Vakantie en uitjes

viridantia
30-08-2011 om 21:04
Is vakantiekaartjes sturen uit?
Deze zomer heb ik nauwelijks vakantiekaarten gekregen, alleen van (schoon)ouders/familie en op het werk van collega's.
Maar niet van vrienden van mijn generatie. Ik heb het idee dat het steeds minder wordt die kaartjes, vanwege mobiele telefoons, internet etc. en ook omdat mensen vaker weg gaan dan pakweg 10 a 15 jaar geleden?
Of is dit niet zo (heb ik mijn vrienden zo verwaarloosd dat ik geen kaartjes meer krijg

Aagje Helderder
30-08-2011 om 21:25
Bij mij wel
Ik heb het al jaren geleden afgeschaft. Ik vond het zo'n gedoe, kostte me steeds veel te veel tijd om al die kaarten de deur uit te krijgen. Nu sturen we alleen nog een kaartje naar Opa en Oma, als we er aan denken. Ik krijg er ook bijna geen meer: van mijn hele vriendenkring nog twee. Binnen de familie doet niemand het meer.
Dit jaar wel wat gemaild, dat vond ik dan wel leuk.
Aagje

IngridT
30-08-2011 om 22:25
Ja, da's uit.
Wij krijgen er ook nog 3 per jaar. Meestal van hartsvriend(innet)jes van de kinderen of zo. Zelden of nooit van onze eigen generatiegenoten. Heel af en to van een opa of oma uit een ver land.
Overigens zie ik wel de trend van de coole-vakantie-foto-uit-ver-land die dan tot fotokerstkaart wordt gepromoveerd. Met een leuk opgedrukt tekstje zie je dan de hele familie tot aan hun enkels in een Indonesische rijstveld staan of op een Costaricaanse berg of zo. Kennen jullie die ook? Of is dat specifiek voor onze vriendenkring?
Ingird

Lynna
30-08-2011 om 22:25
Ook niet
Zelf stuur ik alleen nog een kaartje aan mijn broertje. Omdat ik van hem ook altijd kaarten krijg. Verder niet.
Dit jaar las ik wel een paar weblogs van vrienden die verre reizen gingen maken. Vond ik eigenlijk veel leuker dan kaartjes krijgen

Snuggle's
30-08-2011 om 23:11
Uit
Dit jaar geen enkele kaart verstuurd of gekregen. Hoewel het best jammer is eigenlijk. Ik vind het best leuk om kaarten te krijgen en die krijg je al niet veel meer. Maar ja, ik heb zelf ook niet zo'n zin om ze te sturen .
Kerstkaarten met foto van de vakantie ken ik niet zo. Wel foto kaarten, maar dan gewoon in winterse sferen.
Snuggle's

Rieke
30-08-2011 om 23:19
Ingridt
Hahah, wij hebben inderdaad met z'n vieren geposeerd voor een gletscher en dat wordt onze kerstkaart hebben we al besloten. Niet uit een hip ver vakantieland maar oubollig zwitsers : )
Overigens alleen een vakantiekaart van schoonmoeder en beste vriendin van 4 jarige gehad om on topic te blijven.

IngridT
30-08-2011 om 23:28
Ja rieke,
voor een gletscher, OK, da's in elk geval winters! Ik vond vooral de combi van een foto van een gebruinde familie in een of ander tropisch oord en de winterse kerstgroet zo komisch!
Ingrid

Fiorucci
31-08-2011 om 07:19
Een enkele
Ik kreeg een enkele, van mijn zus. ik heb zelf vanuit Londen wel een kaart of zes gestuurd, mijn opa bijvoorbeeld is er dolblij mee!

Vera*
31-08-2011 om 08:52
Pfffft
Wij vergeten het altijd 'bijna'. Dit jaar wel veel leuke kaartenwinkeltjes tegengekomen maar niet met kaarten met 'groeten uit x' ofzo, laat staan dat je er gelijk postzegels bij kon krijgen. In de laatste week liepen we zomaar ergens langs een postkantoor en heb ik gelijk maar postzegels gekocht. De winkel ernaast had toevallig ansichtkaarten en die dus gekocht. Die kaarten zijn we helemaal vergeten te schrijven en hebben dat dus de laatste avond gedaan. Op de kaart voor mijn moeder had ik geschreven dat ik hoopte dat we eraan dachten ze nog te posten voordat wij het land uit zouden zijn. Dat laatste is gelukkig gelukt.
Vera

Ank
31-08-2011 om 10:28
Ja en nee
Ik stuur alleen nog kaarten aan de bejaarde/zieke familieleden (opa, oma, tante, oom) en vrienden/buren die bijna nooit meer de deur uit komen en aan de gehandicapte kinderen van enkele vrienden/buren en ik weet dat ze er erg blij zijn.

amk
31-08-2011 om 11:45
Kopen en schrijven ja
maar ze worden pas gepost als wij al lang en breed weer terug zijn in NL.
Alleen mijn dochter doet dat op dit moment. Zelf sms ik wat met vrienden die dan meestal ook over de aardkloot verspreid zijn.

Yura
31-08-2011 om 13:21
Al jaren niet meer
Ik doe het al jaren niet meer. Toevallig had ik het er deze vakantie met mijn man over, hoe we vroeger kaarten gingen kopen en schrijven, ging bijna een vakantiedag aan op, ook ging er een vakantiedag op aan het innen van girobetaalkaarten op het postkantoor, waarbij je in sommige landen (zoals Italie en Yoegoslavie) geen flauw idee had wat er uiteindelijk afgeschreven zou worden omdat de koers zo ontzettend wisselde telkens. Wij krijgen altijd alleen nog een kaartje van mijn ouders en van de week toevallig een van mijn nichtje, dat laatste vond ik wel erg leuk moet ik zeggen, heb heel weinig contact nog. Dochter kreeg 1 van een vriendinnetje.
Wij sms'en regelmatig en als ergens wifi is, zet ik een leuke foto op mijn faceboek of die stuur ik per whatsapp. Gelukkig zijn mijn ouders ook redelijk bij de tijd met dat soort dingen, maar toen mijn oma nog leefde kreeg die altijd wel een kaartje nog. Wij sturen voor kerst meestal ook een fotokaart, maar die is dan vaak van de laatste wintersport, met het idee dat zo'n kerstkaart in een beetje winterse setting moet zijn.

Chris35
31-08-2011 om 19:15
Thuisfront
Alleen de opa's en oma's een een neefje of nichtje krijgt een vakantiekaart van onze dochtet van vier. Vindt ze leuk. Verder is het een beetje traditie om de collega's de meest suffe kaart die je kan vinden te sturen. Levert altijd wel een leuk prikbord op.

milette
31-08-2011 om 19:52
4 kaarten
Ook wij sturen weinig kaarten: ouders, schoonouders, de buren die op het huis en de planten passen en naar m'n werk. En toen de oma's nog leefden kregen die ook een kaart. Van leeftijdsgenoten krijgen we sporadisch een kaart, meestal van verre reizen. Dochter stuurt wel kaarten aan al haar vriendinnen en dan helemaal vol geschreven zodat er nog net ruimte is voor adres en postzegel!