Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Guinevere

Guinevere

04-06-2009 om 13:20

Leuke plekken in frankrijk, niet touristisch

Voor de komende zomervakantie zou ik het leuk vinden om eens wat "onontdekte" plekken in Frankrijk te vinden. In die zin dat het er nog onbedorven is en je niet overstelpt wordt door de touristen. Zo heb je bijvoorbeeld hele pittoreske gebieden in de Auvergne waar je bijna geen Nederlander tegenkomt. De boeren zwaaiden vorig jaar zelfs naar ons toen we voorbij reden! In de Dordogne was het natuurschoon een stuk minder en reden de Nederlanders en andere touristen bumper aan bumper.
Wie heeft er leuke tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

04-06-2009 om 16:05

Tomtom

Heb je een TomTom? Die heeft ons vorig jaar namelijk en prachtig uitstapje bezorgd waar geen kip te zien was. Via de standaard locaties die in TomTom staan hebben we een panorama-punt gevonden (te vinden via "navigeer naar"). Op goed geluk er heen gereden en het uitzicht was fantastisch. Ook nog een wandeling daar gemaakt.

Guinevere

Guinevere

04-06-2009 om 17:01

Geen tomtom

Wij zijn nog van die mensen die de kaart pakken en dan op de gok een grappig kronkelend weggetje uitkiezen! Waar was je dan, Linda?

Linda99

Linda99

04-06-2009 om 17:51

Dordogne

Kronkelige weggetjes genoeg in Frankrijk

Wij zaten in de buurt van Bergerac. Waar gaan jullie heen?

Tarn

wij vinden de Tarnstreek erg leuk. Veel kleine dorpjes, beetje Toscane achtig. Wij hebben ons er over verbaasd bijna geen nederlanders daar te zien. Vanaf Nederland, bij Montauban, linksaf zou ik zo zeggen.

Wat onze jongens vooral leuk vonden was dat de dorpjes erg riddergeoriënteerd waren. Dus overal vlaggen en ridderspullen, sprak ze erg aan.

groetjes van Purk

p.s. mocht je meer willen weten, dan ga ik echt op zoek naar plaatsnamen voor je.

Guinevere

Guinevere

05-06-2009 om 08:57

Tarn?

Ah, bedoel je in de buurt van Gorges du Tarn? Dat klinkt goed inderdaad, maar is het daar rustig dan?

Tja

De Tarn is prachtig maar er zijn ook toeristen hoor. Ik weet niet wat Purk gedaan heeft maare toen wij er waren in augustus waren er ook genoeg toeristen.
Volgens mij bestaan er geen plekken meer waar toeristen niet komen.

Link

ik zet even de link van onze camping neer, heb je wat meer info over de streek. Ik weet zo snel niet meer info te verzamelen.

http://www.fiscalou.com/nl/frame-omgeving.htm

groetjes van Purk

Guinevere

Guinevere

05-06-2009 om 22:05

Streek ziet er leuk uit

Dat ziet er uit als een streek die mij bevalt. Die ga ik in mijn achterhoofd houden, we kunnen er altijd doorheen rijden en dan bekijken of het ons te druk is. Alleen jouw camping is niet helemaal mijn type..

Grijns...

dat hoeft ook niet guineverre....het was de snelste manier om de info te geven, vandaar.

groetjes van Purk

p.s. boven het zwembad is trouwens wel een leuk kabelbaantje, ik schat zo in dat jouw zoon dat wel geweldig vindt....dus wellicht toch een optie?

jose 2

jose 2

07-06-2009 om 08:15

Misschien een ideetje ?......

http://www.domaine-lavalade.com/

Guinevere

Guinevere

07-06-2009 om 14:00

Jose

Dat ziet er ook erg leuk uit daar, dank je wel. Ben je er geweest? Is er een speeltuintje (een klein flutdingetje of een tafeltennistafel is al mooi)?

jose 2

jose 2

07-06-2009 om 15:30

Domaine-lavalade

Hoi, hoi,

Wij zijn er nog niet geweest. Wij kennen hun van ons werk en hebben de jaren mogen meemaken op weg naar frankrijk. En nu zitten ze daar.
Zoals je in het gastenboek misschien wel leest is er voor kinderen genoeg te beleven. Ik weet ook dat er door de gasten weleens gewoon meegeholpen wordt met uitlaten van de honden, alle dieren voeren, enz. Al veel leuke reacties gelezen en gehoord.
Een speeltuintje zal daar eerder in de vorm van bv. een klimboom zijn en voor de kleineren een omgevallen boomstam. Verhalen die ik op hun eigen site lees (dus niet domaine-lavalade site) en de foto's getuigen van actieve kinderen die zich uitstekend vermaken.
Twee paarden hadden ze hier in nederland al en mijn dochter vond het geweldig om op één ervan te rijden. Dit ging ook goed en dat was erg belangrijk aangezien onze dochter verstandelijk gehandicapt is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, anders vraag nog maar.
Groetjes José

Guinevere

Guinevere

13-06-2009 om 21:00

Haha sini

Haha, eigenlijk had mijn vraag dus moeten zijn: "Waar in Frankrijk zijn jullie nou nog nóóit geweest?" Maar ja, dan komt iedereen met allerlei industrieterreinen op de proppen.

De Creuse, ga ik opzoeken!

Hihi...

daar zit trouwens een erg mooie camping, zeg maar mijn soort camping, en daar zitten altijd veel Nederlanders...heet Creuse Nature.

Ik kon het niet laten om even te melden

groetjes van Purk

Lindis

Lindis

14-06-2009 om 09:04

Inderdaad

Ik moest wel lachen om je bericht Sinilind.

In Frankrijk raakte ik eens in gesprek met een Fransman en die vroeg of Nederland leeg was in de zomer. Want met zoveel Nederlanders in Frankrijk konden er niet veel meer van over zijn.

Ik zou zo geen antwoord kunen geven op de eerste vraag. Op de kleine weggetjes zie ik weinig Nederlanders. Die blijven graag op de grotere wegen heb ik gemerkt.

Katy41

Katy41

14-06-2009 om 19:33

Puy de dome

Wij zijn in de Puy de Dome geweest bij Chambre d'Hote Sans Parure. www.sansparure.com . Het zijn Nederlandse mensen die daar wat kamers, 2 huisjes en een kleine camping hebben. Niet toeristisch, maar wel een hele mooie omgeving. Een zwemmeer vlakbij, leuke dorpjes, een kasteel...
Wij vonden het er erg mooi. Het weer kan daar echter wel af en toe omslaan en het kan er in de zomer zomaar ineens koud worden...

Stelle

Stelle

17-06-2009 om 11:20

Nederlanders partout

Volgens mij zijn er geen streken in frankrijk waar in het hoogseizoen geen Nl'ers te vinden zijn. Je kunt natuurlijk wel zoeken naar plekken waar niet zo heeeeel veel Nl'ers komen, of geen NL'ers met een al te hoog polonaise-gehalte
Ik haal bijna al mijn vakantieplekken van www.groenevakantiegids.nl. Campings, gites en chambres d'hotes op boerderijen (meestal eko verantwoord) op rustige plekken, vaak erg groen en met dieren en boerderijproducten en zo. Vaak heel eenvoudig, moet je tegen kunnen, maar is mij nog nooit tegengevallen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.