Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-09-2009 om 13:30
Wij willen naar Lamu in Kenya. Allereerst is het al heel moeilijk om door alle bomen het bos te vinden mbt het ticket. Heeft iemand een tip voor de vliegreis naar Mombasa? Nairobi willen we eigenijk overslaan.
Dan geld. Ik heb begrepen dat er geen banken zijn op Lamu? Hoe doe je dat dan met geld? Er worden credit-cards geaccepteerd, maar waar pin je dan geld als je cash nodig hebt?
Dan telefoon. Weet iemand welke provider ook bereik heeft in Kenya en dan specifiek op Lamu?
Is er iemand die recent (afgelopen jaar) een reis gemaakt heeft met de bus van Mombasa naar Lamu? Ik heb dat vroeger wel eens gedaan, maar het was toen al gevaarlijk, nu met 2 kinderen vraag ik me af of dat wijs is om te doen.
Zijn er misschien mensen die gevlogen hebben recent, van Mombasa (of eventueel Nairobi) naar Lamu? En dan ben ik natuurlijk benieuwd wat je daar voor betaald hebt.
En dan over Kenya in het algemeen (en Lamu in het bijzonder): is het leven duur, wat zijn er dure dingen, wat is er spotgoedkoop.
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties. Bedankt alvast.
(voor nu even) Bahati
06-09-2009 om 17:17
Kijk even
op deze site:www.diplomatie.be/nl/travel/countrydetail.asp?COUNTRYNAMENL=KENIA
06-09-2009 om 21:16
En hier
http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_Landen/Landenoverzicht/K/Kenia/Reisadvies/Reisadvies_Kenia
Reizigers wordt geadviseerd waakzaamheid te betrachten en zich steeds goed op de hoogte te stellen van de actuele ontwikkelingen en de veiligheidssituatie in het land.
Niet-essentiele reizen naar grensgebieden met Somalie worden ontraden in verband met lokale spanningen en de kans op ontvoeringen. Het eiland Lamu is hiervan uitgezonderd.
In Kenia kan de situatie, in de nasleep van de verkiezingscrisis van begin 2008, her en der nog gespannen zijn, onder meer door de problematiek van de vele ontheemden en de onopgeloste onderliggende oorzaken. Dit geldt vooral voor de westelijke Riftvallei.
Gezien de gevaarlijke en gewelddadige situatie in buurland Somalië kan het overslaan van geweld naar Kenia, inclusief terroristische aanslagen, niet worden uitgesloten.
06-09-2009 om 21:34
Naar lamu
Niet met de bus dus.
"Landgenoten die naar Lamu (kuststreek aan de grens met Somalië) willen reizen, doen dat best per vliegtuig. Tussen Malindi en de haven van inscheping voor het eiland Lamu werden reeds meermaals bussen en voertuigen overvallen. De weg tussen beide steden dient onder begeleiding en in konvooien te worden afgelegd."
En: Gelet op de toegenomen en wereldwijde dreiging van terrorisme en rekening houdend met de oorlog in Somalië, dienen reizigers en residenten extra waakzaam te zijn, en in het bijzonder in de streek van Lamu aan de kust en in plaatsen waar veel toeristen komen zich te schikken naar de instructies van de plaatselijke veiligheidsautoriteiten en voor en tijdens hun verblijf de actualiteit te volgen.
Sorry, even ongenuanceerd: waarom wil je daar in Godesnaam met je kinderen naartoe?!