Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Faith

Faith

07-08-2011 om 16:40

Is wifi gratis

Misschien een heel domme vraag, maar volgens mij is Wifi gewoon gratis waar dan ook (dus ook in het buitenland) maar klopt dat?
En hoe zorg je er voor dat je mobiel uitstaat wb internet?? Ik heb gehoord van mensen die erg veel moesten betalen omdat ze zonder het echt te weten met hun telefoon internetten. Dank, Faith

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

07-08-2011 om 16:59

Niet altijd

bij de Mac kun je wel gratis gebruik maken en dit jaar op de camping was het bij ons ook gratis, maar op sommige moet je toch nog gewoon betalen en dan krijg je een inlogcode.

Chippie

Chippie

07-08-2011 om 17:25

Niet altijd

Soms is Wifi gratis, soms krijg je een code (tegen betaling) die een bepaalde tijd geldig is (dus 1 dag of 1 week).

Op je mobiel kun je iets uitzetten (sorry ik ben een 'mobiel fossiel') zodat je alleen gebruik maakt van je (gratis) netwerk.

Ligt eraan

Bij de meeste hotels in de UK kost het toch £20/£25 per dag. Bij Starbucks en Mac inderdaad gratis.

Faith

Faith

07-08-2011 om 17:59

Ahum

Ik was niet zo duidelijk geloof ik. Op de campings waar we naar toe gaan is Wifi gratis. Dat betekent dan toch echt gratis? Niet dat je profider achteraf nog een rekening indient??
Tot zover bedankt voor de reacties, Faith

Janeway

Janeway

07-08-2011 om 19:50

Faith

Als wifi gratis is op een camping dan is dat gratis.. Je krijgt geen rek van een provider. Misschien moet je wel een inlogcode vragen aan de receptie.Maar verder heb jij geen kosten.

Roaming uitzetten!

Je moet dus je roaming uitzetten op je mobiel, hiermee voorkom je dat je internet in het buitenland. Je betaald je idd scheel. Zoek maar eens bij uitzending gemist "Kassa" Het is al even geleden maar vast nog wel te vinden.

Verder is er bijna geen gratis wifi op campings. Je werkt dan met een pasje en inlogcode. het verschilt van prijs per camping. Heeeeeeeeeeeel af en toe is het gratis

Gratis is gratis

Als er op je camping gratis wifi is, dan is dat meestal ook zo. Vaak moet je dan wel dicht bij de 'bron' zitten; de receptie is dat dan vaak.
Afgelopen vakantie hadden wij ook gratis wifi en ook op onze kampeerplek! Wel dataroaming uitzetten en dan zoek je op netwerk en kiest het netwerk van de camping. En géén rekening achteraf. Ik had geen pasje of code nodig. Het was gewoon een onbeschermd netwerk waar je zo op kon.

Dorry

Pelle

Ik werk voor de H*lton hotels en daar worden deze prijzen gehanteerd. Het ligteraan waar de hotels zijn, in Londen kosten "onze" hotels toch wel min £ 150 per nacht (zonder aanbieding) kamer voor 2. Ja, op de WiFi wordt dus vors winst gemaakt. H*lton is voornamelijk een zakenhotel en de baas betaalt wel :o).

Pelle 2

Ik weet dat ook de concurenten in hetzelfde marktsegment dit vragen, goedkopere ketens adverteren soms wel met free WiFi. Dus in mijn eerste berichtje had ik niet " de meeste hotels" moeten zetten :o).
Amerikanen klagen dat in Europa er vaak voor WiFi moet worden betaald, terwijl het in de US meestal gratis is ( in hotels dan he)

NaShA

NaShA

07-08-2011 om 22:18

Gratis

bij ons was ook echt gratis, wel moest je eeninlogcode gebruiken, je reserveringsnummer en je postcode...eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat het soms heeeeeeel traag was, vooral bij minder goede dagen, dan zit iedereen er op natuurlijk

NaShA

NaShA

07-08-2011 om 22:18

Gratis

bij ons was ook echt gratis, wel moest je eeninlogcode gebruiken, je reserveringsnummer en je postcode...eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat het soms heeeeeeel traag was, vooral bij minder goede dagen, dan zit iedereen er op natuurlijk

Oef

Ik vind het eigenlijk heel storend in een draadje als mensen een typfout gaan verbeteren, maar deze vind ik wel erg "fors" ( ipv vors dus). Ik gebruik een Engelse spellchecker, dus de hele tekst is rood onderlijnd :o), erg onoverzichtelijk...........

guera

guera

07-08-2011 om 22:57

Onbeschermde wifi

let wel op als je geen code nodig hebt. Een onbeschermd netwerk kan onveilig zijn. Ga dan niet dingen met geld en credit cards en prive gegevens enzo doen...

