Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

NaShA

NaShA

25-06-2011 om 19:41

Inpakken caravan

ik zei het hier onlangs al, we hebben een andere caravan. Nu wist ik bij de vorig inmiddels precies waar alles moet liggen voor de beste wegligging, maar ik moet nu alles weer opnieuw uitzoeken....We hebben in de nieuwe een middenkeuken, dus ik moet de zware dingen of voor of achter in de caravan gaan doen. Wat is de beste verdeling?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zware dingen

moeten altijd op de as in het midden. Wij doen ook veel zware dingen in de auto. Juist voor en achter zo min mogelijk belasten voor een goede wegligging.

NaShA

NaShA

25-06-2011 om 20:30

Weet ik

maar dat is nu juist het probleem, met een middenkeuken heb je dus daar geen zitje, die zitten voor en achter nu bij ons. Daardoor moet ik dus zoveel mogelijk daarop verdelen. De voortent gaat overigens in de auto. Dus het gaat om dingen als stoelen, tafel....enz

Op de grond ter hoogte van de as

En dan de dingen zo leggen dat eea niet kan gaan schuiven. Wij hebben ook een middenkeuken en leggen de voortent bv op de grond in het midden, voor de keuken. Da's een groot log ding en weegt best wat. Verder leggen wij altijd een gelijkmatig gewicht voor en achter op de kussens (tafels altijd ingeklapt). Maar de sport is juist om alleen het hoognodige mee te nemen

Als ik sommige mensen zie uitpakken, ze bestaan nog steeds: kratten met aardappelen, bloemkolen en stapels blikken soep......

NaShA

NaShA

25-06-2011 om 20:58

Moppeke

ik weet het....maar dat doen wij niet. Levensmiddelen kan ik overal kopen (mijn buren namen ooit 5 komkommers mee naar Duitsland, naast alle overige levensmiddelen.....nooit begrepen waarom...). Dus daar zal het niet in zitten bij ons...

neteret mut

neteret mut

25-06-2011 om 22:39

Nasha

komkommers neem ik ook vaak mee, heerlijk hapje tijdens lange autoritten en van wat over is salade maken. makkelijk de volgende dag. De stokken vd voortent gaan tegenover het keukenblok, net als de plastic kuipstoeltjes. In 1 bak onder de rondzit zit al het zwemspul ( badlakens, opblaasspul, strandmatjes, badminton enz). In de andere 2 bakken de voortent, grondzeil, kleine tentjes. Rondzit gaat plat, tafel erop, slaapmatjes, kussens en slaapzakken erop. Kastjes boven het keukenblok zit keukenspul, dan een kastje met wat droogspul/ reserve ( pakje macaronisaus, hagelslag) en theedoeken ed. Dan het kastje met mijn kleding. kastje recht boven de disselbak zit kleding van 2 kinderen. Dan een kastje met kleding van mijn man, volgende kastje zit speelgoed ( schaakspel, kleurpotloden, papier, andere reisspelletjes enz). Dan komt de "hangkast boven de verwarming, daarin hangt een zak legplanken voor de kleding van de meisjes en liggen de handdoeken. In de kastjes boven de treinzit zit de kleding van de andere 3 kinderen. In de bakken eronder zit keukenspul en voorraad ( grote pannen, knijpers, macaroni, suiker, wcpapier) In het keukenkastje onderin het keukenblok, wat kleine pannen en de thermoskan. Op de grond onder de treinzit staat een grote plastic bak met alle borden, bekers en kommetjes. Acherin de auto een tas met boeken, regenjassen en toch ook wel wat voorraad voedsel en drinken. Onder de banken laarzen. Zo is de verdeling jaren geweest en dat ging goed. Dit jaar gaan er maar 3 kinderen meer mee, we houden nog ruimte over ( hoewel..tienermeiden en kleding...)
Ik hoop dat je kunt volgen wat ik schreef en misschien kun je er iets mee.
Alvast fijne vakantie

Kogeldruk

Hoi Nasha,

Inderdaad zoveel mogelijk de zware dingen op de as. Dan verdelen over voor en achter. Pak eerst eens in naar gevoel, dan kogeldruk meten, kijken hoe dat uitpakt. Dan kan je nog één en ander naar voren of juist naar achteren verleggen. Trouwens ik hoorde van mensen die een andere caravan hadden, dat ze na een stukje rijden al merkte dat hij niet goed geladen was, dus misschien een proefritje maken en dan nog wat aanpassen.

