Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Lies

Lies

05-09-2009 om 12:22

Kosten wintersport

hoi

Wij zitten te twijfelen om dit jaar eens op wintersport te gaan, voor het eerst nu we kinderen hebben (5 en 7 jaar). maar wat gaat dat eigenlijk kosten, kunnen jullie eens meedenken?

Voor een week een 4 persoons appartement in de schoolvakantie ben ik zo'n 800-1000 euro kwijt zag ik. Maar wat komt daar verder bij?
wat kost een gemiddelde skipas en skiles bijvoorbeeld voor 2 kinderen / 2 volwassenen en wat mis ik dan nog?

Groetjes
Lies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kari1

Kari1

05-09-2009 om 13:46

Lies

Dan mis je nog de huur van het skimateriaal, de benzine om er te komen en evt. een hotelovernachting onderweg.
De prijs van skipassen en skiles zijn nogal afhankelijk van waar je heengaat. Voor de alpenlanden moet je rekenen op 160-200 euro per pas voor 6 dagen voor een volwassenen, en de helft voor kinderen. Soms zijn kinderen onder de 6 jaar gratis. Tsjechië is een stuk voordeliger (maar daar hebben ze ook bergen, dat zijn heuvels). In zuid-Duitsland op de alpenrand zijn ook goedkopere beginnersgebieden.
Als je gebonden bent aan de schoolvakantie: beter niet te lang wachten met boeken.
Kari

Kari1

Kari1

05-09-2009 om 13:48

Te snel

in Tsjechië hebben ze dus GEEN bergen
Kari

ander nikje

ander nikje

05-09-2009 om 18:28

Alles inbegrepen...

zijn wij 2500 euro kwijt 800 appartement.
De rest is echt ski-huur,lessen (nog 3 van ons gezin)
Wij gaan maar 1 of soms 2 keer uit eten....
wij skieen ook maar 5 dgen, anders zou het nog duurder zijn.
Skipas voor 5 dgn kost bijv.165 euro voor volw. kinderen 82.50 p.pers. Lessen ook 140 euro per kind, dit zijn de bedragen die ik zo uit mijn hoofd weet. Ik ga uit van 2500 euro en dan hebben wij heel erg opgepast... wij gaan niet naar de apres ski, hooguit warme chocomel voor ons allen, wel voor tussen de middag nemen we iets, het is niet te doen om voor iedereen brood e.d. mee te sjouwen tijdens het skieen.
Wij zitten wel in een populair skigebied met heel veel mogelijkheden.
Mijn man en ik hebben elk eigen skimateriaal. Door de jaren heen hebben wij natuurlijk ook al skikleding (dit telt ook erg aan) De kinderen groeien er zo uit en hebben dan ook van H en M en van Scapino etc...maar je hebt ook thermokleding nodig (kinderen deed ik vroeger met pyamabroek e.d.) Denk ook aan winterbanden, kettingen etc... Ik vind het geweldig om te doen, maar ik vind het ook vreselijk duur. Je kinderen hebben wel de ideale leeftijd om te beginnen. Vrienden van ons gaan al jaren naar Tsjechie maar hebben de laatste 2 jaar nauwelijks sneeuw gezien.... Wij hebben ook een jaar in de Allgau gezeten, dat was goedkoper maar de bergen veel te stijl voor een beginner. Als je je goed wilt voorbereiden moet je kijken op wintersport fora!

lies

lies

06-09-2009 om 09:55

Jeetje

oke, samengevat... die 2500-3000 euro daar zitten we zonder problemen op omdat we allemaal nog kleding nodig hebben, kettingen etc. als ik een beetje ga rekenen zit ik zo op meer dan 3000 euro.

en dat voor een weekje.

Tsjechië klinkt wel goed om de prijs te drukken maar ja als ik dan zo'n 2000 euro uit zou geven dan wil ik toch wel zeker zijn dat er sneeuw ligt?!

ik ga er nog ff over nadenken. We willen graag eens gaan skiën maar de kosten zijn wel aanzienlijk.

Bedankt!
Lies

Annet

Annet

06-09-2009 om 20:46

Bulgarije

Kijk ook eens op www.balkanski.nl
Wij zijn nu twee keer via deze organisatie naar Bulgarije geweest. Je vliegt erheen dus geen gedoe met rijden, sneeuwkettingen, etc.
De prijs is inclusief vlucht, halpension. Skiles en materiaal en pas zijn ook voordelig.
Borovets vonden wij het leukst en niet zo ver van het vliegveld.
Bansko is moderner maar ook veel verder rijden vanaf het vliegveld.
Ik denk dat je voor een weekje Bulgarije onder de 2500 euro blijft m.u.v. parkeerkosten Schiphol (50 euro voor een week) en lunch op de piste.

Chantelle

Chantelle

07-09-2009 om 15:57

Wij...

Wij hebben eigen skimateriaal. Voor de kinderen betalen we 200 euro en dan hebben ze tot hun 18e skimateriaal (ski's, schoenen en stokken). We kunnen het ieder jaar inruilen. Kosten van waxen komt er nog bij (20 euro per paar ski's).

Skikleding; je kunt het zo gek maken als je wilt. Maar tweedehands spul voldoet prima. En je verkoopt het ook weer prima. Thermoondergoed is goedkoop bij de HEMA en gebruiken we ook tijdens schaatsen, voetbal, etc. en daar kun je wel een paar jaar mee. Skisokken kosten iets van 5 euro en gaan ook wel een paar jaar mee (kun je ook doorgeven). Voor een set nieuwe sokken en ondergoed ben ik per kind 15-20 euro kwijt. Daar doen ze dan zeker twee jaar mee en het kan door naar kind 2 en kind 3.

Wij hebben een leuk, groot huisje (op een voormalige boerderij) voor 500 euro per week. We gaan 1 of 2 keer uit eten (niet te duur), boodschappen neem ik grotendeels mee (niet omdat dat goedkoper is, maar omdat ik dat handiger vindt).

Vijf dagen skiles voor de kinderen is 140 euro per kind. Skipassen (2 volwassenen, 1 kind, 1 gratis kind) is 500 euro. Skiles en passen zijn dus samen 800 euro.

Op de piste verbruiken we natuurlijk wel wat (1 x groot glas drinken en 1/2 bordje patat oid en meegenomen liga). Er zijn genoeg mensen die een rugtas met lunch meenemen tijdens het skien.

Dus ik kom niet heel snel aan 3000 euro. Terwijl we naar een groot, bekend, sneeuwzeker gebied gaan. Het is en blijft duur maar ook heel erg gaaf!

Vrienden van ons gaan naar Gotzens. Zij betalen voor een all-inn pakket iets van 1800 euro. Hotel, volpension, skiles, skimateriaal, skipas...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.