Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mara

Mara

26-06-2012 om 12:14

Legoland in duitsland

Wij denken erover om met de kinderen 2 dagen een bezoek te brengen aan Legoland in Duitsland. Ik vroeg me af of er kortingen zijn op de kaartjes of op het verblijf (mogelijk verblijf elders, dus niet in Legoland). Wie is hier al eerder geweest?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
moe3

moe3

26-06-2012 om 14:27

Wij ook

Wij zijn ook wel eens geweest. Wij hadden toen kortingsbonnen uit legoboekjes. Deze folders (boekjes ) liggen bij de speelgoedwinkels. Het hele assortiment lego van het jaar staat er in. Elk jaar komt er een nieuwe uit. Van dit jaar heb ik nog geen, maar je zou daar eens in kunnen kijken!
Playmobil funpark is overigens ook niet extreem ver weg...dus als je kinderen daar van houden is dat misschien ook nog een optie. Ik vond het daar in ieder geval zelf leuker dan in legoland.

Mara

Mara

26-06-2012 om 15:56

Dank je

Moe3, bedankt voor je reactie. Ik zal ook eens kijken naar Playmobil Funpark. Daar was ik zelf niet opgekomen. Hebben jullie overnacht voor of na LegoLand? In een accommodatie van Legoland zelf of in een hotel in de buurt?

Superleuk!

Wij zijn er een aantal jaren geleden geweest. Superleuk. Mooi park, redelijke prijzen en schoon.

Wij hebben destijds een hotel van het internet afgeplukt, was meer een boerderij achtig iets. Klein half uurtje voor Legoland. Kan alleen de naam niet meer achterhalen. Ik vond de prijs belangrijk, het is alleen slapen dus hoeft geen fortuin te kosten.

We waren op doorreis naar Oostenrijk en hebben dat toen als pitstop tussendoor gedaan, nachtje ervoor en nachtje erna. Is ons goed bevallen.

Kijk ook even voor kortingsbonnen op Marktplaats, ik heb daar destijds gratis een bon gescoord.

Veel plezier!

Jessica O

Jessica O

27-06-2012 om 21:49

Yep

Idd superleuk!! We zijn er een lang weekend geweest. leuk huis in de buurt gehuurd, ruim, netjes. Met ontbijtservice, ook altijd fijn. Verder daar in de buurt nog naar grotten geweest en naar de treinbanen van Marklin.

Een paar jaar ervoor zijn we naar playmobil geweest. Ook heel leuk. Toevallig had een moeder van school het er vandaag over. Ze zijn naar aanleiding van onze enthousiaste verhalen er in de meivakantie geweest.

Hier zaten we bij legoland
http://www.karola-lenzer.de/

Jessica

Spieleland

Voor kleine kinderen (tot ca 7 jaar) is het Ravensburger Spieleland echt een aanrader.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Mara

Mara

08-07-2012 om 12:39

Opties

Bedankt voor jullie reacties. Ondertussen zijn we alle tips aan het overwegen, voor nu of later. We hebben nog een paar weken voor we de knop moeten doorhakken. Gelukkig gaan we vaker naar Duitsland dus alle tips worden opgeslagen: wat deze vakantie te ver van de route naar Oostenrijk is, is voor een volgende keer.

Doorgaans hebben we plek bij vrienden in de regio. Maar die zijn nu ook met vakantie. Dus nu zoek ik twee overnachtingen voor een gezin van 4 in of Neureberg of Grunzberg (legoland of playmobilland).

Karola-lenzer, ziet er goed uit maar wij blijven slechts twee dagen. Ik heb ze gemaild maar geen antwoord (toch al een paar dagen). Of ze lezen hun mail niet of ze zitten vol. Waarschijnlijk zal ik ze moeten bellen.
M'n Duits is helaas slecht en er zijn zoveel soorten overnachtingen, waar ik niets van snap.
Iemand anders nog een tip voor of Legoland of Playmobil?

In alle legofolderboekjes staan vrijkaartjes

Elk half jaar komt een er nieuw legofolderboekje uit die liggen in de speelgoedwinkels (en zie je ze niet, dan even vragen) en daar staan altijd elke keer weer vrijkaartjes in die je kunt gebruiken in legoland Denemarken en Duitsland. De volwassene betaalt dan wel, maar het kind is gratis, en dat scheelt weer heel wat tientjes!!

Jessica O

Jessica O

09-07-2012 om 07:14

Mara

http://www.ferienwohnungen.de/europa/deutschland/bayern/schwaben/guenzburg/
Hier staan huisjes (fewo intikken bij google) in gunzburg.

Bij playmobil zaten wij in zirndorf, linder grube.

Kijk anders eens bij de site van een gemeente vlak bij en zoek daar naar overnachtingen/ferienwohnung.
Super is mijn duits ook niet (schrijven) maar mocht je hulp nodig hebben mag je altijd mailen hoor!

Mara

Mara

10-07-2012 om 22:27

Helaas, alles is vol

De link was heel handig. En ik gelukkig verhuren ze ook voor een paar dagen. Helaas zijn alle huisjes de maand augustus vol. Ai. Dit word nog lastig ben ik bang.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.