Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Rembrand

Rembrand

21-05-2009 om 19:52

Leuk hotel in londen ( centrum ).

De vraag staat er al. Ik ga in November lekker vier dagen met mijn man naar Londen. Wie weet een leuk hotel ( niet al te duur, maar wel schoon en netjes en lekker ontbijtje ). Wat moeten we echt gaan doen, en wat niet ?
M.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Algemene tips

Als ik naar Londen ga dan doe ik het volgende:

Ik boek vaak een hotel/show/maaltijd via lastminute.com Goed zoeken en je vindt hele redelijke aanbiedingen. Ik heb meerdere keren in een "Top Secret Hotel" geslapen en dat is alle keren heel goed bevallen. Ik weet alleen niet wat voor prijsklasse jij precies bedoelt met niet al te duur. Ontbijten buiten de deur is vaak leuk en goedkoper dan in het hotel zelf tenzij je een echt goede deal hebt met ontbijt inclusief.

Ik koop eigenlijk altijd een Travelcard, kan je geloof ik ook kopen voor meerdere dagen. Is geldig in de bus en de metro. Als je niet precies weet hoe je ergens met OV komt is dit een goede website www.tfl.gov.uk

Voor activiteiten en restaurants die niet in een pakketje komen zoals bij lastminute.com kijk ik eigenlijk altijd op www.timeout.com/london. Kijk vooral ook bij de gratis activiteiten - daar zitten vaak hele leuke dingen bij.

Een High Tea is altijd leuk. Fortnum and Mason's doet een lekkere in een erg luxe omgeving. De bekendste high tea is in the Ritz maar daar ben ik nog nooit geweest. Lastminute.com heeft er ook aanbiedingen voor.

Chinees eten in de buurt van Leicester Square na een show is snel, goedkoop en vaak lekker.

Shoppen natuurlijk bij Selfridge's, Liberty's, Oxford Street zelf vind ik minder. Bond Street, lekker kijken en niet kopen. Soho voor iets bijzondere dingen. Camden Market is ook erg leuk maar wel druk.

Bijna alle musea in London zijn gratis. Mijn favorieten zijn de Tate, National Portrait Gallery en de Wellcome Collection (medische rariteiten). Maar de Natural History Museum, de Science Museum enzovoorts zijn ook fantastisch.

Door Hyde Park banjeren is ook gratis en leuk maar dan moet het wel mooi weer zijn!

Verder zorg ik dat als ik echt graag iets wil doen zoals een tijd geleden de London Eye met mijn neefjes dat ik het online prebook zodat je niet in de rij hoeft te staan voor kaartjes. Helpt trouwens ook bij het budgetteren.

En dan nog even over budget - ik heb vast een gat in mijn hand maar ik zorg dat ik van te voren weet hoeveel ik uit ga geven want anders vliegt het geld er doorheen in London.

Veel plezier!

Mariel (woont een treinreisje van London af)

liora

liora

21-05-2009 om 22:33

Stadswandeling

Hoi Rembrand,

Het leukste vind ik een stadswandeling maken. Ik had een paar hele leuke uit een reisgids, dus koop een goede, liefst Engelstalige gids met wandelingen. Onderweg kom je dan altijd nog heel veel andere dingen tegen die superleuk zijn.

Hampstead is heel fijn als je even wat meer rust wil. Prachtige straten en huizen en een dorpse sfeer, in tegenstelling tot veel megagrote winkelstraten.

Ik kan uren in grote boekwinkels doorbrengen, of in leuke cafe's om naar mensen te kijken. Het is een geweldige stad.

Oh ja, als je moe bent van al het lopen, ga in een bus zitten (niet zo'n dure toeristenbus, maar een gewone dubbeldekker). Heb je voor bijna niks een tour door de stad en je rust meteen uit.

Travel card alleen doen per dag als je veel met de tube gaat reizen. Bus is namelijk veel goedkoper, en vaak kun je dingen alleen met de bus doen en dan koop je een buskaart voor een dag, kost rond de 3 pond geloof ik.

Veel plezier alvast!

Liora

liora

liora

21-05-2009 om 22:36

Wat niet

Oh je vraagt ook wat niet te doen. No offence voor Mariel, maar ik zou nooit naar een show gaan, geen Chinees eten bij Leicester square, en ook niet in de London Eye (maar dat komt omdat ik lichte hoogtevrees heb en het idioot duur vind). Ik zou ook echt nooit een high tea nemen bij Fortnum and Mason en al helemaal niet in The Ritz.

En oh ja, waar je wel moet shoppen is: King's Road. Geweldig!!! Tube Sloane Square moet je dan hebben.

Wel doen: een Time Out kopen inderdaad!