Succes met pakken, groetjes Pinkelot

Kari1

Kari1

26-06-2011 om 21:17

Midden, voor en achter

Ook nog maar een herhaling: zware dingen bij de as dus. En als de kogeldruk niet klopt niét gaan compenseren door nog iets zwaars aan de lichte kant erbij te leggen, maar door iets aan de zware kant meer naar de as schuiven. Als je voor en achter zwaar maakt dan is er wel evenwicht en een goede kogeldruk, maar ook meer slingergevaar.
Heb je een stabilisator? Ga dan eerst met de beladen caravan eens een stukje rijden zonder ingeschakelde stabilisator. Ligt de caravan er zonder stabilisator goed achter, dan is de belading goed en kun je hem inschakelen voor meer rijcomfort.
Kari

NaShA

NaShA

26-06-2011 om 21:47

Thnx!

goeie tips in elk geval. Ik zei al, de tent gaat in de auto, da's makkelijker gebleken als je op de camping komt. Er zit inderdaad een stabilisator op, maar ik heb dus geen idee hoe je die moet uitschakelen, moet man maar even vragen als hij hem van de week ophaalt. Proefrit is wel slim inderdaad met beladen caravan.

NaShA

NaShA

27-06-2011 om 23:02

Nee he!

geven ze morgen einde van de middag kans op flinke hagelstenen! Net als wij de andere caravan hebben gehaald! Sjips!

NaShA

NaShA

28-06-2011 om 09:51

Gelukkig...

de caravanboer was zelf ook al zo verstandig en heeft het naar morgen verplaatst!!

Rembrand

Rembrand

28-06-2011 om 10:23

Nasha

Gelukkig maar ! Alhoewel de eerste buien lang niet de ellende gebracht hebben die voorspeld is. ( maar de dag is nog niet over). Ik zat mij ook af te vragen of onze caravanboer alles nog binnen heeft staan, want ik zie ook wel dat ze in deze periode alles op het buitenterrein hebben gezet.
Wij staan bij een opslag in H.I.A en jullie ?
Groetjes M.

NaShA

NaShA

28-06-2011 om 11:38

Rembrand

Wij staan in Z. Ook niet ver dus. En ook binnen. Maar de andere caravan staat nu nog bij de dealer. Die zouden we vanmiddag eind van de middag halen, maar omdat dat noodweer kwam had de dealer zelf ook al bedacht dat het misschien niet verstandig was en was zelf ook al bezig de klanten van vandaag af te bellen. Onze "oude" staat wel al hier, die moest leeg (en bleek toch veeeeeeeel meer zooi te bevatten dan ik aanvankelijk dacht....). Maar het lijkt tot nu mee te vallen inderdaad...
Morgen 1 uur kunnen we hem nu halen, de andere, en hij staat nog fijn binnen, dus mocht het noodweer toch komen met hagelstenen, dan hebben we niet meteen al schade!

NaShA

NaShA

02-07-2011 om 22:26

Vandaag

vertrokken en ik denk dat we meteen de juiste belading hebben gevonden. Hij lag erg goed op de weg...man was ook tevreden

Rembrand

Rembrand

02-07-2011 om 22:42

Nasha

Mooi dat ie er goed achter lag !
Fijne vakantie. Wat is de bestemming ?
M.

NaShA

NaShA

02-07-2011 om 23:20

Zeeuwse landschap

dus niet zo heel ver, op Walcheren!

Nasha

Een hele fijne vakantie en fijn dat hij zo goed op de weg lag.

Groetjes, Pinkelot

Rembrand (ot)

Je schreef in een ander draadje dat je Dasty had gebruikt voor de caravan. Gingen de "zwarte strepen" ( als insider weet je vast wel wat ik bedoel) er ook mee af ?

Rembrand

Rembrand

04-07-2011 om 11:00

Shonagh

Ja, de zwarte strepen gingen eraf !
M.

Rembrand (weer ot)

Bedankt, een bezoekje aan de Wibra ( toch ?) staat genoteerd voor mijn september tripje :o)

Linda

Linda

07-07-2011 om 14:07

Dasty

Hoi ff mee bemoeien hoor haha, wij hebben laatst onze oude caravan verkocht en waren zelf niet zo van het elk jaar wasssen dus vies was hij wel! Mijn man heeft hem ingespoten met dasty en hij is echt super schoon geworden, wat een wonderspul! Ik gebruik het inmiddels bijna overal voor!
Gr Linda

Oh....

ik kan niet wachten tot ik in september een fles Dasty mag kopen, haha. Ik ga het ook proberen op de zwarte strepen op de witte kunstof kozijnen/ deuren van ons huis.

Dasty en rode kool

Pas wel op met Dasty, kennisen van ons hebben er ook hun striping mee van de caravan geboend. Wij gebruiken speciaal caravan spul en dat is zeer goed spul.

Ik neem altijd potten groente en aardappeltjes mee voor de eerste dagen. Shoppen in de supermarkt is voor ons tijdverspilling dus ik sleep altijd braaf met potten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.