Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

liora

liora

01-06-2009 om 16:46

Kamperen met baby

Hoi allemaal,

Vakantiekriebels heb ik volop, maar ik ben ook over vier weken uitgerekend. Vanaf welke leeftijd kan je eigenlijk kamperen met een baby? Even meegenomen dat ik geen ervaren kampeerder ben, een soort van kant en klaar ingerichte tent zou huren daarom... en ook nog alleenstaande moeder ben, dus niet makkelijk de baby even alleen kan laten om zelf bijvoorbeeld te plassen of douchen of zo.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Columbus

Columbus

01-06-2009 om 17:46

Ik vond...

Ik vond een tent geen probleem met een baby, kind kan in de kinderwagen of buggy als jij naar de wc moet of gaat douchen (met z'n tweetjes). Dat is niet handig, maar het is niet anders. Ik vraag me alleen af of je deze zomer nog wilt kamperen (dus met een hele jonge baby). Dat lijkt me een behoorlijke uitdaging... aan de andere kant, een baby slaapt heel veel, dus je zou haar even in het bedje/kinderwagen laten liggen als jij naar de wc moet. Je kunt de kinderwagen meenemen of in de tent laten...(ik ben nooit zo bang dat ze 123 een baby meenemen).

Nasha 1st

Nasha 1st

01-06-2009 om 19:58

Ach

ik heb ze zelfs met pasgeborenen op de camping gezien, dus alles kan hoor!

Guinevere

Guinevere

01-06-2009 om 20:55

Afwachten

Ik zou even afwachten hoe het gaat en hoe snel je weer fit bent na de bevalling. Zelf hebben we toen we met oudste van toen net 7 weken gingen kamperen een caravan geleend. In een tent ging me toen net iets te ver. Bovendien was ik zelf nog niet 100% fit. Wel 90% trouwens. We waren erg blij met die caravan want het was me daar af en toe toch pokkeweer, dan zou ik het persoonlijk niet fijn vinden in een tentje met zo'n hele kleine baby.

Jesse_1

Jesse_1

01-06-2009 om 22:02

Doorslapen en zo

Persoonlijk zou ik pas gaan kamperen met een baby als deze een beetje doorslaapt. Het is echt niet fijn (en niet alleen t.o.v. andere kampeerders) om midden in de nacht met een wakkere baby te zitten. Of een huilbaby lijkt me zelf ook niet prettig, met het idee dat je de andere kampeerders hindert hiermee.
Wij hebben een keer gekampeerd met onze baby van toen 7 maanden in een huurtent. Ging prima. Vervelendst vond ik dat hij niet echt in een 'camping-ritme' te gieten was, dus 's ochtends lekker vroeg wakker terwijl de rest van de camping nog bij lange na niet wakker is.
Maar ik zie vaak genoeg ervaren kampeerder met piepkleine baby's. Het kan wel!
Jesse

Ook geen tent

Je zou dan met een baby van zo`n maand in een tent zitten. Is het praktisch gezien wel handig? Midden in de nacht naar sanitair gebouw luiers verschonen? Midden in de nacht voeding? Baby die nog heel veel slaapt...
Ik weet het niet. Wat het extra lastig maakt is dat je natuurlijk alleen bent.Ik zou echt niet lekker douchen terwijl baby alleen in de tent ligt....
Aan de andere kant is het weer een ander verhaal als je bijvoorbeeld al jaren gast bent op dezelfde camping en je kan je baby af en toe aan een bekende toevertrouwen. Of in de tent naast je vrienden/bekenden.
Nee, ik zou niet snel vakantiekriebels krijgen met het idee van een pasgeboren baby in een tent.... Maar in de praktijk kan het allemaal reuze meevallen natuurlijk.

liora

liora

01-06-2009 om 23:35

Oef

Dank voor de reacties!

had er nog niet eens aan gedacht dat een niet-doorslapende baby heel storend is voor anderen, goed punt!

Zelf dacht ik niet echt aan deze zomer hoor, maar bijvoorbeeld wel de herfstvakantie. Maar ik denk inderdaad dat ik beter een huisje of caravan kan huren, want ik zou nooit de baby in een tent durven laten liggen terwijl ik douche of zo.

