Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vic

Vic

09-03-2009 om 11:32

Kosten verdelen

Wij (ik en mijn dochters) gaan in de meivakantie met mijn zus en haar dochtertje een midweek naar Disneyland Parijs. Ik heb een stacaravan geboekt en nu kreeg ik van mijn zus een mailtje 'hoeveel krijg je van me?'. Mijn eerste ingeving was de helft van de kosten, maar misschien vindt zij 2/5 logischer (zij met twee personen, ik met drie). Wat denken jullie?
De toegangskaarten kopen we natuurlijk ieder voor ons eigen gezin, eten buiten de deur denk ik ook, maar hoe verdeel je de kosten voor de boodschappen? Om de beurt betalen, of moet ik uit mezelf aanbieden om 3/5 te betalen? Aan de andere kant hoef ik dan weer geen vergoeding voor brandstofkosten (ik rijd er toch heen).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zoals cobi

zo deden wij dat ook als we met meerdere familieleden op vakantie waren (weekenden weg).

Vic

Vic

09-03-2009 om 14:18

Dus niet 50/50?

Eigenlijk wilde ik de verblijfkosten toch wel 50/50 verdelen. Dat is toch niet heel onlogisch als je met twee gezinnen gaat? We hebben niet een kamer meer omdat ik een kind meer mee neem.

Maylise

Maylise

09-03-2009 om 15:07

Vic

Als je geen brandstofkosten in rekening brengt bij je zus vind ik dat je wel 50/50 kan doen voor de accomodatie. Dan is de zaak toch wel weer redelijk gelijk.
Als ik jouw zus was zou ik voor de boodschappen ook gewoon 50/50 willen betalen tenzij de kinderen die jij meeneemt grote pubers zijn die heel veel eten en ik alleen een dreumes heb die niks wil. Als de kinderen van vergelijkbare leeftijd zijn zou ik gewoon 50/50 doen voor boodschappen. Die paar euro meer of minder zou me niks interesseren.

Maylise

joer

joer

09-03-2009 om 16:59

Ja hoor, ieder de helft.

Voor de stacaravan en de benzinekosten zou ik gewoon ieder de helft betalen.

Entree en alles wat je drinkt en eet en koopt in het park ieder voor zich.

Zal je veel boodschappen halen als je bijna hele dagen in het park bent? Ik zal zelf een krat met de hoognodige etenswaren/ drinken ed. meenemen van huis.
Toch boodschappen halen dan gewoon even met je zus overleggen hoe of wat.

Groeten JOER.

naomie p

naomie p

09-03-2009 om 19:27

Situatie

ik kijk ook vaak naar de financiele situatie, als je daar al zicht op hebt. Mijn broertje heeft minder dan wij te besteden, gaat hij mee (wintersport) deelt hij minder in de kosten mee als wij. Ik vind als de financiele situatie hetzelfde is (of je denkt dit) dan gewoon 50/50
Veel plezier, wij gaan ook!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.