Liora

Maylise

Maylise

22-05-2009 om 00:40

Londen

Wat hotels betreft heb ik geen echte tips. Het Bonnington in Bloomsbury is wel een goed hotel. Daar heb ik een paar keer gezeten. Ik heb nooit echt slechte hotels gehad. Ik heb ook wel in het Ibis daar gezeten (mijn Accor kortingskaart moet ik toch ook gebruiken) en dat is hetzelfde als alle ibissen overal. Goed maar niks authentiek aan.

Leuk om te doen vind ik zelf.

Musea. Hangt een beetje af wat je smaak is maar mijn favo musea zijn de National Gallery (schilderijen), British Museum (vooral de galerijen met stukken van het oude Egypte en Griekenland), Tate Gallery (schilderijen van Britse schilders voornamelijk zoal Turner en Constable) en het Imperial War Museum (met een hele indrukwekkende expositie over de Holocaust).

Mijn lievelingsmuseum bestaat helaas niet meer. Het Museum of Moving Image. Dat is nog altijd een gemis.

Museum of London over de geschiedenis van Londen is ook leuk.

Tate Modern is ook wel een belevenis. Zelf ben ik niet zo van de moderne kunst maar het museum is wel geweldig opgezet en er zitten een paar hele interessante stukken tussen.

Als je geïnteresseerd bent in theater is er ook een museum over de geschiedenis van theater (gewoon theatre museum genaamd) in Covent Garden.

Al deze musea zijn gratis.

Transport museum is leuk als je kinderen bij je hebt of een enorme interesse hebt in metro/bus/trein. Het is wel heel leuk uitgebeeld. Ik mee dat dit museum wel een toegangsprijs heeft.

Verder zou ik zeker de St Pauls Cathedral bezoeken (betalend maar als er een dienst is mag je gratis naar binnen. Dan kan je natuurlijk niet gelijk rondlopen maar na de dienst wel en dan heb je de entry fee ook misgelopen).

Westminster Cathedral is ook wel een bezoek waard.

Als je tijd hebt is het zeker leuk om het parlement te bezoeken (gratis) en bijvoorbeeld een debat over het een of ander bij te wonen. Kost soms wel wat tijd om binnen te komen.

Ik vind zelf ook de Kew Gardens echt de moeite waard. Echt zulke mooie botanische tuinen.

Parken is natuurlijk Hyde Park leuk maar zelf ben ik erg gecharmeerd van het kleinere St James Park en het grotere Hampstead Heath. En zoals Liora al aangaf is Hampstead ook een onzettend leuke buurt om in rond te lopen, wat te eten en te winkelen. Daarna kan je eventueel naar Highgate gaan waar een begraafplaats is waar onder meer Karl Marx en George Elliot begraven liggen. Toegang is niet gratis maar het is geen hoog bedrag. Daar tegenover ligt een andere begraafplaats die alleen met een tour bezocht kan worden. Daar hangt een mysterieuze, vrij sprookjesachtige sfeer.

Verder naar Tower Bridge. Eventueel het oude oorlogsschip de HMS Belfast bezoeken wat erg interessant is. Daarvoor moet je wel goed te been zijn want het zijn allemaal kleine trapjes en gangetjes in zo'n schip.

Tower of London is mooi maar duur. Je kan er wel een hele middag doorbrengen want er is genoeg te doen (oude kasteel, kroon juwelen)

Eventueel kan je een dagje naar Windsor om het kasteel te zien. Ik weet alleen niet of je daar tours kan maken in het kasteel dus dat zou ik wel checken. Windsor is wel een schattig plaatsje met leuke winkels en makkelijk te bereiken. Heel quaint.

Ik zou zeker naar een West End show gaan. je kan op de dag zelf heel goedkoop kaartjes kopen bij de booth op Leicester Square of bij een van de andere vendors. Voor shows als Les Misérables is meestal wel plaats. Maar ook onbekendere toneelstukken die niet in de bekende theaters spelen zijn zeker de moeite waard. Londen heeft echt een fantastisch cultureel en uitgaansleven.

Maylise

Boeken

Ik vind dat je op sites als booking.com, expedia.com en lastminute.com vaak heel leuke aanbiedingen tegenkomt.

Als je kort de tijd hebt in Londen, dan zou ik in elk geval Museum of London doen bij het Barbican Centre (ligt wel een beetje ver van andere attracties), de Westminster Abbey, St. Pauls Cathedral, Hyde Park, Bond Street (Hamley's!!!). Dagje Greenwich met de meridiaan en het Maritime Museum is ook heel leuk, zeker als je er met de fast ferry (nee niet die uit Dordt) heen gaat.

Kew gardens

en Parliament ben ik inderdaad vergeten. Zijn allebei heel leuk om te doen.

