Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Brigitte

Brigitte

12-03-2009 om 17:51

Kamperen noord-spanje

Hallo,

Wij willen dit jaar voor het eerst naar Noord-Spanje rijden met onze vouwwagen. Ons oog is gevallen op het gebied in de buurt van de Pyreneen. Een dagje Barcelona is dan nog wel te doen met kleine kinderen, en een dagje zee ook.

Heeft iemand ervaring in dat gebied? We willen graag minimaal een (diep) zwembad. De jongste heeft dan zijn zwemdiploma A en de oudste heeft er al meerdere.
We wandelen graag en animatie mag, maar is niet verplicht. Een leuke speeltuin is belangrijker
Een rivier of beek aan de camping is ook geen probleem.

Ik hoor het graag, positief of negatief.

Alvast bedankt,
Brigitte

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brigitte

Brigitte

16-03-2009 om 09:46

Niemand?

Niemand in Noord-Spanje wezen kamperen ??
Wat jammer.....

reina

reina

16-03-2009 om 11:54

Brigitte

jawel, een paar keer, maar verder de Pyreneeën in, niet zo dat je even naar Barcelona of het strand kon rijden én aan de andere kant. Mooie streken allebei!

Dagje

Dagje

16-03-2009 om 11:59

Wij wel

Hoi Brigitte,

Wij hebben vorig jaar gekampeerd op camping interpals. Deze camping is rustig, maar erg leuk voor kinderen, veel kinderen uit Nederland ook. Er is een klein zwembad, maar groot genoeg voor de kinderen om zich te vermaken. Zelf houden we niet zo van massale campings. De kids gingen hier gewoon zelf naar het zwembad, de activiteiten en de speeltuinen (o.a. een survivalspeeltuin) Het is erg gemoedelijk en het sanitair is zeer schoon. Dit is wel een camping vlak aan zee, waar je naartoe kunt wandelen.
Dan zijn we ook nog 3 dagen op een camping in de pyreneen geweest in noord-Spanje, liguerre de cinca, wel wat minder vertier maar met een meer waar gezwommen en gekanoed kan worden. Het is hier in de streek wel schitterend wandelen en een canyoningtocht is een aanrader. Heb ik samen met mijn toen 1o -jarige dochter gedaan, een waar avontuur en goede begeleiding.

IK hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Dagje

Camping can banal

Hoihoi

Camping Can Banal ligt bij Montagut. De grootste plaats in de buurt is Olot. Figuras, Girona en Barcelona op rij afstand even als het strand (laatste 2 wel ruim een uur rijden)

Het is een camping beheert door een Nederlander, op de camping was toen ik er voor het laatste was nog geen stroom. Een klein peuter bad en een riviertje bij de camping en veel activiteiten georganiseerd. In het dorp (3km) een zwembad en een groot zwemmeer.

Verder veel rust, ruimte en grote plekken. En veel Nederlanders dus.

Ik vond het als kind een heerlijke camping en heb er zelfs nog een zomer gewerkt, maar dat is al weer 9 jaar geleden, dus ik weet niet hoe het nu is.

Tia

Tia

19-03-2009 om 15:39

Marsy

Bedankt voor je tip. Het lijkt me een hele leuke camping. We zoeken alleen wel water direct aan of op de camping, zodat de kinderen zelf op pad kunnen. Ik vind 3 km verderop geen optie eerlijk gezegd.

Maar het ziet er wel super uit. Eigenlijk zoeken we dus wel zoiets, maar dan met water......

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Tia

Tia

Tia

19-03-2009 om 15:46

Re: dagje

Camping Liguerre de cinca is inderdaad wel iets voor ons. Misschien is 3 weken aan 1 stuk wel te lang, maar wellicht kunnen we nog een andere leuke camping erbij zoeken. Ik zal het zeker in gedachte houden. Spannend hoor, zo'n canyoningtocht !

Groetjes,
Tia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.