Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-07-2009 om 20:16
Man wil alleen lakenzakken (= dekbedovertrek) meenemen naar Kroatie? Ik vraag me af of dat genoeg is of dat de slaapzakken toch mee moeten? In Kroatie is het 's nachts rond de 20 graden (overdag rond de 30 gr. ).
Iemand ervaring?
23-07-2009 om 20:59
Net terug...
Net terug uit Italie. Het was hier overdag rond de 30 graden, 's avonds nog lekker warm maar 's nachts was ik toch erg blij met onze slaapzak. Die gebruikten we als deken (dus losgeritst). De kinderen gingen eerder slapen en begonnen dan met alleen een dekbedhoes en als wij gingen slapen dan legden wij de slaapzak over hen heen. Het lijkt mij heel vervelend als je er midden in de nacht achter komt dat een extra laagje op je bed toch wel gewenst is maar dat dat laagje nog thuis ligt.
24-07-2009 om 11:58
Koud gehad
Wij zijn 3 wkn geleden vertrokken toen was het hier ruim 30 graden, we gingen naar de Franse kust, op weeronline gekeken, de nacht temperatuur was toen gelijk aan hier, dus geen extra slaapzakken mee genomen voor ons, alleen voor de kinderen. Maar we hadden het in de ochtend toch te koud, we hadden een sta caravan, in een tent zal het nog kouder zijn.We hebben ons maar steeds met elkaar warm gehouden in de ochtend, hahaha!! Overigens de kinderen gingen naar bed, met alleen een laken of helemaal niets maar als ze wakker werden, hadden ze allen de slaapzak gebruikt.
Succes en een fijne vakantie
27-07-2009 om 14:54
Dekbedovertrek...
...is warm genoeg in Kroatië in de zomer. De plaatselijke bevolking doet het ook zo en het is echt warm genoeg.
Als je twijfelt, kan je desnoods van de fleecedekens meenemen, bij de Action zijn deze voor heel goedkoop te krijgen, 4 of 5 Euro per stuk. Maar meer zal je echt niet nodig hebben.
27-07-2009 om 15:15
Vroeger
... heb ik best wat zomers door gebracht in Kroatië en nooit meer gebruikt dan een dekbedovertrek.
Zelfst de nachten zijn aardig warm en meestal is het s'nachts ook warmer dan 20 graden. Overdag kan de temperatuur oplopen tot zo'n 40 graden. En het begint al heel vroeg in de ochtend weer op te hitten.
Let wel op hele goede zonnebrand-creme, ik heb in Crkvenica de ergste zonnebrand van mijn hele leven opgelopen, de zon is een heel stuk sterker dan hier.
S'avonds wordt het wel wat eerder donker dan hier in NL, zo rond 9.
Jullie zullen echt plezier hebben, het is een heel mooi land met ademberovende landschappen en het klimaat is ook erg lekker.
En het eten, yummy! Probieren jullie in elk geval pita s sirom (kaasstrudel), echt godelijk! Burek (strudel met gehakt) is ook erg lekker. En aan de kust kan je de verrukkelijkste vis-creaties eten.
Ik ben altijd aan gekomen als ik er was... Mijn ex-schoonmoeder kan erg goed koken!