Tower of London kan je trouwens ook vantevoren boeken en daar zijn soms ook goede aanbiedingen van.

Ik vond de London Eye inderdaad duur maar wel leuk om een keer te doen met een paar tieners die het fantastisch vonden hoe groot en hoog het ding was.

Je kan trouwens ook high teaen in een minder pretentieuze omgeving maar ik dacht dat ik jou wel eens eerder over high tea had gehoord en dat je dat leuk vond.

Tenzij je een hekel aan theater hebt zou ik wel naar een musical of zo gaan, London staat er immers bekend om. Kaartjes voor Stomp, Les Mis heb je vaak al vanaf een tientje pp. Ik heb trouwens ook laatst een voorstelling in het Royal Opera House bijgewoond maar dat is erg duur (je kan wel een last minute standby proberen als je dat graag wilt dat is dan weer erg goedkoop).

Ik had niet gezien dat je dingen vroeg om niet te doen.

Dingen waar ik even over nadenken voor ik er voor zou betalen zou de stadsbustour zijn. In een gewone bus zie je net zo veel en ik verstond de enige keer dat ik het gedaan heb de helft niet van de uitleg.

Je was het vast niet van plan maar ik zou geen auto meenemen of huren. De laatste keer dat ik in London was moest een arme Nederlandse papa elke twee uur de meter bij het Natural History Museum voeren!

Ik zou proberen drukke dingen niet 's middags te doen. Het maakt voor drukte niveau nog al uit of je om half tien 's morgens gaat (vaak nog erg stil) of half een 's middags (vaak ontzettend druk).

Enne heel veel plezier gewenst!

Mariel

Oyster card

Dit is een OV kaart, geldig voor trein, bus en metro.
Te koop bij alle (metro) stations, je koopt de kaart met bv £10 + £3 borg. Swipe de kaart als je ergens in/ opstapt en swipe weer als je eruit stapt en ziet dan wat de rit gekost heeft. De goedkoopste tarieven worden berekend (bv. Heathrow naar stad: £1,80). Tussentijds op te vullen. Je kunt het restant op de kaart plus borg weer terug krijgen op bv het vliegveld. IDEAAL !

tonny

tonny

22-05-2009 om 15:48

Owow...

ging ik ook maar naar Londen...

Vorig jaar naar 'proms in the park' geweest. Erg leuk! Maar daar heeft Rembrand in haar jaargetijde niks aan.

Tonny

Wel doen / niet doen

Wel doen: een broodje laten beleggen bij de Subway ( o.a. naast de Tower of London), zit je meteen de hele verdere dag vol.
Naar de National gallery, Hamley's( prachtige speelgoedwinkel), Harrods,de markt in Covent Garden( daar zit ook een winkeltje met papieren poppentheaters,Benjamins Pollocks' toy shop, ga daar vooral heen als je in de buurt bent !Vreselijk leuk. Misschien een beetje zoeken want het is maar klein dus schrijf het adres op.Kijk ff op http://www.pollocks-coventgarden.co.uk/

Wat je niet moet doen is op een van die aanlokkelijke stoelen in een park gaan zitten, dat kost nl. geld.

Damajo

liora

liora

23-05-2009 om 12:13

Nog wat

Oh ja de Subway, maar daarvoor hoef je niet naar Londen, die zit ook in Amsterdam!

Harrod's vind ik zelf niet veel aan, Harvey Nichol's zit er vlakbij en vind ik veel mooier. En is dan weer om de hoek bij de eerder door mij genoemde King's Road.

En wat ook een aanrader is: Borrough Market, is een biologische markt met geweldige produkten. Koninginnedag-druk... markt zie je ook heel vaak in kookprogramma's als bijv. Jamie inkopen gaat doen.

Liora

Rembrand

Rembrand

24-05-2009 om 00:15

Alvast bedankt!

Er staan al hele leuke tips tussen meiden !
High tea gaan we zeker ergens doen ( goed onthouden Marielle !).
Ik hou sowiezo van lekker eten, dus voor dinertips hou ik me ook zeker aanbevolen.
Ik blijf lezen of er nog meer tips komen.
M.

Mamba

Mamba

24-05-2009 om 23:57

Maylise, nee toch!

MOMI is niet meer?!? O wat verschrikkelijk zonde. Ik vond het altijd een geweldig museum en ben er regelmatig geweest.

Maylise

Maylise

25-05-2009 om 21:06

Mamba

Ja zonde hè. Ik vond het zo'n leuk museum. Echt leuk opgezet en goed uitgevoerd. Het zou eerst tijdelijk gesloten zijn maar toen kwam er ik ruzie achter de schermen heb ik ergens gelezen en nu is het echt opgeheven....

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.