Vakantie en uitjes

Paisley
23-06-2009 om 18:28
Londen met 5-jarige
Van de zomer gaan we 4 dagen naar Londen met zoonlief. Zelf kennen we Londen al een beetje, maar wie heeft er nog goede tips voor een 5 jarige?
M.E.A.

rodebeuk
23-06-2009 om 18:50
Net gedaan
Ze waren wel goed stuk na 6 overnachtingen (dus vijf dagen, we hebben rustig aan gedaan op de reisdagen).
De combinatie 's ochtends iets doen en 's middags een park beviel het beste. Kijk uit met door de stad slenteren, dat vreet aan de kracht op die leeftijd. Stukje met de bus bevalt dan veel beter.
En wat je dan 's ochtends doet... wij vonden het museum of Natural History bijvoorbeeld geweldig. Wel zijn alle musea veel te groot voor kinderen van die leeftijd. Tate Modern heeft in het weekend superleuke kinderactiviteiten. Ze mogen dan met een bakje met spullen de zaal op en daar naar aanleiding van de kunstwerken iets maken/tekenen.
Als je het London Eye wilt doen kun je het beste van te voren met de credit card kaarten kopen, dan hoef je niet in de rij staan. Anders moet je 2x de rij in, een keer voor kopen en 1x voor de vlucht. Nu konden we heel makkelijk de kaarten ophalen bij de automaat.
Jongste van 3, bijna 4 vond er trouwens niets aan, ik zou het Eye pas doen met oudere kinderen.
Tips van anderen voor die leeftijd die we zelf niet gedaan hebben waren bijvoorbeeld museum of Transport en London Aquarium.
Het was werkelijk geweldig, veel reisplezier!
PS Het pond staat zo laag dat een beetje shoppen voor de kids, bijvoorbeeld bij Gap erg verleidelijk is.

Puck2
23-06-2009 om 19:19
Leuk
Wij zijn in maart een lang weekend naar Londen geweest met onze kinderen, iets ouder, 10 en 7 en die vonden het geweldig.
Natural Historical Museum is geweldig voor kinderen, daar breng je met gemak een hele dag in zoet. Bij Kensington Palace is een Diana Memorial Playground. Ook de Tower of London vonden de kinderen erg leuk, net als de Whispering Gallery in St. Pauls Cathedral. Voor kinderen is verder het Aquarium of de Zoo natuurlijk ook leuk en een boottocht over de Theems zal ongetwijfeld ook in de smaak vallen. Tip voor het openbaar vervoer: koop een Oystercard. Dat is de Engelse equivalent voor de OV-chip-kaart. Werkt perfect en kinderen t/m 11 jaar reizen gratis. Als je je tegoed niet helemaal opmaakt dan krijg je dat bij inleveren van je kaart samen met je borg weer terug. En daarmee kun je gebruik maken van alle soorten openbaar vervoer.

rodebeuk
23-06-2009 om 22:01
Ja diana memorial fountain
Dat is echt een must, die was ik vergeten.
De speelplaats daar in de buurt met het piratenschip (is ook ter nagedachtenis aan Diana) daarentegen kun je overslaan. Nou ja, ik bedoel die viel een beetje tegen. Nogal gewoon en veel au pairs. Wat een rare sfeer geeft dat toch.

Janna3
23-06-2009 om 22:39
Zoveel te doen...
... Westminster, St. Paul's, Museum of Transport, Covent Garden (straattheater/acrobatiek), wisseling van de wacht (tip: ga bij het gebouw staan waar de guards naar buiten komen, daar kunnen de kinderen veel meer zien dan bij het paleis, er is daar ook een leuk park), National Galery, British Museum (vooral de laatste heeft heel leuke "rugzakjes" met allerlei opdrachten bij een bepaald thema), Hamleys Toys etc.
Een goede tip vind ik het boekje London with Children van Time Out. Op de website van Time Out kun je het bestellen. Ook vind je daar zeer recente informatie over leuke eettentjes en shows/concerten.
Heel veel plezier!

Engelandvaarder
24-06-2009 om 11:20
Ga zo vroeg mogelijk naar musea
Nog een tip: ga als je een museum wilt bezoeken heel vroeg. Als je rond openingstijd aankomt is het goed te doen, maar tegen half 11/11 uur komen de dagjesmensen en wordt het vooral op plekken als het Nat History Museum gigantisch druk en moet je uren in de rij staan. Het Science museum (naast Nat Hist Mus) is ook erg leuk en voor die leeftijd is het Transport Museum echt geweldig. Onze kinderen vonden het Maritime Museum in Greenwich ook erg leuk (Greenwich zelf is ook leuk, leuke markt, mooi park en echt een eigen sfeertje).
Verder zit er bij Great Ormond Street Hospital een mooi park waar je alleen in mag met kinderen.
Het British Museum is ook erg geschikt (mummies, griekse tempels etc). Je kunt bij de receptie een rugzakje lenen met opdrachtjes voor kinderen, ook erg leuk.
Wat we nog steeds regelmatig doen en altijd een succes is: met de trein naar London Bridge en dan wandelen over de South Bank. Er is altijd veel te doen en te zien. Bij laag water kun je zelf even naar de waterkant, er zitten een aantal kleine strandjes.
Veel plezier!
Jose

Paisley
25-06-2009 om 09:03
Heel erg bedankt
Heel erg bedankt voor alle tips. Er zaten zeker dingen bij die we gaan doen! Het boekje "London with children" ga ik zo bestellen. Op de site Time Out vond ik ook nog aardige tips (Wallace and Grommit tentoonstelling bijvoorbeeld - hier drie fans!).
Nogmaals dank, m.e.a.

sannie37
26-06-2009 om 17:24
Londen
Hoi,
Ik ben er nog niet geweest, ik ga wel binnenkort met mijn 6 jarige. Ik heb wat dingen opgezocht en wat mij leuk lijkt is Kentish Town City Farm. Een kinderboerderij met activiteiten. En misschien eten bij het Rain Forest Cafe? Die zit ook in Disney Parijs, erg leuk eten in de jungle. Segaworld, het grootste overdekte themapark van de wereld. En er is ook een disney store in Londen.
Groetjes,
san