Vakantie en uitjes

Rembrand
10-04-2011 om 16:19
Koninginnedag in drenthe
Met Koninginnedag verblijven wij met de hele familie ( 16 personen ) in Elp ( tussen Assen en Emmen in als ik het goed heb begrepen). Wie kan mij vertellen waar het leuk Koninginnedag vieren is ?
( en eventueel andere leuke bezigheden). Het jongste kind is vier-en-half jaar.
M.

BernadetB
11-04-2011 om 07:42
Woon zelf niet in drenthe
maar heb er ook ooit vakantie gevierd rond Koninginnedag. Door te googelen had ik al veel leuke evenementen gevonden. Bijvoorbeeld op deze site:
http://www.informatiedrenthe.nl/archief/42-koninginnedag-activiteiten-in-drenthe.html
Hoop dat je er wat aan hebt, maar misschien reageren er ook nog echte Drenthe inwoners.

Monet
11-04-2011 om 16:24
En anders
rij je naar Zwolle, niet zo heel ver bij jullie vandaan, en elk jaar een geweldig (het grootste) bevrijdingsfestival met voor alle leeftijden veel leuke aktiviteiten.

purk
11-04-2011 om 22:53
Uhhh monet
dat inderdaad ontzettend leuke, gezellige, fantastische bevrijdingsfestival is in Zwolle. Maar dat is op 5 mei en niet op Koninginnedag. En voor Koninginnedag zou ik dan weer niet helemaal vanuit Emmen naar Zwolle gaan rijden, als ik een tip mag geven.
Is er niet een leuk schattig Drents dorpje waar ze kleedjesmarkt en oudhollandse spelen hebben waar jullie naar toe kunnen gaan Rembrand? En dan natuurlijk op een terrasje koffie met oranje tompoezen. Dat zou voor mij genoeg Koninginnedag zijn. Oh en natuurlijk wel ook even met z'n allen op televisie kijken wat de koninklijke familie aan heeft
groetjes van Purk

IngridT
12-04-2011 om 08:52
Purk/rembrand... (schattig dorpje)
Roden?. Kleedjesmarkt. Oudhollandse spelen. Ballonnen oplaten. (kinder) muziek & theater. Terrasjes. Vast met tompoezen.
Maarre...heeft elk dorp niet diezelfde standaardriedel aan koninginnedagdingen?
Ingrid

Rembrand
12-04-2011 om 09:50
Dank je wel
Op internet word ik niet zoveel wijzer. Ik moet het echt hebben van de Drenthenaren zelf.
Rond de bevrijding zijn wij daar niet hoor Monet
Ik kom zelf uit het zuiden des lands en we zijn alleen een lang weekend in Drenthe met Koninginnedag.
Ik heb al een dagje Orvelte in de planning staan en verder kijken we denk ik gewoon wat we gaan doen.
M.

janitha
13-04-2011 om 10:03
2 dorpen
Hoi Rembrand,
In Emmen is altijd grote vrijmarkt, door het hele centrum. Is alleen stervensdruk. In Roden is het lekker kneuterig. 's Morgens wordt op de Brink, midden in dorp, het Wilhelmus gezongen. Kinderen laten ballonnen op. Daarna kindervrijmarkt en oud Hollandse spelletjes. De organisatie kan nog pubers gebruiken om te begeleiden bij spelletjes. (ha, ik ben daarover gebeld, ik woon dus in R)Wanneer je in Roden komt en je ziet daar iemand lopen met paars/roze/blauwe haren: it's me.
Groet, Janitha

IngridT
13-04-2011 om 21:41
Hahaha janitha.
En als ik op 30/4 een horde roodharigen zie lopen waaronder een moeder met een paar grote koters in haar kielzog (gaan ze eigenlijk nog wel mee!?)dan roep ik heeeel hard 'REMBRANDT!!!!!'
Ingrid

Rembrand
13-04-2011 om 23:10
Ingridt
De horde roodharigen is nog groter. Mijn broer heeft ook rood haar en mijn andere broer bruin-rood. De helft van de familie is sproetig en we maken samen behoorlijk wat geluid
Als roodharige moet je ook eigenlijk wel naar het dorp Roden gaan hè !
Wie weet komen we elkaar tegen.
M.

janitha
14-04-2011 om 13:26
O nee, ingrid en rembrand
Mijn verhaal klopt niet meer. Ik ben vanmorgen bij de kapper geweest en alles wat paars enz. was is nu blond.
Wat zie ik er vreemd uit.

Silone
14-04-2011 om 17:00
Rembrandt
Pak je voor de semivolwassenen in jullie gezelschap nog een koninginnenacht mee? Zal er vast in Assen één zijn, wellicht ook in Emmen, en zeker ook in Hoogeveen.

Chris35
18-04-2011 om 16:57
Dierentuin
Ik zou lekker naar de dierentuin in Emmen gaan en al die kleedjes en kraampjes met meuk laten voor wat ze zijn

Rembrand
18-04-2011 om 19:15
Thanks chris
Dat is ook een leuke tip.
Ik ben nog nooit in Emmen naar de dierentuin geweest en ik denk de rest van het gezelschap ook niet.
Ik ga het in de groep gooien.
M.