Dank voor de reality check!

Liora

Asa Torell

Asa Torell

02-06-2009 om 10:02

Ik herken die kriebels

Toen ik 2 jaar geleden zwanger was van dochter, had ik ook een enorm verlangen naar de hele zomer ergens buiten kunnen zitten, dus ik wilde heel graag alvast een huisje boeken. Want we hebben geen tuin dus de gedachte aan alleen op het balkon zitten de hele zomer vond ik wel wat benauwend. Man vond het te gewaagd om iets te boeken voordat dochter er zou zijn, en kamperen durfden we ook nog niet met 7 weken vanwege inderdaad het nachtgehuil maar ook omdat ik het lastig vind met warmhouden s nachts. Dus uiteindelijk is het 10 dagen schoonvader geworden, die een enorme tuin heeft dus dat was ook best prima, vooral omdat het de mooiste 10 dagen waren van die prutzomer .
Maar in de herfstvakantie is je kindje zeker oud genoeg om mee op pad te gaan dus ik zou het doen! En inderdaad, ik zou mijn kind ook echt niet graag alleen in de tent laten dus ik zou ook een caravan of huisje huren. Ook dan zit je vast meteen buiten voor het huisje als het een beetje weer is, tenminste bij mij gaat dat wel zo. De baby kan vast ook prima buiten slapen in de kinderwagen.

mee1977

mee1977

02-06-2009 om 11:20

Ik zou

Dan eerder een stacaravan huren. Dan heb je je eigen douche/wc dat is wel zo makkelijk als je er alleen voor sta..
Dat je kindje snachts nog huil, dat zou mij niet zo heel snel tegenhouden. Mijn oudste dochter was 5 weken toen we een week met de caravan weg gingen, en de middelste was 2 maanden.. En de oudste sliep toen nog net niet door, nou houd de caravan ietsjes meer geluid tegen dan een tentdoek, maar dat is dan "jammer"
Ik bedoel ik lig liever wakker van een baby die wakker geworden is, dan van een 6 jarige die de hele dag loopt te dreinen (daar kan ik me dus onzettend aan ergeren, niet als het een keer gebeurt, maar er zijn kinderen die elke dag opnieuw lopen te dreinen), of van een buurman die elke boom van het land omzaagd in zijn slaap..

Alvast heel erg veel plezier, lekker van genieten!!

Het is aan te bevelen om BV te geven, daarmee krijg je ze middenin de nacht vaak het snelste stil.
Een toiletemmertje is in jouw geval handig als je een tent huurt.
Maar een stacaravan/huisje is misschien nog handiger.Zo een waar ook een douche in zit.Of kun je misschien in het huis van kennissen? Het is dat ik nog niet precies weet wanneer ik wegga anders mocht je zo in mijn huis. maar een camping is misschien leuker voor je zoon..

liora

liora

04-06-2009 om 00:07

Damajo

Hoi Damajo,

Wat aardig van je zeg!! Ik wil sowieso bv gaan geven, ongeacht tenten en campings en zo.

Deze zomer ga ik, heel avontuurlijk, 2 weken in het huis van mijn zus zitten. Ze woont 20 minuten rijden van mijn huis, en ik ken ook sommige van haar buren. Kinderrijke buurt en bovendien tuin. En als ik het toch niet fijn vindt, of om welke reden dan ook liever naar huis ga, ben ik zo thuis.
Het hangt er ook vanaf hoe snel de bv goed gaat lopen, hoe goed de baby het doet, hoe snel ik herstel. Het kan dat ik me na vier weken alweer top voel, kan ook dat ik een dweil ben. Vandaar geen al te avontuurlijke plannen dit jaar.

Maar nogmaals bedankt voor je aanbod!

Liora

amk

amk

04-06-2009 om 22:45

Tentje

waar ik tot nog toe veel plezier van heb gehad is mijn Deryan tentje. Hierin zit een luchtbedje in de tenthoes dus ze kunnen er niet tussen raken. Het ding is helemaal vliegendicht dicht te maken. En ze rollen niet door de hele tent heen.

Ze hebben ze tegenwoordig ook in hip roze en zo, maar die van mij is creme.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.