Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Rafelkap

Rafelkap

01-07-2009 om 19:54

Is een reisverzekering nou echt nodig?

Wij gaan NET over de grens op vakantie (Belgie). Ik ben wel zo'n regelmiep dat ik een reisverzekering wil, maar volgens man is dat echt helemaal niet nodig, ben je vaak dubbelverzekerd. Met de gewone ziekteverzekering (cz) is ook veel gedekt.
Wie weet er wat meer van?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

01-07-2009 om 21:17

Een aantal keer nodig gehad, bijv, taxivervoer naar het ziekenhuis, krukken die ik nodig had,maar die de ziektenkostenverzekering niet dekte, extra overnachting in een motel door plotselinge griepaanval etc.

Puck2

Puck2

01-07-2009 om 22:06

Een nederlandse ziektekostenverzekering dekt de kosten tot nederlands tarief, de kosten in het buitenland zijn vaak hoger en in een reisverzekering worden ook de kosten die Reina noemt vergoed. Denk verder aan onverwacht eerder naar huis moeten voor iets ernstigs, dat dekt je reisverzekering ook. Diefstal van je bezittingen etc. Daarvoor heb je allemaal een reisverzekering nodig.

Inge M

Inge M

02-07-2009 om 09:20

Zijn de risico's betaalbaar?

Ziektekosten zijn dat meestal niet. Maar als die gedekt zijn (ook in het buitenland) dan is het grootste risico geregeld. Als je alleen prijsverschillen zelf moet betalen, dan zal het in België wel meevallen. Daar zijn de medische kosten toch juist lager dan in NL?
De andere voorbeelden die genoemd worden zijn afhankelijk van je portemonnaie wel betaalbaar. Stel dat je 1x extra kosten hebt in 5 vakanties, dan kun je de afweging maken wat voordeliger is.

Jacoline29

Jacoline29

02-07-2009 om 14:30

Ja wel doen

want ik heb het dus ook meegemaakt,mijn vader moest oa iedere dag naar het ziekenhuis wegens ernstig verbrandde armen door koelvloeistof,alle kosten dus nu wel vergoed,want niet alles vergoedde de verzekering.

reina

reina

02-07-2009 om 20:01

Kosten

Een reisverzelkering is niet duur en soms zijn de kosten waar je niet op rekent hoger dan je vewacht. Wij hebben een doorlopende reisverzekering, dat is al snal goedkoper als je langer ( en vaker) dan 2 weken per jaar weggaat.

Rafelkap

Rafelkap

03-07-2009 om 14:32

Poeh die hitte

kan nog niet goed beslissen. Ik vind ook dat de kosten van zo'n verzekering (doorlopend halen wij er niet uit) niet opwegen tegen evt. ongemak. Mijn man wil eigenlijk alleen verzekeren wat we niet kunnen betalen, dus ik moet de ziektekostenpolis nog even nakijken. We zouden binnen 2 1/2 uur weer thuis kunnen zijn bij calamiteiten.
maar bedankt!

reina

reina

03-07-2009 om 14:43

Diefstal

En als er spullen gestolen worden (mijn dochter en haar vriend gingen even zwemmen, komen terug op hun plek, tas met kleding en handdoeken weg. Wij stappen uit de metro in Rome, ik let constant op de rugzak van man, kijk kennelijk 2 tellen niet, portemonnee weg, etc .) Je kunt dingen somns niet voorkomen en helaas weet je niet wát er kan gaan gebeuren. Ik heb het verzekeringsgeld er echt graag voor over, hoort gewoon bij mijn vaste vakantie-uitgaven.

mee1977

mee1977

04-07-2009 om 19:58

Gaat niet alleen over

de ziektekosten in het buitenland, maar ook over gestolen/verloren spullen.. Of wat denk je, als je eerder terug moet van vakantie? Je heb je vakantie al helemaal betaald en dan moet je hals over de kop terug naar huis, vaak (lees polis goed) word dat ook vergoed. Krijg je een deel van je vakantiekosten terug.

Ingrid

Ingrid

05-07-2009 om 11:13

Altijd doen!

Ik begeleid wandelreizen en ik heb ook al meerdere keren meegemaakt dat mensen geen reisverzekering hebben. Heel erg vervelend. Dus, iemand breekt een been, moet naar het ziekenhuis en gerepatrieerd worden, dat gaat in de duizenden euro's kosten en alleen een ziektekostenverzekering vergoedt dat niet of niet helemaal. Koffers raken zoek, worden beschadigd tijdens een vlucht, en inderdaad diefstal, ook zo iets wat echt veel voorkomt.
Een annuleringsverzekering kan ook handig zijn en kost bijna niets. Stel je kunt vlak van te voren niet op vakantie omdat er bijv. iemand uit je familie overlijdt, jij of iemand uit je gezin wordt plotseling ziek, breekt iets, dan kan je hele vakantie niet doorgaan. Alles bij elkaar ben je echt niet veel geld kwijt en je krijgt er spijt van als je het niet hebt gedaan en er gebeurt iets. Wij zelf hebben ook een doorlopende reisverzekering voor het hele jaar. Probeer je man ervan te overtuigen het wel te doen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.