Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Eline

Eline

09-07-2009 om 15:19

Kind alleen vliegen, waar moet je op letten?

Mijn kind (11) vliegt over een paar weken alleen naar Frankrijk. Wie heeft daar ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-07-2009 om 16:44

Vriendin

Ik zelf niet, maar een vriendin ging als kind vaak alleen naar de Nederlandse Antillen. Ouders dragen kind over aan stewardess en stewardess draagt kind op plek van bestemming over aan de wachtende familie (of wie dan ook maar). Ging bij haar altijd prima.
Verder: geef gewoon wat te lezen of zo mee. 't Is maar een klein stukje. Heeft ze wel al vaker gevlogen?

Eline

Eline

09-07-2009 om 17:22

Ja, ze vliegt al vanaf haar geboorte een paar keer per jaar, dus dat is geen punt. Misschien vind ik het wel enger dat ze alleen gaat dan zijzelf.

Biene M.

Biene M.

10-07-2009 om 08:16

Ervaring

Mijn dochter was 9 toen ze alleen naar Engeland vloog. Wat tegenviel was dat de stewardessen die haar begeleidden alleen Engels spraken, terwijl ze met KLM vloog. Misschien kun je voor jouw dochter een briefje maken met daarop wat standaard zinnen (ik moet naar de wc, mag ik wat te drinken? o.i.d.) in het Frans en/of Engels die ze kan aanwijzen.

Verder zal je dochter af en toe een tijdje alleen moeten wachten, dus het is fijn als ze iets te lezen bij zich heeft.

Succes!

Eline

Eline

10-07-2009 om 12:05

Goed idee

Mijn dochter spreekt goed Engels en een heel klein beetje Frans, ze vliegt met Air France, dus een briefje voor haar maken is een goed idee, dat vindt ze vast ook interessant, kan ze die zinnetjes van tevoren oefenen.

En dat van het af en toe alleen moeten wachten zal ik haar ook vertellen, boekje mee, iPod, gameboy, dat komt wel goed.

Komt best goed!

't is maar een klein stukje toch?
jongens van 11 en 12 vliegen alleen van australie naar nederland en dat gaat prima - er is full time supervisie van de stewardessen, maar het moeilijkste vind ik toch dat ze alleen in de lucht zitten - ben altijd weer superopgelucht als ze veilig geland zijn. speelt dat voor jou ook?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.