Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zomersproet

Zomersproet

19-05-2009 om 12:10

Logeren bij de boer

Ik ben op zoek naar een boederij die appartementen verhuurd of een huisje/chaletje. Ik zoek dus eigenlijk kamperen bij de boer maar de minicampings die ik zie daar kan je alleen met de tent of caravan heen en dat hebben we niet. Het liefst op een waddeneiland maar andere tips zijn ook welkom. Oja, en het zou helemaal top zijn als er ook pony's bij zijn en andere dieren. Wie heeft tips/websites voor me?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

19-05-2009 om 12:15

Svr

Bij de SVR hebben ze ook genoeg minicampings in binnen en buitenland die accommodaties verhuren. www.svr.nl

Puck2

Puck2

19-05-2009 om 12:27

En achterhoek?

http://www.brommels.nl/
't Is wel niet de Wadden, maar misschien is dit iets? Ze verhuren een pipowagen en verder is er veel te doen op de boerderij. Kinderen mogen ponyrijden, meehelpen met geiten melken en voeren, skelteren.

kokkertwaiffie

kokkertwaiffie

19-05-2009 om 14:47

Friesland?

http://www.nijwybranda.com/nieuw/

Kinderen kunnen helpen dieren voeren, koe melken, pony rijden etc. Ik heb gehoord dat ze in een warme zomer met hooibalen en een lap landbouwplastic een poedelbadje hebben gemaakt, er is een speeltuintje etc. En dat allemaal heel kleinschalig en midden in het land (vanaf het dorpje een weggetje van een kilometer lang en aan het eind daarvan ligt de boerderij).

Wij zijn er 2 keer geweest (om te kamperen dan, geen appartement gehuurd) en wij vonden het erg leuk en gemoedelijk.

Uitgerust in nistelrode

http://www.camping-uitgerust.50megs.com/
Deze minicamping verhuurt ook een pipowagen en caravans. Moet je dus wel gebruik maken van de toiletruimte van de camping. Maar wel met pony's, konijnen, ezel. Leuk speeltoestel op het veld als je kleine kinderen hebt.

Caroro

Rieke

Rieke

19-05-2009 om 16:01

Kijk eens

op de website van boerenbed.nl

Zomersproet

Zomersproet

19-05-2009 om 16:16

Wat een tips!

Wat een reacties al! Alvast iedereen bedankt. Ik ga vanavond het eens op mijn gemakkie bekijken. De site die Kokkertwaiffie noemt is precies wat ik bedoel. Ziet er leuk uit. Puck, die site in de achterhoek is ook erg leuk alleen kan ik daar geen verhuur van appartementen o.i.d. op vinden (of ik kijk niet goed). Mochten er nog meer tips zijn, graag en dan bedoel ik vooral vergelijkbare tips als die van kokkertwaiffie.

Puck2

Puck2

19-05-2009 om 22:08

Zomersproet

Ik zag inderdaad op de site ook niet staan dat ze accommodaties verhuren, maar wij hebben zelf een keer daar gekampeerd en dus weet ik dat ze een 2 persoonshutje, een pipowagen en een tipi verhuren. Ook op de site van de SVR (maar daar moet je donateur voor zijn om bij die gegevens te kunnen) staat wel verhuur. Gewoon even Bert en Ellen bellen. De geitenkaas die ze er verkopen is trouwens heerlijk. Vooral de provencaalse, in kleine blokjes bij een glaasje volle rode wijn. mmmm....

Nog meer sites:

www.kamperenbijdeboer.nl
www.vekabo.nl

Via deze sites kun je weer surfen naar allerlei kleine boerencampings. Veel van deze kleine campings hebben ook wel een tentje te huur, pipowagen, trekkershut, caravan of anderszins. Ik ben net klaar met zoeken en iets leuks gevonden via de eerste link.

Nog een bijkomend voordeel: het is betaalbaar.

Dat kun je van een hoop commerciele verhuurbedrijven/parken niet echt zeggen

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.