Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

gerdien

gerdien

13-07-2011 om 18:57

Kaas meenemen....maar hoe

Hoi, wij gaan bijna kamperen maar hebben een overnachting geboekt omdat de reis te ver is voor één dag voor ons.
Nu nemen we eigenlijk elk jaar onze eigen kaas mee...(vooral voor dochterlief die nogal pietluttig is met eten, hierover graag géén discussie!!) maar andere jaren hebben we geen overnachting gehad en onderweg hebben we een koelbox, die echter niet werkt als de auto uit staat. Is er een manier om bijvoorbeeld voorverpakte kaas uit de supermarkt toch redelijk "over" te transporteren mbv koelelementen oid? of wil ik echt iets onmogelijks...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

13-07-2011 om 19:18

Hele kaas?

Gaat het om gewone (jonge) Goudse kaas? Je kunt ze ook in kleine 'bolletjes' kopen, een hele kaas dus (maar dan geen 10 kg). Die kun je buiten de koelkast bewaren. Misschien kun je er eerst een kopen voor thuis, zodat ze alvast aan een andere vorm kan wennen.

Vacuum laten zuigen....

...bij de kaasboer. Klaar!

Ingrid

Trouwens....

...bij de kaasboer ligt 'gewone' hollandse kaas ook niet in de koeling hoor. Ook niet als ie al aangesneden is. Ik denk eigenlijk dat 1 of 2 daagjes auto ook zonder vacuum geen probleem moet zijn. Maar kleine moeite om het wel te laten doen.

Simone G

Simone G

13-07-2011 om 19:57

Elk jaar

Ik neem elke jaar vacuumverpakte kaas mee naar Spanje ( 2 stukken zelfs) we overnachten 1 keer, gaat prima.
Als je bij de Aldi kijkt, ligt daar de kaas gewoon buiten de koeling.

Maar

Hoe hoog is de temperatuur in een supermarkt? 18-19 graden? In een auto met zon op de ramen kan het snel warm worden, zeker zonder airco. Die hele jonge kaas gaat dan wel 'zweten'. Ik zou een harde kaas nemen. Of evt. zo'n gouds heel kaasje met dat rode plastic erom.
Zo, en nu heb ik héél véél moeite gedaan om de gevreesde discussie te vermijden

gerdien

gerdien

13-07-2011 om 20:33

Ja, vacuum

o wat een snelle goede ideeën! Ik ga het bij de kaasboer vragen op ons winkelcentrum. En ik bedoelde eigenlijk wel de gewone voorverpakte kaas (dat zit volgens mij ook vacuum?? van bijv. AH)
De overnachting is al wel dik in Frankrijk.. maar daar komen we eind van de middag aan denk ik. en de volgende ochtend gaan we weer, dus echt heel lang in de hitte ligt het dan volgens mij niet. maar ik wist dus niet dat vacuum verpakte kaas buiten de koelkast houdbaar was, omdat het in de supermarkt ook altijd in het koelvak ligt.

Dank jullie wel! En Silone, ik moest wel grinniken om je laatste zin hoor, heeeel goed van je dat je je in hebt kunnen houden )))

Vera*

Vera*

13-07-2011 om 20:36

Wij

Wij nemen niet bewust kaas mee voor in de vakantie maar maken wel de koelkast leeg als we gaan.
De koelbox zetten wij thuis al aan zodat ie koud kan worden. De koude spullen gaan erin en de koelbox gaat zonder stroom mee. Dan blijft alles voor een dag in ieder geval goed koud. Kaas hoef je niet zo koel te bewaren dus voor twee dagen moet dat ook lukken.

Mijn schoonuiders hebben de kaasbak bij de jam en het brood staan...

Vera

Annet

Annet

13-07-2011 om 20:51

En als vacuum niet voldoende is

Onze koelbox heeft een soort tussenstuk waarmee je de koelbox ook op gewone stroom kunt aansluiten (zoals in hotel), zoiets zou je ook kunnen kopen/lenen.
Alternatief is nog om bij de overnachting te vragen of je iets in de koelkast mag leggen.
Ik verwacht dat een koelbox die een hele dag gewerkt heeft en waar alles goed koud in is gegaan, best een nacht redelijk koel blijft.

