Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Kamperen in italië

Hallo,
Wij hebben jarenlang met onze kinderen (1,6 en 9) op de bonnefooi gekampeerd in Frankrijk. We willen dit jaar eigenlijk wel eens naar Italië. We hebben echter gehoord dat de plekjes nogal klein zijn, en dat je erg dicht bij je buren staat. Klopt dat?
Kun je op de bonnefooi of moet je reserveren? En hoe is het op de stranden? We hoorden dat stranden vaak verhuurd zijn aan hotels/campings?
We zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Voor de duidelijkheid: We zoeken geen camping met groot zwembadenparadijs en animatie enzo. We willen het liefst een sfeervolle gemoedelijke camping, niet te duur, met zwembadje en goed sanitair en op rij-afstand van een strand. Geen over-georganiseerde haagjes-camping. Bestaat dat in Italië?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

13-04-2009 om 08:38

Moeilijker

De campings die jij zoekt zijn in Italië moeilijker te vinden dan in Frankrijk, maar ze zijn er zeker wel. Wij mijden de grote campings met animatie ook altijd. De laatste keer dat we naar Italië gingen had ik wel wat adressen bij me, wat ik anders niet doe, omdat ik eerder gemerkt had dat we lang moesten zoeken naar ampings die wij leuk vinden. Ik weet niet in welk deel van Italië je iets zoekt? (wij zijn geen strand-mensen, dus ik heb geen tips dicht bij een strand) Ik kreeg hier eens de tip 'camping Roma Flash' ten noorden van Rome, was iets groter en drukker dan we gewend zijn, maar wel een erg leuke canmping. Kijk eens op de SVR-site, daar staan ook leuke campings op. Italië is een heerlijk vakantieland!!

annie

annie

13-04-2009 om 20:31

3 tips

Italie is een stuk ingewikkelder dan Frankrijk, die ervaring hebben wij ook.

Ik heb drie tips:
1. koop of leen het boekje Rustieke campings in Italië. Daarin vind je campings die wat meer passen bij wat je in Frankrijk gewend bent: relatief eenvoudig, geen halve dorpen met winkelcentra en overgeorganiseerde animatie toestanden.

2. De italiaanse campingwebsite is:
http://www.guidacampeggi.com/
Daar heb ik dit voor dit jaar een camping naar onze zin gevonden.

3. In Laigueglia een kustplaatsje vlakbij Genua, hebben wij een jaar of zes geleden op een terrascamping gestaan. Heel dicht op elkaar, maar toch heel gemoedelijk en op 1 minuut lopen van het strand. Daar moest je inderdaad stoelen huren, maar wij hebben genoten van de echte Italiaanse familievakantiesfeer en heerlijk gegeten in allerlei tentjes op het strand.
Staat echt op mijn lijstje om daar ooit nog eens terug te gaan.

Succes!

reina

reina

14-04-2009 om 07:06

Da's inderdaad een goeie tip "rustieke campings in Italië" kopen (vind ik trouwens voor andere landen ook een prima serie!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.