Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-11-2010 om 09:52
Omdat wij niet elk jaar op zomervakantie (kunnen) gaan ben ik al fanatiek aan het kijken waar we komend jaar heen kunnen gaan. Maar ik kom er niet uit.......
We zoeken een camping met stacaravans, bij voorkeur Vacansoleil omdat die qua prijs en aanbod altijd goed bevallen. Verder zoeken we een locatie waar we in 1 dag heen kunnen rijden, aan de kust, met het liefst goed weer en een leuk/groot zwembad.
Ik ben nu aan het kijken in de Vendee in Frankrijk. Maar ik kom veel zwembaden tegen die niet verwarmd zijn, hebben we 1 keer eerder gehad in Frankrijk en dat was geen succes.
Heeft iemand een goede tip?
23-11-2010 om 16:31
Kust van frankrijk
kan inderdaad onvoorspelbaar zijn qua weer, ik zou het dan niet in die hoek zoeken. Ik vroeg me wel af wat voor jullie in een dag te rijden is. Dat is denk ik voor iedereen anders. Wij waren erg te spreken over de ardeche en ook de dordogne (camping saint avit loisir is daar erg leuk). Voor ons zo'n 1000 km. en wij doen dat in 1 dag (met caravan zelfs).
Succes en veel vakantievoorpret alvast!!
24-11-2010 om 13:51
Weer en omgeving
We hebben eens 2 weken een huis met (onverwarmd) zwembad gehuurd in de Vendee, tegen de kust aan. De eerste week was overdag heerlijk, graadje of 22, maar 's avonds buiten eten was te koud. De tweede week kwam het niet boven 18 gr., regen en fris. Zelfs de kinderen wilden niet zwemmen omdat het te koud was. Ik als koukleum ga uberhaupt nooit een zwembad in, tenzij het in en buiten het water boven de 28 gr is
Bovendien vinden we de omgeving daar nogal saai. De Dordogne is inderdaad leuker en afwisselender (hoewel mijn man het een soort Openluchtmuseum vindt met al die pittoreske dorpjes)
24-11-2010 om 20:23
Niet altijd goed weer in de Vendee dus. Dordonge was onze vorige Frankrijk ervaring en dat was qua weer ook niet ideaal. En binnen zitten in een stacaravan vanwege regen is verre van ideaal. Daarbij een onverwarmd zwembad waar mijn jongste toen niet eens in kon...
Maar goed, we hebbe nog even de tijd om te zoeken. Ik geloof dat 1000 km vanaf Utrecht wel maximaal is. En wat we zoeken: mooi weer, stacaravan, groot zwembad met glijbanen en een goede winkel op de camping. Tips nog steeds welkom