Guinevere

Guinevere

13-07-2011 om 21:12

Ja, wat annet zegt

Gewoon in de koelbox doen met van die elementen. Op je overnachtingsadres vragen of kaas in de koelkast mag en de elementen in de vriezer.
Verder is kaas niet zo heel bederflijk dus ik zou me persoonlijk geen minuut druk maken over ongekoelde kaas.

Thuis

hebben we het aangebroken suk oude kaas ook buiten de koelkast staan. Als ik met de auto naar NL ga neem ik ook altijd 8 stukken oude kaas mee terug, vacuum getrokken bij de kaasboer( die er soms nog 8 x 1 € voor vraagt, als je 4 kilo oude kaas afneemt). Het gaat gewoon mee in de auto, zo'n 24 uur onderweg en dan dan nog weken in de koelkast.

Egel

Egel

13-07-2011 om 23:29

Ja, ijs erbij

Hoi, dat zal wel gaan met kaas, zo'n extra dagje in de koelbox die dan niet zo heel koel meer is. Wij kamperen altijd behoorlijk primitief. Alleen een simpele koeltas met een koelelement (die tas is dus vaak niet koel). Dit jaar staat er een vriezer op de camping. We vullen een lege frisdrankfles met water, vriezen het in en dat is nu het beste koelelement. Dat zou ik doen als ik jou was. Groeten, Egel

Alle tips al gegeven

wij namen ook altijd hagelslag mee

Ik weet niet waar je naar toe gaat maar in Frankrijk, Italie en Duitsland kun je ook gewoon Nederlandse kaas kopen.

Marie

Marie

14-07-2011 om 10:37

Zonder koeling

Hallo
Wij gaan al jaren met een boot op vakantie zonder koelkast. En wij eten gewoon kaas hoor. Blijft langer goed dan je denkt. Het wordt alleen wat zacht, maar verder prima eetbaar.
Ik heb nog wel een tip (ooit eens van iemand anders gekregen). Stop paar dagen voor vertrek een paar pakken sap in de vriezer en doe die in de koelbox. Blijft je koelbox lang koel en heb je gelijk koud drinken.
Succes

ka

ka

14-07-2011 om 18:08

Huh?!

"onderweg hebben we een koelbox, die echter niet werkt als de auto uit staat. Is er een manier om bijvoorbeeld voorverpakte kaas uit de supermarkt toch redelijk "over" te transporteren mbv koelelementen oid?"

Hollandse harde voorverpakte kaas uit de supermarkt is toch heel goed een nachtje buiten de ijskast te bewaren, zeker in een auto die buiten staat? (Het koelt 's nachts af.) Kaas hoeft toch helemaal niet heel koud bewaard te worden?
Ik begrijp het probleem niet...
En lijkt me eerder een probleem dat kaas sowieso niet een paar weken lang lekker blijft!

gerdien

gerdien

14-07-2011 om 21:03

Bedankt!

Allemaal bedankt voor het meedenken! Ik heb vandaag twee vacuum verpakte kilo's kaas gekocht. Dat van die pakken sap vind ik ook een heel goed idee!!

en Ka, aangezien ik de kaas altijd uit het koelvak haal in de supermarkt dacht ik dat kaas perse koel bewaard moest worden, dus vandaar. Zo raar is dat toch niet.

Annet

Annet

14-07-2011 om 21:39

Dat is helemaal niet raar gerdien

want voorverpakte kaas is niet hetzelfde als vacuum verpakte kaas.
Hoewel je warm geworden kaas nog best kunt eten, is zo'n zweterige kaas niet echt aantrekkelijk om te eten.

Wij doen 2 maanden lang heeeel zuinig met vacuum verpakte kaas en dat laatste stuk smaakt ook nog prima. Of bedoel je dat niet ?

Snuggle's

Snuggle's

15-07-2011 om 23:43

Geen pakken sap bevriezen

Pakken sap invriezen als koelelement is geen goed idee omdat de kartonnen pakken kunnen scheuren heb ik uit ervaring gemerkt. Plastic flessen met drinken zonder koolzuur werkt beter.

Snuggle's

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.