By the way ook al staat je roaming uit dan nog gaat je telefoon soms dingen 'zoeken'. Ik was laatst in buitenland en had roaming uit en alleen wifi aan maar had toch 7 euro kosten. Dat komt omdat je telefoon wifi gaat zoeken om de zoveel tijd of gaat proberen te synchroniseren. Om helemaal safe te zijn zet je dus synchronisaties uit en zet je hem eventueel op vliegtuig modus. Nadeel daarvan is alleen dat je dan ook niet kan bellen/gebeld kan worden dus kan je hem net zo goed uit zetten (doe ik nooit vind ik onhandig)

Duur

Europa loopt een beetje achter.
In Indonesië is WiFi eigenlijk vrijwel overal gratis, hotel, winkels, je kunt in een mall van WiFi naar WiFi lopen. Er zijn zelfs etensstalletjes op straat die met free wifi adverteren.
Deze zomer in Frankrijk viel het me mee, hotels hadden gratis wifi, en macdonalds heeft het al jaren (vandaaruit boeken we altijd ons volgende hotel als we onderweg zijn).

e.j.

e.j.

09-08-2011 om 12:24

Nou lisa

alle campings die wij gezien hebben dit jaar in Frankrijk hadden gratis wifi, zo zeldzaam lijkt het me niet. Dat waren wel kleinere campings, misschien dat de grote commerciële hoempacampings in wifi nog weer een extra inkomstenbron zien.

Astrid

Astrid

09-08-2011 om 14:48

Gratis is gratis

Dit jaar in Kroatie geweest. 2 Campings met gratis Wifi waar je zo op kon en 1 met betalen. Alle 3 alleen rond het restaurant of bij de entree verbinding. Ook daar bij de Mac gratis Wifi.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-08-2011 om 20:47

Faith

Je haalt denk ik twee dingen door elkaar. De hoge rekeningen die sommigen betalen, hebben niets te maken met wifi, maar met 'mobiel internet' (UMTS). Dat is het internet dat je gebruikt op je mobiele telefoon als je bijvoorbeeld in de stad loopt.
Met wifi maak je gebruik van het internetabonnement van bijvoorbeeld een hotel. Dit kun je alleen gebruiken als je op dat adres bent; elders werkt het niet. Het hotel (of camping of wat dan ook maar) bepaalt zelf als ze jou hiervoor laten betalen of het gratis aanbieden. Van wifi kun je ook gebruik maken met een ipod of een laptop.

Dit jaar gratis

Dit jaar door omstandigheden een gesplitste vakantie: een week op een kleine boerencaming in Frankrijk waar gratis internet was, maar alleen in de buurt van het woonhuis van de boer.
Nu een week in een vakantiewoning, ook bij een boer, in de Rhön in Midden-Duitsland.
Ook hier gratis internet, wel niet al te snel, en soms valt het plotseling weg. Maar op het hele terrein beschikbaar.

In frankrijk gingen we alleen even de mail checken en naar het weer informeren.
Nu doen we van alles en nog wat. Weer valt tegen, dus we moeten elke dag alternatieven verzinnen, wat prima gaat m.b.v. Internet.

Twee jaar geleden betaalden we een euro per dag op een camping in de buurt van Wenen.
Vorig jaar betaalden we op een camping aan de Duitse Oostzee met een beveiligde code. Ongeveer het dubbele. We betaalden voor een persoonlijke code, en na een week deed internet hetnidd niet meer
Aansluitend twee nachten in een hotel, waar het erg duur was vergeleken met de camping. Dus twee dagen zonder internet

Angelika, Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.