik snap al dat inpakgedoe nooit zo
Ik kan - als het moet - in drie kwartier alles pakken (okee, wij kamperen niet met eigen kampeermiddel, dit jaar een borgo in Italie (groot huis, veranda, immense tuin, boomgaard en zwembad... genieten!)
Ik neem mee pp:
bijna al ons ondergoed (10 pp), een graai korte sokken, 1 pyjama, een grote stapel polo/T-shirts (stuk of 7 pp), alle korte broeken/jurkjes (stuk of 6 pp), 1 trui/vest, 1 lange mouwenshirt, 1 paar teenslippertjes pp. Kortom: bijna al het zomerse spul gaat mee.
Ik leg dan ook een stelletje klaar voor de dag dat we reizen. Voor de dames een jurkje meer en een shirtje minder. De kleding is dus zo gepakt; om eerlijk te zijn, ik heb ook 'maar' 3 zomerjurkjes, 1 rokje, 2 korte broeken en een klein stapeltje shirtjes die 'vakantie' geschikt zijn. De kledingboel past in één grote koffer.
Dan pak ik een grote AHtas en stop daar alle badhanddoeken (een hele stapel grote handdoeken van de IKEA) in en al het zwemgoed (2 pp), vlindertjes (inclusief reservespul), duikbril, flippers, opduikdingetjes, etc. Daar zit ook de zonnebrand in (die koop ik ook een paar weken van te voren.
Dan nog een AHtas voor boeken, Donald Ducks, etc (die heb ik dan wel een paar weken geleden bij bol.com besteld), spelletjes, stiften, kleurspullen, pop, jeu de boules, beachball, badminton, etc.
Dan nog een grote met toiletspullen. In de badkamer staat genoeg op reserve om mee te nemen (tandpasta's (4 soorten, dat dan wel weer), elek borstels, mascara, deo (2 soorten), shampoo, gel, pak luiers, billendoekjes.
Man levert nog 1 plastictas aan met hardloopspullen.
Dan als laatste nog een AHtas voor de keukenspullen/eerste boodschappen/dingen voor onderweg. Die grijp ik vaak mee uit onze eigen kast: boter, jam, hagelslag, appelstroop, zak pastasaus, 2 blikjes tonijn, spaghetti, ui/paprika, ranja maar ook vaatdoekjes, schoonmaakdoekjes, rol wcpapier, afwasborstel, theedoeken, bekers, rol pedaalemmerzakken, snoetenpoetsers, 2 flessen water, 2 pakken sap, iets te snoepen, broodjes, fruit, worteltjes, etc.
Dan grijp ik onze vakantie-EHBO-doos mee met EHBO spul maar ook met plakband, tieraps, aansteker, schaar, etc.
Dan kijk ik nog even rond of het handig is om kinderstoel of buggy mee te nemen. Als auto gepakt is kijk ik nog even rond wat 'leuk' is om extra mee te nemen: buggy voor pop, voetbal, gitaar.
Man doet telefoongs, camera's, DVD schermpjes, laptop, autocheck-up, paspoorten, geld, sleutels, tomtom.
Dit jaar zijn we om kwart voor negen 's morgens begonnen met pakken en om half elf dronk ik koffie met de buurvrouw te wachten totdat kinderen uit school waren. Man zat toen bij kapper.

Chippie
02-08-2011 om 23:11
Italiaanse wifi
Italiaanse WIFI deed een beetje raar, bericht al verzonden. Qua toiletspullen ontbreekt er nog wel wat en dit keer waren bedden opgemaakt en waren handdoeken aanwezig. Anders gaat dat ook in een AH tas.

Rosa
02-08-2011 om 23:31
Wasstress
Rosa, hier ook geen wasstress. Voor de tijd strijk ik weinig (op vakantie kan ik het ook niet strijken...) en ik kan écht niet tegen vieze was. No way dat ik twee-weken-stinkende-was mee naar huis ga nemen. Bovendien vraag ik me af of ik al die pastasausvlekken er na twee weken nog uit krijg.
Op de camping deed ik vaak een campingwasje (dat vond ik al heerlijk ontspannend). Nu hebben we een huis met wasmachine en daar gooi ik iedere dag een was in en die hang ik dan in de Italiaanse zon aan een ouderwetse waslijn in de boomgaard met uitzicht op zonnebloemvelden. Binnen een uurtje droog en weer heerlijk fris. We hebben nog een paar dagen te gaan en ik ben eigenlijk van plan om zo weinig mogelijk 'vieze' was mee naar huis te nemen. Hier geniet ik van de was en thuis geen was. Heerlijk!

Vera*
12-08-2011 om 13:22
Broeken ot
Van dochter kwam gisteravond een mailtje (ze is op kamp). Je kon daar ook je kleren laten wassen en dat ging ze maar doen want ze had bijna geen blange broeken meer???????
Ze is vertrokken afgelopen zondag met drie capri's, drie spijkerbroeken, een trainingspak en een joggingbroek, zouden die dan bijna allemaal vuil zijn???
Zondag halen we haar al weer op, ik merk het dan wel denk ik.
Vera